Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3] - MTDI czy warto swapa- pierwsze kroki, olej pełny synt

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 23 mar 2011, 22:07

knychu11 pisze:To po przerobieniu pompy na wymianę gratów w środku do tego turbo, dolot, wtryski, ic oraz wydech dalej będzie przy mało tych kw?
wystarczy

Awatar użytkownika
knychu11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 25 lis 2010, 13:37
Lokalizacja: Bardo/Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: knychu11 » 25 mar 2011, 12:49

Dzięki Vision :-)

spawacz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 20 gru 2010, 13:13
Lokalizacja: Przemyśl/Podkarpacie

Post autor: spawacz » 25 mar 2011, 18:56

ooo Vision widze ze i tu grassujeesz :mrgreen:

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 26 mar 2011, 20:33

spawacz pisze:ooo Vision widze ze i tu grassujeesz :mrgreen:
nie ja jeden ;-)

Awatar użytkownika
knychu11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 25 lis 2010, 13:37
Lokalizacja: Bardo/Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: knychu11 » 02 kwie 2011, 18:04

I projekcik ciągle do przodu. przyszły części do silnika wiec jest już umyty,poszły na wymianę uszczelniacze na wale i uszczelki :) jeszcze troszkę i silnik będzie złożony :-)
Miedzy czasie szukałem części do niego i tak dzisiaj trafiłem na dość przystępne ceny i mam pytanie czy się opłaca brać;

skrzynia BAA i półosie za 200
pompa wtryskowa od aaz za 100
licznik do koloru i wyboru od 30 do 50 nawet z a4 z fise'em 50 :lol:
turbo T2 100
A jak bym brał to wszystko to jeszcze upust. to jak panowie opłaca się ? myślę ze skrzynia na początek by była a później bym sprzedam ten silnik 1.6 i skrzynie i bym kupił jakąś od a4 een na przykład <ok>

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 02 kwie 2011, 20:48

knychu11 pisze:skrzynia BAA i półosie za 200
pompa wtryskowa od aaz za 100
licznik do koloru i wyboru od 30 do 50 nawet z a4 z fise'em 50 :lol:
turbo T2 100
po cenach stwierdzam że z jakieś ciepłe graty :mrgreen: za 200 BAA i półosie , jak co mam chętnego na to ;-)

krzychux
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 07 cze 2010, 09:30
Lokalizacja: zawiercie

[B4 1Z]pomoc w przeróbce motorka 1Z na mTDI

Post autor: krzychux » 02 kwie 2011, 21:57

Witam, mam parę pytań odnośnie przeróbki motorka 1Z z nastawnikiem potencjometrycznym na mTDI.
W opcji szukaj znalazłem trochę info na przykładach silnika 1ż z osprzętem od AAZ i się trochę pogubiłem,a oto moje pytanka z których wiele klubowiczów zapewne skorzysta, taki mały teścik wiedzy dla klubowiczów i moderatorów.
1 Jaką pompę byście polecili w której nie należało by dokonywać żadnych dodatkowych modernizacji ,tak dla przykładu czy na takiej pompie od fiata cromy 2,5 TD bosch o numerach 046044317 R476 będzie to jeździło czy trzeba będzie pchać auto żeby to jechało tak jak na pompie od 1,9 TD azz?

2 Podmieniając pompę na mechaniczną należy wymienić pedał gazu na linke , a co z komputerem ecu trzeba go rozpiąć , bo wyczytałem ze można go wogule usunąć?
3 Co z wtryskiem sterującym należy go wymienić na jakiś mechaniczny czy po prostu sam od siebie będzie działał jako mechaniczny?
4 Koledzy posiadający audi z motorkiem aaz wkładając motorek 1z jako mtdi na osprzęcie z aaz mają problem z grzaniem świec ten problem braku grzania świec wystąpi też u mnie jak mam budę B4 w orginale?
5 Po wymianie pompy silnik zacznie pracować jako wolnossący w związku z tym jak się ma do tego turbo co trzeba będzie należało w tym temacie poprzerabiać ponieważ przepływomierz bez ecu raczej nie będzie działał
Zadałem kilka pytań dla niektórych zapewne błache ale pytam ponieważ czytając tekst "podmieniasz pompę,pedał gazu,ecu aut i śmigasz"brzmi obiecująco ale mało prawdopodobne Obrazek

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 02 kwie 2011, 22:36

krzychux pisze:,tak dla przykładu czy na takiej pompie od fiata cromy 2,5 TD bosch o numerach 046044317 R476 będzie to jeździło czy trzeba będzie pchać auto żeby to jechało tak jak na pompie od 1,9 TD azz?
pompa 9mm lepsza niż AAZ
krzychux pisze:2 Podmieniając pompę na mechaniczną należy wymienić pedał gazu na linke , a co z komputerem ecu trzeba go rozpiąć , bo wyczytałem ze można go wogule usunąć?
po co wymieniać podpinasz , linkę pod to co masz , np z ECU wyciągnąć wtyczkę
krzychux pisze:Co z wtryskiem sterującym należy go wymienić na jakiś mechaniczny czy po prostu sam od siebie będzie działał jako mechaniczny?
przecie on mechaniczny i zostaje bez zmian
krzychux pisze:4 Koledzy posiadający audi z motorkiem aaz wkładając motorek 1z jako mtdi na osprzęcie z aaz mają problem z grzaniem świec ten problem braku grzania świec wystąpi też u mnie jak mam budę B4 w orginale?
do -25 mTDI nie potrzebuje świec bynajmniej mój cała zimę bez świeczek pod chmurą , poniżej robisz na przycisk lub automat z jakiegoś D/TD ale załączany tylko jak bardzo zimno
krzychux pisze:5 Po wymianie pompy silnik zacznie pracować jako wolnossący w związku z tym jak się ma do tego turbo co trzeba będzie należało w tym temacie poprzerabiać ponieważ przepływomierz bez ecu raczej nie będzie działał
wypinasz N75 i kros WG/ T
krzychux pisze:Zadałem kilka pytań dla niektórych zapewne błache ale pytam ponieważ czytając tekst "podmieniasz pompę,pedał gazu,ecu aut i śmigasz"brzmi obiecująco ale mało prawdopodobne
czasem najprostsze bywa prawdziwe choć z tym śmigasz nie wiem co było na myśli ,zwykłe toczenie tak i niskie spalanie , ale gdy chodzi o moc to wtryski trza inne i pompę

Awatar użytkownika
knychu11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 25 lis 2010, 13:37
Lokalizacja: Bardo/Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: knychu11 » 03 kwie 2011, 07:47

Ok ok ;-)
Może będą mieli jakaś jeszcze BBA, bo nawet nie wiedza co maja tam :-D

krzychux
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 07 cze 2010, 09:30
Lokalizacja: zawiercie

Post autor: krzychux » 03 kwie 2011, 09:06

Kolego Vision dzięki za odpowiedzi ale mam do ciebie prośbę o rozszerzenie odpowiedzi odnośnie turbo a mianowicie co to jest ten kros WG/T

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 03 kwie 2011, 11:51

Podpinasz bezposrednio turbo z west gate. I masz turbo sterowane tak jak w zwyklym td bez zadnych zaworkow i innych glupot ktore w mTDI sa nie potrzebne.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 03 kwie 2011, 16:16

Vision pisze:po cenach stwierdzam że z jakieś ciepłe graty :mrgreen: za 200 BAA i półosie ,
Ja bym powiedział nawet że "gorące" :mrgreen:

Awatar użytkownika
knychu11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 25 lis 2010, 13:37
Lokalizacja: Bardo/Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: knychu11 » 03 kwie 2011, 18:58

A to ze szrotu bo akurat sie trafiło bo przywieźli lekko puknieta audi 80 i a można było się dogadać z nimi i zrobili przystępne ceny oczywiście na wszystko gwarancja ;)

krzychux
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 07 cze 2010, 09:30
Lokalizacja: zawiercie

Post autor: krzychux » 03 kwie 2011, 20:40

Czyli robię tak zwany bajpas łącząc przewód niebieski z czerwonym omijając zawór n75 ?

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 03 kwie 2011, 22:56

krzychux pisze:Czyli robię tak zwany bajpas łącząc przewód niebieski z czerwonym omijając zawór n75 ?
1 łączysz turbo z zaworem WG tak jak napisał Fighter001

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl