Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9 TDI 1Z] Problem z układem chłodzenia i silnikiem

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kooorpi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 03 kwie 2011, 13:58

[80 B4 1.9 TDI 1Z] Problem z układem chłodzenia i silnikiem

Post autor: Kooorpi » 03 kwie 2011, 14:46

Na wstępie chciałbym się przywitać i jako nieokrzesaniec proszę o odrobinę wyrozumiałości :-|
Moja historia z Audi 80 B4 zaczęła się jakiś rok temu. Dostałem ją w spadku i niestety jej stan nie był idealny. Z czasem zacząłem odkrywać nowe usterki i wtedy zaczęły się schody... Ale od początku.

Mam problemy z układem chłodzenia, nie działa mi wskaźnik temperatury na desce, czujnik na chłodnicy nie załącza wentylatorów a kontrolka płynu chłodniczego w trakcie jazdy zaczyna mrugać. Problem chciałem rozwiązać spinając wentylatory na krótko zworką z drutu ale problem mrugającej kontrolki nie zniknął (chodzi o czerwona kontrolkę nad kontrolką oleju). Z tego co wiem wskaźnik temp. nie działał "od nowości" i jakoś żaden magik w warsztacie nie mógł nic z tym zrobić. Martwi mnie to trochę bo silnik cierpi a nie bardzo wiem co z tym zrobić... Swoją drogą, tata wspominał że przy awarii uszczelki głowicy olej poszedł do układu i zanieczyścił go, do tej pory na zbiorniczku wyrównawczym mam czarny osad... Prosiłbym o pomoc w tej sprawie.

Druga kwestia to silnik. Ciężko odpala, ostatnio zdarza mi się nim kręcić dość długo zanim zaskoczy. Pompa niedawno była u pompiarza w naprawie, facet wydawał się rzetelnie ja ustawić ale mechanik który mi ją montował już nie wykazał się takimi umiejętnościami... Auto kopci na biało przy odpalaniu, powyżej 3000 na obrotomierzu wypuszcza z rury chmurę żółtego dymu... Nie wiem też co jest przyczyną że gdy pociągnie chwile bez gazu to nie wchodzi na obroty, pomaga na to wysprzęglenie lub ponowne wbicie biegu. Gaśnie przy hamowaniu. Warsztatowy ura - bura założył mi też pod kierownica magiczny przycisk który opisał jako "przycisk do palenia silnika na świecach", trochę pomaga przy odpalaniu ale rewelacji nie ma... Po zgaszeniu silnika słyszę że coś się jeszcze kręci pod maską, na zdjęciach poniżej zaznaczyłem w której części to zlokalizowałem, nie wiem jednak co to za sprzęt.

Sprzęt do podpinania komputera będę mieć w tym tygodniu więc jeśli byłaby takowa potrzeba to wrzucę dane z VAGa

I ostatnie pytanie
Ponieważ widzę że okoliczni mechanicy nadają się najwyżej do wymiany klocków hamulcowych prosiłbym o adresy sprawdzonych warsztatów z okolic Krakowa z ukierunkowaniem na okolice Krzeszowic.

Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc i Pozdrawiam ;-)

Zdjęcia Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2011, 21:52 przez Kooorpi, łącznie zmieniany 3 razy.

Thauri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 16 lip 2009, 17:38
Lokalizacja: RZL

Post autor: Thauri » 03 kwie 2011, 17:34


Awatar użytkownika
Kooorpi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 03 kwie 2011, 13:58

Post autor: Kooorpi » 03 kwie 2011, 17:37

Dzięki

Thauri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 16 lip 2009, 17:38
Lokalizacja: RZL

Post autor: Thauri » 03 kwie 2011, 17:39


gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 03 kwie 2011, 20:09

Kooorpi _uwaga

[ Dodano: 2011-04-03, 20:13 ]
Druga kwestia to silnik. Ciężko odpala, ostatnio zdarza mi się nim kręcić dość długo zanim zaskoczy. Pompa niedawno była u pompiarza w naprawie, facet wydawał się rzetelnie ja ustawić ale mechanik który mi ją montował już nie wykazał się takimi umiejętnościami...
kąt wtrysku do sprawdzenia <ok> a jak się nie poprawi to można spr\awdzić wtryski :-/ i najlepiej poszukaj jakiegoś klubowicza bo ci "mechanicy'' to potrafią cię tylko z kasy wyleczyć :evil: :evil:

Awatar użytkownika
Kooorpi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 03 kwie 2011, 13:58

Post autor: Kooorpi » 03 kwie 2011, 20:43

Właśnie sprawdziłem czujnik jak zalecił Thauri, okazało się że jest do wymiany bo po zwarciu wskazówka temperatury ruszyła. Ten problem mam więc już prawie rozwiązany :lol: Co do ustawiania wtrysku to czekam na kuriera z kablami i programem. :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl