[80 1.9 tdi 1z 90 km].zatarta rolka na rozrządzie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Albo wada fabryczna,albo co bardziej prawdopodobne że to była podróba.To tylko łozysko wiec musiało być gów....ne skoro tak szybko padło,innej opcji nie maBartekTDI pisze:Mam takie pytanko co moglo być przyczyna zatarcia sie rolki Ruville) napinającącej pasek rozrządu ,dodam ze byla wymieniana na nowa w czerwcu tamtego roku wraz z paskiem (continental) .
za bardzo napięty pasek i dlatego rozsypał się napinacz, ile razy rozrząd zmieniałem to jeszcze nie widziałem żeby przy prawidłowym naciągu paska środek napinacza znajdował się w takiej pozycji
ostatnio jak wymieniałem rozrząd to dziurki od napinania były na godzinach ok 9 i 11 a tu są na godzinach ok 1 i 3
ostatnio jak wymieniałem rozrząd to dziurki od napinania były na godzinach ok 9 i 11 a tu są na godzinach ok 1 i 3
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
UKI_XX, Masz oko ,nawet nie zwróciłem uwagi na to ,zakładając że napinacz jest naciągnięty prowidłowo i znaki się pokrywają .Wyglada na to że osoba która wymieniała rozrząd ,nie miała pojęcia o tym co robiUKI_XX pisze:za bardzo napięty pasek i dlatego rozsypał się napinacz, ile razy rozrząd zmieniałem to jeszcze nie widziałem żeby przy prawidłowym naciągu paska środek napinacza znajdował się w takiej pozycji
ostatnio jak wymieniałem rozrząd to dziurki od napinania były na godzinach ok 9 i 11 a tu są na godzinach ok 1 i 3
no niestety czasem ktoś coś robi ale nie wie co, potem się ludzie dziwią że coś się rozsypało, tu jest prosto bo są znaki na napinaczu, ale są silniki gdzie naciąg się ręcznie ustawia i pasek napędza pompę wody, wtedy za mocno napięty pasek w pierwszej kolejności dobija pompę wody, a tu mocno dostaje pompa wtryskowa, vacuum pompa, wałek rozrządu i napinacz
[80 1.9 tdi 1z 90 km].zatarta rolka na rozrządzie
Witam mam jeszcze takie pytanko ,apropo tego rozrzadu po wymianie niewiem czemu po ok 50km robi takie znamienia na pasku czy mozliwe zeby pompa olejowa sie zacierala przy wiekszych obrotach lub jak jest cieply silnik albo ta pompka od wspomagania serwa hamulcowego juz siada
dodaje ze to stary pasek a na nowym mi tak samo zaczyna robic
dodaje ze to stary pasek a na nowym mi tak samo zaczyna robic
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2011, 17:31 przez BartekTDI, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
Re: [80 1.9 tdi 1z 90 km].zatarta rolka na rozrządzie
a co to jest? :mrgreen: te zadziory robi ci rolka a pompa wspomagania jak coś to nie ma nic do tego :roll:albo ta pompka od wspomagania serwa hamulcowego juz siada
[80 1.9 tdi 1z 90 km].zatarta rolka na rozrządzie
Mi tylko chodzi o to czemu by takie wzery robilo to kolo pasowe od pompy oleju
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Albo jest jakoś nietypowo zużyte ,albo faktycznie stawia duży opór.Jak miałeś rozpięty rozrząd ,trzeba było sprawdzić czy lekko chodzi.W kazdym bądż razie to nie jest normalne że tak wydziera pasek i coś tu jest nie haloBartekTDI pisze:Mi tylko chodzi o to czemu by takie wzery robilo to kolo pasowe od pompy oleju
[80 1.9 tdi 1z 90 km].zatarta rolka na rozrządzie
Munior sprawdzalem i koło pasowe od pompy normalnie lekko sie obracało a mozliwe jest to ze bedzie taki opor stawiac pompa vacum
Tak w ogóle to jest coś nie tak z tym rozrządem. Pasek nie jest na miejscu, schodzi za bardzo na brzeg od strony chłodnicy, obejrzyj dokładnie wszystkie koła i naciąg napinacza, napinacz powinien być napięty zgodnie z ruchem wskazówek zegara i do momentu aż kreska pokryje się z rowkiem.
Takie wyżłobienie na pasku może świadczyć o nieprawidłowym jego naciągu lub jeżeli koło od napędu vacuum pompy będzie stawiało za duży opór. Posprawdzaj dokładnie luzy na wałku rozrządu, pompie wtryskowej i kole od vacuum, bo możliwe że przez poprzedni naciąg paska z panewek zrobiły się elipsy, sprawdź też czy szpilka trzymająca napinacz nie jest krzywa.
Już dzisiaj poprawiałem rozrząd po jakimś "fahofcu" (nie poprawiać pisowni), nie wiem jak zakładał pasek (ok. 20-30tys. km) ale w jednym miejscu jego brzeg był wytarty i podczas pracy silnika tylko w tym miejscu pasek dosłownie skakał ok 2mm w stronę chłodnicy. Po założeniu nowego paska nie było już tego i pasek prowadził się równo.
Takie wyżłobienie na pasku może świadczyć o nieprawidłowym jego naciągu lub jeżeli koło od napędu vacuum pompy będzie stawiało za duży opór. Posprawdzaj dokładnie luzy na wałku rozrządu, pompie wtryskowej i kole od vacuum, bo możliwe że przez poprzedni naciąg paska z panewek zrobiły się elipsy, sprawdź też czy szpilka trzymająca napinacz nie jest krzywa.
Już dzisiaj poprawiałem rozrząd po jakimś "fahofcu" (nie poprawiać pisowni), nie wiem jak zakładał pasek (ok. 20-30tys. km) ale w jednym miejscu jego brzeg był wytarty i podczas pracy silnika tylko w tym miejscu pasek dosłownie skakał ok 2mm w stronę chłodnicy. Po założeniu nowego paska nie było już tego i pasek prowadził się równo.