Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 1.9 tdi 1z 90 km].zatarta rolka na rozrządzie

BartekTDI
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 07 lut 2010, 21:11

[80 1.9 tdi 1z 90 km].zatarta rolka na rozrządzie

Post autor: BartekTDI » 02 kwie 2011, 20:04

Witam wszystkich na forum . Mam takie pytanko co moglo być przyczyna zatarcia sie rolki Ruville) napinającącej pasek rozrządu ,dodam ze byla wymieniana na nowa w czerwcu tamtego roku wraz z paskiem (continental) . Obrazek

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 02 kwie 2011, 21:11

BartekTDI pisze:Mam takie pytanko co moglo być przyczyna zatarcia sie rolki Ruville) napinającącej pasek rozrządu ,dodam ze byla wymieniana na nowa w czerwcu tamtego roku wraz z paskiem (continental) .
Albo wada fabryczna,albo co bardziej prawdopodobne że to była podróba.To tylko łozysko wiec musiało być gów....ne skoro tak szybko padło,innej opcji nie ma

Awatar użytkownika
kamilek89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 528
Rejestracja: 04 lip 2009, 08:58
Lokalizacja: ŁUBNO/ RZE

Post autor: kamilek89 » 02 kwie 2011, 21:16

coś mi to nie pasuje żeby orginalne ruville okazało się tandetą która szybko wysiadła. ile kilometrów na niej zrobione??

BartekTDI
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 07 lut 2010, 21:11

Post autor: BartekTDI » 02 kwie 2011, 21:46

Co do tego czy to podróba to napewno nie jest podróba poniewaz bylo kupione w sklepie w którym zawsze biore czesci ,a z przebiegiem bedzie tak ze 10 tys zrobilem na tym rozrzadzie

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 02 kwie 2011, 22:35

albo wada fabryczna albo przy zakładaniu coś nie tak było zrobione :-/ innej możliwości nie ma :mrgreen:

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 03 kwie 2011, 14:32

za bardzo napięty pasek i dlatego rozsypał się napinacz, ile razy rozrząd zmieniałem to jeszcze nie widziałem żeby przy prawidłowym naciągu paska środek napinacza znajdował się w takiej pozycji

ostatnio jak wymieniałem rozrząd to dziurki od napinania były na godzinach ok 9 i 11 a tu są na godzinach ok 1 i 3

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 03 kwie 2011, 15:54

UKI_XX pisze:za bardzo napięty pasek i dlatego rozsypał się napinacz, ile razy rozrząd zmieniałem to jeszcze nie widziałem żeby przy prawidłowym naciągu paska środek napinacza znajdował się w takiej pozycji

ostatnio jak wymieniałem rozrząd to dziurki od napinania były na godzinach ok 9 i 11 a tu są na godzinach ok 1 i 3
UKI_XX, Masz oko ,nawet nie zwróciłem uwagi na to ,zakładając że napinacz jest naciągnięty prowidłowo i znaki się pokrywają .Wyglada na to że osoba która wymieniała rozrząd ,nie miała pojęcia o tym co robi :-/

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 03 kwie 2011, 23:41

no niestety czasem ktoś coś robi ale nie wie co, potem się ludzie dziwią że coś się rozsypało, tu jest prosto bo są znaki na napinaczu, ale są silniki gdzie naciąg się ręcznie ustawia i pasek napędza pompę wody, wtedy za mocno napięty pasek w pierwszej kolejności dobija pompę wody, a tu mocno dostaje pompa wtryskowa, vacuum pompa, wałek rozrządu i napinacz :-/

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 04 kwie 2011, 09:05

zbyt mocno dociśnięta rolka trochę hałasuje,tak że nie trzeba chyba wielkiej wiedzy aby ocenić ,że coś jest nie tak...spotkałem się już z czymś takim...

BartekTDI
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 07 lut 2010, 21:11

[80 1.9 tdi 1z 90 km].zatarta rolka na rozrządzie

Post autor: BartekTDI » 09 kwie 2011, 17:23

Witam mam jeszcze takie pytanko ,apropo tego rozrzadu po wymianie niewiem czemu po ok 50km robi takie znamienia na pasku czy mozliwe zeby pompa olejowa sie zacierala przy wiekszych obrotach lub jak jest cieply silnik albo ta pompka od wspomagania serwa hamulcowego juz siada
dodaje ze to stary pasek a na nowym mi tak samo zaczyna robic
Obrazek
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2011, 17:31 przez BartekTDI, łącznie zmieniany 1 raz.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Re: [80 1.9 tdi 1z 90 km].zatarta rolka na rozrządzie

Post autor: gibaj » 09 kwie 2011, 17:29

albo ta pompka od wspomagania serwa hamulcowego juz siada
a co to jest? :mrgreen: te zadziory robi ci rolka a pompa wspomagania jak coś to nie ma nic do tego :roll:

BartekTDI
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 07 lut 2010, 21:11

[80 1.9 tdi 1z 90 km].zatarta rolka na rozrządzie

Post autor: BartekTDI » 09 kwie 2011, 17:34

Mi tylko chodzi o to czemu by takie wzery robilo to kolo pasowe od pompy oleju

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 kwie 2011, 18:53

BartekTDI pisze:Mi tylko chodzi o to czemu by takie wzery robilo to kolo pasowe od pompy oleju
Albo jest jakoś nietypowo zużyte ,albo faktycznie stawia duży opór.Jak miałeś rozpięty rozrząd ,trzeba było sprawdzić czy lekko chodzi.W kazdym bądż razie to nie jest normalne że tak wydziera pasek i coś tu jest nie halo

BartekTDI
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 07 lut 2010, 21:11

[80 1.9 tdi 1z 90 km].zatarta rolka na rozrządzie

Post autor: BartekTDI » 09 kwie 2011, 19:18

Munior sprawdzalem i koło pasowe od pompy normalnie lekko sie obracało a mozliwe jest to ze bedzie taki opor stawiac pompa vacum

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 09 kwie 2011, 22:09

Tak w ogóle to jest coś nie tak z tym rozrządem. Pasek nie jest na miejscu, schodzi za bardzo na brzeg od strony chłodnicy, obejrzyj dokładnie wszystkie koła i naciąg napinacza, napinacz powinien być napięty zgodnie z ruchem wskazówek zegara i do momentu aż kreska pokryje się z rowkiem.

Takie wyżłobienie na pasku może świadczyć o nieprawidłowym jego naciągu lub jeżeli koło od napędu vacuum pompy będzie stawiało za duży opór. Posprawdzaj dokładnie luzy na wałku rozrządu, pompie wtryskowej i kole od vacuum, bo możliwe że przez poprzedni naciąg paska z panewek zrobiły się elipsy, sprawdź też czy szpilka trzymająca napinacz nie jest krzywa.

Już dzisiaj poprawiałem rozrząd po jakimś "fahofcu" (nie poprawiać pisowni), nie wiem jak zakładał pasek (ok. 20-30tys. km) ale w jednym miejscu jego brzeg był wytarty i podczas pracy silnika tylko w tym miejscu pasek dosłownie skakał ok 2mm w stronę chłodnicy. Po założeniu nowego paska nie było już tego i pasek prowadził się równo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl