Na wstępie chciałbym się przywitać i jako nieokrzesaniec proszę o odrobinę wyrozumiałości :-|
Moja historia z Audi 80 B4 zaczęła się jakiś rok temu. Dostałem ją w spadku i niestety jej stan nie był idealny. Z czasem zacząłem odkrywać nowe usterki i wtedy zaczęły się schody... Ale od początku.
Mam problemy z układem chłodzenia, nie działa mi wskaźnik temperatury na desce, czujnik na chłodnicy nie załącza wentylatorów a kontrolka płynu chłodniczego w trakcie jazdy zaczyna mrugać. Problem chciałem rozwiązać spinając wentylatory na krótko zworką z drutu ale problem mrugającej kontrolki nie zniknął (chodzi o czerwona kontrolkę nad kontrolką oleju). Z tego co wiem wskaźnik temp. nie działał "od nowości" i jakoś żaden magik w warsztacie nie mógł nic z tym zrobić. Martwi mnie to trochę bo silnik cierpi a nie bardzo wiem co z tym zrobić... Swoją drogą, tata wspominał że przy awarii uszczelki głowicy olej poszedł do układu i zanieczyścił go, do tej pory na zbiorniczku wyrównawczym mam czarny osad... Prosiłbym o pomoc w tej sprawie.
Druga kwestia to silnik. Ciężko odpala, ostatnio zdarza mi się nim kręcić dość długo zanim zaskoczy. Pompa niedawno była u pompiarza w naprawie, facet wydawał się rzetelnie ja ustawić ale mechanik który mi ją montował już nie wykazał się takimi umiejętnościami... Auto kopci na biało przy odpalaniu, powyżej 3000 na obrotomierzu wypuszcza z rury chmurę żółtego dymu... Nie wiem też co jest przyczyną że gdy pociągnie chwile bez gazu to nie wchodzi na obroty, pomaga na to wysprzęglenie lub ponowne wbicie biegu. Gaśnie przy hamowaniu. Warsztatowy ura - bura założył mi też pod kierownica magiczny przycisk który opisał jako "przycisk do palenia silnika na świecach", trochę pomaga przy odpalaniu ale rewelacji nie ma... Po zgaszeniu silnika słyszę że coś się jeszcze kręci pod maską, na zdjęciach poniżej zaznaczyłem w której części to zlokalizowałem, nie wiem jednak co to za sprzęt.
Sprzęt do podpinania komputera będę mieć w tym tygodniu więc jeśli byłaby takowa potrzeba to wrzucę dane z VAGa
I ostatnie pytanie
Ponieważ widzę że okoliczni mechanicy nadają się najwyżej do wymiany klocków hamulcowych prosiłbym o adresy sprawdzonych warsztatów z okolic Krakowa z ukierunkowaniem na okolice Krzeszowic.
Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc i Pozdrawiam
Zdjęcia
[80 B4 1.9 TDI 1Z] Problem z układem chłodzenia i silnikiem
[80 B4 1.9 TDI 1Z] Problem z układem chłodzenia i silnikiem
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2011, 21:52 przez Kooorpi, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
Kooorpi _uwaga
[ Dodano: 2011-04-03, 20:13 ]
[ Dodano: 2011-04-03, 20:13 ]
kąt wtrysku do sprawdzenia <ok> a jak się nie poprawi to można spr\awdzić wtryski i najlepiej poszukaj jakiegoś klubowicza bo ci "mechanicy'' to potrafią cię tylko z kasy wyleczyć :evil: :evil:Druga kwestia to silnik. Ciężko odpala, ostatnio zdarza mi się nim kręcić dość długo zanim zaskoczy. Pompa niedawno była u pompiarza w naprawie, facet wydawał się rzetelnie ja ustawić ale mechanik który mi ją montował już nie wykazał się takimi umiejętnościami...