Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TD AAZ] Silnik sam gaśnie

ODPOWIEDZ
ferrador
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 18 lip 2010, 12:50
Lokalizacja: Śląsk

[B4 1.9 TD AAZ] Silnik sam gaśnie

Post autor: ferrador » 03 kwie 2011, 11:54

Witam, siedzę sobie i szukam awarii silnika i znalazłem mnóstwo postów o szarpaniu, ale nic o "samogaszeniu". Dlatego ryzykuje i zapinam nowe pytanko.
Kilka dni temu przy ruszaniu spod sklepu była potrzeba szybciej z krzyżówki, co tez zrobiołem i dwa razy podrzuciło silnikiem na 1 biegu, przy szybkiej wymianie pedałów na drugim biegu juz tego nie było. Pomyslalem ze trza sfolgowac bo chyba przegubik zaczyna odmawiac posłuszenstwa. Potem był spokoj. Jezdzilem po staremu.
Wczoraj, przy ruszeniu z "jedynki" (w normalnych warunkach - bez pospiechu) znow szarpnelo kilka razy i zgasl, tak po prostu. Odpaliłem go normalnie i ruszyłem. Po ok 15 metrach, podrzuciło nim znow i zgasł. Nie odpalił juz. Podniosłem maske, wszystko w normie, zadnej pary, czy dymu, zadnych wyciekow, zadnych wiszacych kabelkow, zadnego zapachu (oleju na rozgrzanym silniku, ropy czy chlodziwa). wszystko wygladalo po staremu. zamknalem maske. kolejna proba odpalenia i SUKCES ;) GADA, ale po ok 10 sekundach, zgasł. Najdziwniejsze jest to, ze gasnie zwyczajnie, tzn. od razu. Gdyby go zapowietrzało, czy mialby syf w paliwie, lub przestawal palic na wszystkie garnki, zakaszlalby, uslyszalbym cos w pracy silnika, w obrotach a tu nic. Jakby "DUCH" przekrecil kluczyk na "0". W okolo 1 sekunde odpala (i tak ma byc) tak samo tez gasnie, momentalnie. Nie widzialem zadnych pecherzykow powietrza w przewodach (mam przezroczyste). Nie wiem o co chodzi. Dzwonilem do mechanika, potwiedzil moje slowa, ze to raczej nie paliwo (mam ponad polowe w baku), a uklad. Zapodał stwierdzenie "moze elektrozawor na pompie, ze niby pompa nie ma siły go podniesc" czy tak jakos.
Ile w tym prawdy? co moge zrobic sam, zanim oddam go w rece obcych ludzi?
uprzedzajac dopytywania kolegow w innych postach, dodam ze nie bierze oleju, nie kopci
na zaden kolor, spalanie w normie i nie mam zaworu n75! Pisze od razu, bo kilka razy chcialem podpiac go pod vaga i poszukac problemow, ale ani ja, ani kumple (ktorzy tez maja B4-ki) nie moglismy go znalezc. Nasz problem rozwial mechanik, ktory od razu powiedzial ze ten silnik nie mial n75.
Ja jezdze tramwajem, auto stoi w garazu, a skrzynka narzedziowa grzeje polke i to mnie martwi. Co robic?
Dzieki za wszelkie sugestie! pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 03 kwie 2011, 21:55

N109 na krótko , nie masz czasem immo

ferrador
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 18 lip 2010, 12:50
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: ferrador » 03 kwie 2011, 23:19

Vision pisze:N109 na krótko , nie masz czasem immo
nie mam. tylko zwykly centralny. N109? a szto eto? na krotko? z moich ogledzin wynika ze tam dochodzi JEDEN kabel sterujacy, w ktorym powinno byc 12v po przekreceniu kluczyka, wiec z czym go zmostkowac?
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2011, 23:33 przez ferrador, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 03 kwie 2011, 23:20

ferrador pisze:
Vision pisze:N109 na krótko , nie masz czasem immo
nie mam. tylko zwykly centralny. N109? a szto eto? z czym to jesc?
Elektrozaworek na pompie, odcina dopływ paliwa po wyłączeniu silnika.
Podepnij go prosto pod akumulator i spróbuj zapalić.

ferrador
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 18 lip 2010, 12:50
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: ferrador » 04 kwie 2011, 15:53

Hehehe, dzieki chlopaki. MASHINA RABOTA :mrgreen: poki co, pochodzil sobie z 20 minut, bez problemu. nie szarpal, nie zgasl. Zmostkowalem i dzialalo wswzystko, zdjalem mostek i nie dzialalo. moje mysli skupily sie zatem na awarii elektrycznej TEGO, czyli kabelek lub stacyjka, ale powod okazal sie duzo bardziej blachy. Tak blachy, ze troche mi wstyd, ze od tego nei zaczalem, ale osobiscie w zyciu bym o tym nie pomyslal. Poki co, jest OK, takze <piwo> SZACUN wielki, reszta juz poszla.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 04 kwie 2011, 17:56

Wsuwka wyskoczyła?

ferrador
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 18 lip 2010, 12:50
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: ferrador » 09 paź 2012, 07:31

wtedy to był... bezpiecznik, nie wsuwka.

Witam ponownie, właściciel chyba się nie obrazi, że podpinam ;))) ale po części - problem mieści się w temacie. mianowicie - SZARPIE NA WOLNYCH OBROTACH I OSTATECZNIE GAŚNIE.
Objawy:
Odpaliłem sobie autko, chwilkę pochodziło, pierwsze objawy temperaturki dmuchnęły z nawiewów, wyłączyłem "przyspieszacz wtrysku" silnik drgnął (powiedziałbym, że przydławił na ułamek sekundy - uznałem, że to może w związku z przyspieszaczem) i jazda. Wszystko przebiegało bezproblemowo, dopóki nie zatrzymałem się na czerwonym świetle. Silnik drgnął raz, potem dwa, chwile dobrze pochodził znowu drgnął. Zielone, jazda (spokojnie, bez pisków itd). Wydawało mi się że trochę bardziej kopcę. Następne czerwone, wiec na luzik i dotaczam się. Silnik drgnął kilka razy i po zatrzymaniu dym mnie wyprzedził. Wyglądał na biały, ale mogę stwierdzić że nie jest czysto-biały. na zapach? Bardziej spalona ropa, aniżeli gryzący olej. wymieniłem filtr paliwa i filtr powietrza, jednak to samo. Z minuty na minutę, coraz bardziej podskakuje i jest coraz słabszy, w końcu zgaśnie.
Na przyspieszaczu i w trakcie jazdy jest ok, idzie dobrze, ma siłę. Na wolnych obrotach widzę w grubym przewodzie paliwowym (przezroczystym) nadchodzące falami skupiska pęcherzyków powietrza. Wleci do pompy i po sekundzie dwóch jest drgnięcie. Sęk w tym, że opaski podokręcałem, posprawdzałem pod katem wycieków, nigdzie nie śmierdzi ropą.
może to tylko moje wrażenie, ale w tym cieńszym przewodzie od filtra do pompy, albo jest bardzo duża ilość powietrza albo wygląda to jakby mleko. Generalnie jakiś "biały" mi sie wydaje.
Dzwoniłem do znajomków. Jeden twierdzi, że to dymienie i szarpanie to uszczelka pod głowicą (w zbiorniczku chłodziwa, brak tłustych śladów).
Drugi twierdzi, że wtrysk walnięty.
Trzeci, że pompka paliwa (elektryczna) nie podaje wystarczającej ilości paliwa (nawet nie wiem, czy takowa jest? może w zbiorniku?)
Nie wiem, czy to ważne, ale nie słyszę kompletnie nic pod maską po przekręceniu kluczyka do "1", żadnego bzyknięcia (a kojarzę kiedyś, chyba było coś takiego?)
Kurde, nie wiem, czego szukać, od czego zacząć. Z tego co ludzie mówią, przyczyna może być błaha i kosztować 50 zł (jak np. końcówka wtrysku), po planowanie głowicy (z rozrządem, to chyba 1000 nie mój?)
Poradźcie coś koledzy, bo widzi mi się, że "władza" nie uwierzy mi na słowo, że zapora dymna to efekciarski gadżet rodem z 007 wynikający z zazdrości o Astona... heheh.
Pozdrowionka <piwo>

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 05 lis 2012, 11:55

Zapowietrza się coś, może pod samochodem przewody paliwowe są przegnite i gdzieś Ci wchodzi powietrze, ale dziura na tyle mała, że jeszcze nie kapie paliwo ?
Koło pasowe na wale korbowym OK, nie ma luzu, nie gibie się ?
W AAZ bywały problemy z klinem na wale więc sprawdź czy to jest OK.
A jak włączysz przyspieszacz kąta wtrysku to wtedy wszystko jest OK ?

ferrador
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 18 lip 2010, 12:50
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: ferrador » 16 kwie 2014, 00:01

pawelrybak15
sorka, ze dopiero teraz odpisuje. Dluga historia.
Generalnie wpadles na rozwiazanie, klin na wale uwaliloi podobno rozrzad przeskoczyl.
Rozrzad zmieniony, klin tez. Wszystki działa.
No nie wszystko, ale to nei w tym dziale, bo chodzi o chłodziwo.
Pzdr.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl