Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8SF i 2.0 ABK] Układ wyprzedzenia zapłonu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
skizo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 97
Rejestracja: 02 lut 2008, 20:05
Lokalizacja: Miechów

[B3 1.8SF i 2.0 ABK] Układ wyprzedzenia zapłonu

Post autor: skizo » 27 mar 2011, 18:57

Witam

Zmieniałem ostatnio u siebie w samochodzie silnik 1.8 SF na 2.0 ABK z przerobionym zasilaniem na gaźnik. W silniku SF regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu odbywała sie przez układ odśrodkowy i podciśnieniowy, w silniku ABK sterowane jest to przez komputer.

Niestety nie da się założyć do silnika ABK rozdzielacza zapłonu od SF ponieważ średnica zębatki napędowej jest mniejsza. I tu rodzi się moje pytanie jak zrealizować wyprzedzenie zapłonu

Przy okazjii kilka innych pytań:

Czujnik temperatury wcześniej mialem 2pinowy wkecany, teraz jest 3pinowy taki

Obrazek

do tych 2 pierwszych jak na schemacie mam podlłączyć przewody te co mialem wcześniej, a do tego 3 pinu co?
Ostatnio zmieniony 27 mar 2011, 19:05 przez skizo, łącznie zmieniany 1 raz.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 27 mar 2011, 19:04

Co do wyprzedzania konta zapłonu to może zainwestuje w elektroniczny wariator konta wyprzedzenia zapłonu AC TAP 02 (jakieś 180zł)
http://www.ac.com.pl/pl/produkt/318/tap-02
http://www.ac.com.pl/public/pubonline/d ... rukcja.pdf
http://allegro.pl/listing.php/search?st ... gory=18844

Co do czujnika to podłącz się do dwóch pinów tego czujnika bo na jednym jest załączanie lampki przegrzania (w B3 jest to rozwiązane inaczej).

skizo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 97
Rejestracja: 02 lut 2008, 20:05
Lokalizacja: Miechów

Post autor: skizo » 28 mar 2011, 09:29

Ciekawa propozycja
Tylko jeden problem - według tamtych schematow podłączenia układ musi być podpienty pod czujnik położenia przepustnicy którego nie mam

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 28 mar 2011, 14:33

Nie jest on konieczny, zamiast niego możesz zainwestować w MAP sensor i będziesz miał regulację zapłonu na podstawie podciśnienia.

Tylko nie wiem czy to urządzenie będzie chciało współpracować z hallem w aparacie zapłonowym, bo kręci się on o połowę wolniej od wału. A tylko o podłączeniu do czujnika wału piszą w instrukcji.

Jeszcze mam pytanie, pasowały Ci łapy silnika z B3 do ABK? Czy coś sam dorabiałeś mocowanie?

skizo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 97
Rejestracja: 02 lut 2008, 20:05
Lokalizacja: Miechów

Post autor: skizo » 28 mar 2011, 23:16

aldi pisze: Jeszcze mam pytanie, pasowały Ci łapy silnika z B3 do ABK? Czy coś sam dorabiałeś mocowanie?
Właśnie ku mojemu zaskoczeniu nic nie trzeba było przerabiać właściwie z wyglądu jest to identyczny silnik pomijając głowicę. Przy okazji tego zabiegu zmienilem sobi skrzynię z AKM na AXN cale przednie zawieszenie od Coupe i takie pierdoły.

A co do tego wyprzedzenia to już sobie poradziłem i zamontowałem rozdzielacz podciśnieniowy od silnika SF.
Wystarczyło dorobić taka małą tulejkę i wymienić dolną zębatkę napędową na tą z silnika ABK
Jak jutro dostanę od tokarza tą tulejkę to zrobię zdjęcia jak to jest zrobione

pawel_m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 416
Rejestracja: 20 sty 2010, 18:14
Lokalizacja: Łuków

Post autor: pawel_m » 29 mar 2011, 20:46

Z jakiego powodu wymieniałeś silnik SF na ABK? Przecież one mają zasadniczo tę samą moc(SF-88 KM, ABK- 90 KM?)

Awatar użytkownika
Prestige
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 144
Rejestracja: 22 paź 2009, 15:02
Kontakt:

Post autor: Prestige » 29 mar 2011, 21:34

ABK - ma 116KM.

pawel_m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 416
Rejestracja: 20 sty 2010, 18:14
Lokalizacja: Łuków

Post autor: pawel_m » 30 mar 2011, 19:00

A to przepraszam- pomyliło mi się z ABT :-P.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 01 kwie 2011, 22:10

pawel_m pisze:Z jakiego powodu wymieniałeś silnik SF na ABK? Przecież one mają zasadniczo tę samą moc(SF-88 KM, ABK- 90 KM?)
Ale ABT dzięki większej pojemności ma więcej momentu ;-)

skizo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 97
Rejestracja: 02 lut 2008, 20:05
Lokalizacja: Miechów

Post autor: skizo » 02 kwie 2011, 18:57

Tak jak obiecałem dostałem tulejkę i porobiłem zdjęcia :

Po lewej rozdzielacz podciśnieniowy z zamontowaną tulejką a po prawej standardowy podciśnieniowy
Obrazek
By skizo89 at 2011-04-02

Zebatki napędowe
po lewej od sterowanej podciśnieniem po prawej komputerem
Obrazek
By skizo89 at 2011-04-02

Podstawka od sterowanej komputerem a w oddali podciśnieniowa z dorobioną tulejką
Obrazek
By skizo89 at 2011-04-02

I zmontowana całość
Obrazek
By skizo89 at 2011-04-02

Po zmontowaniu calości jestem mile zaskoczony tym jak samochód się zbiera

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 02 kwie 2011, 19:24

Fajne rozwiązałeś z tym aparatem zapłonowym.
U mnie kumpel wymieniał blok z głowicą silnika JN 1,8 na AAD i miał ten sam problem. Na aparacie z AAD ze sztywnym kątem wcale nie jechał dobrze. Auto sprzedał z takim aparatem zapł.

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 09 lut 2012, 12:22

szacun za pomysłowość <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl