Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.6/1.9 TD] Modyfikacje - jak podniesc moc - foto

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 09 lut 2011, 20:48

kajoj888 pisze:kolego, stary silnik diesla, z prosta pompa wtryskowa, nie ma tu za bardzo mozliwosci podrasowania do 100KM... wymien filtr powietrza na nowy, o oproznij jeden z tlumikow to go troche wzmocni.^^..ale nie wiecej jak 5KM..
LOL, przemilcze to...
Dawka paliwa na pompie na +, boost na turbinie na +, obroc LDA agresywnie i sie zdziwisz, ze zacznie jezdzic ;)

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 09 lut 2011, 22:29

mati0920, Ten silnik w bardzo prosty sposób da się podrasować... w dodatku bez nakładów finansowych. Wszystko na ten temat znajdziesz na forum.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 09 lut 2011, 22:49

kajoj888 pisze:kolego, stary silnik diesla, z prosta pompa wtryskowa, nie ma tu za bardzo mozliwosci podrasowania do 100KM... wymien filtr powietrza na nowy, o oproznij jeden z tlumikow to go troche wzmocni.^^..ale nie wiecej jak 5KM..
Na seryjnych gratach, kręcąc jedynie śrubkami uzyskasz ok 110KM. Do pompy większa głowiczka i już granice 130KM są osiągalne.

Olszak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1678
Rejestracja: 12 kwie 2008, 22:02
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo

Post autor: Olszak » 10 lut 2011, 14:57

kajoj888 może idź do szukajki zamiast pisać jakieś bzdury...

Awatar użytkownika
dr.lolek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1111
Rejestracja: 11 kwie 2009, 14:07
Lokalizacja: sandomierz

Post autor: dr.lolek » 10 lut 2011, 15:01

jeden z najlepszych silnikow do taniego podrasowania bost pin jakie 3 kuce do tego podkrecic dawke na pompie jak ktos napisal turbo mozna dac wieksze IC wstawic i jest potwor :mrgreen:

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 28 mar 2011, 23:03

Panowie nie ma kto jakiej suszarki na sprzedaż T3 albo K24

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 04 kwie 2011, 13:48

Dzisiaj zwiększyłem ciśnienie doładowania skracając o 3 obroty sztangę WG na mojej dmuchawce (Garrett T2). Efekt jest taki, że teraz mam w porywach 1,1 bar, a tak to 0,9 i dopiero przy obrotach ponad 3000 obr/min. Auto troche lepiej ciągnie, ale to nie jest to czego się spodziewałem, czy lekkie zwiększenie dawki pomoże ? Aha i czy to normalne, że jak na luzie przegazuje go porządnie to widać, że sztanga od WG się rusza ? Na zegarze boost łapie wtedy max 0,6 bar, więc jak dla mnie coś tu nie gra :roll:

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 04 kwie 2011, 13:54

pawelrybak15, krec dawka bez paliwa nie bedzie dmuchac trzeba podlac. A że dmucha po przegazowaniu to mam to samo tak może byc

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 04 kwie 2011, 14:18

A otwieranie się WG po przegazowaniu to też nic złego ?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 04 kwie 2011, 15:26

pawelrybak15 pisze:Na zegarze boost łapie wtedy max 0,6 bar, więc jak dla mnie coś tu nie gra
A ciśnienie powietrza podczas jazdy? To też trzeba uwzględnić, stąd na 5 biegu masz największe doładowanie bo filtr łapie najwięcej powietrza <ok>

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 04 kwie 2011, 15:37

Podczas jazdy 0,9 czasem dochodzi do 1. Zdam teraz relację z kręcenia dawką :-P
1) To jest jakiś hardcore, śruba poszła może niecały obrót, a silnik zaczął ciężko schodzić z obrotów, cięzkie było zejście od 2500 do 1100, tak być nie powinno chyba, ale to nie to samo auto <zly>
2) Zmniejszyłem trochę dawkę paliwa, w końcu udało się ustawić taką że obroty schodzą normalnie i nie ma za mną zasłony dymnej, turbo wstaje teraz naprawde szybko, jednak ciągle jestem niezaspokojony :-P

Jutro znów skrócę trochę sztangę WG od turbosprężarki <zly>

[ Dodano: 2011-04-04, 17:15 ]
Przed chwilą wróciłem z drugiej rundy testowej <ok>
Teraz tak ustawiłem dawkę żeby mieć chmurkę przy przegazówce na luzie i podczas mocnego butowania na niskich biegach, jak tylko pojawia się boost, to chmura znika, więc chyba jest OK :-)
Jutro jeszcze skrócę sztangę na WG <zly>

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 04 kwie 2011, 17:55

Licz się z tym, że zwiększając dawkę paliwa zwiększasz ją w całym zakresie obrotów co powoduje wzrost spalania ON.
Wszystkie objawy jak najbardziej prawidłowe masz.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 13 kwie 2011, 22:43

Koledzy uprzejmie proszę o nie śmianie się ze mnie, ale o udzielenie mi wsparcia i pomocy.
Po ostatnich modach wspaniale mi się jeździło, naprawde jestem zadowolony, ale to co się dzieje z cenami ON mnie przeraża :-( Zgodnie z tym co ktoś tu już pisał po modach spalanie rośnie bo czuje się moc pod nogą to się z niej korzysta, w moim przypadku sprawdziło się to w 100% niestety :cry:
W tym temacie każdy prosi o podanie wskazówek w kierunku jaknajmocniejszego setupu, a ja mam prośbę zupełnie odwrotną. Mógłby mi ktoś podpowiedzieć jak maxymalnie zminimalizować spalanie w silniku 1,6 Turbo D ? Mam różne pomysły, wypiszę je tutaj i prosiłbym o ich weryfikację i wskazanie które są złe i przyniosą odwrotne efekty do zamierzonych, a które są dobre i przyczynią się do spadku spalania. W planach jest zamontowanie podkładki pod boostpinem w LDA z powrotem i ustawienie boostpinu troche mniej agresywnym kontem, zmniejszenie dawki o pół obrotu lub o nawet obrót, zmniejszenie boostu lub całkowite odpięcie turbosprężarki, oraz ograniczenie max "dodania gazu" za pomocą śruby która znajduje się przy tym czymś za co pociąga linka gazu (przepraszam za nieprofesjonalne nazewnictwo ale nie wiem jak fachowo ten element się nazywa).

Pozdrawiam wszystkich miłośników Turbo D i proszę o pomoc.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 14 kwie 2011, 16:01

jeździj normalnie to spalanie spadnie bez ruszania śrubek , jakie jest/było spalanie ?

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 14 kwie 2011, 17:25

Ciężko określić, ale przez moje butowanie po modach było wyraźnie wyższe :evil:
Pożegnałem się z czarną chmurą, skręciłem dawkę o pół obrotu, teraz nie mam dymu, wolne obroty OK, bez problemu dociąga do odcinku, zatem powinno dać się jeździć :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl