[B4 TDI 1Z 93r] N75 ? 2 Wtyczki w samochodzie?
[B4 TDI 1Z 93r] N75 ? 2 Wtyczki w samochodzie?
Witam mam problem odnosnie dzialania trubo w AUDI 80 B4 Avant 1.9 TDI (1Z) jak odpale silnik i jade w trase to po zagrzaniu idzie ladnie bez problemy na 4 biegu 140km/h po dojechaniu do celu 40km poczekam az turbinka sie ochlodzi ok 1min. wylaczam silnik zostawiam samochod. Po 4 godz. jak mam wracac tak jakby nie było czym jechac muł nie zawsze tak jest ;/ od czego to zalezy ? przy zapalaniu jest Dogazówka do ok 3tys obrotow ale tylko na ciepłym silniku ( czego tak jest?).
Wymienilem zaworek N75 na używany ze szrotu ( narazie nie placone ten wymieniony nie cyka , staremu sie zdarzalo , dodam iz starny n75 byl podlaczony pod czarna wtyczke ktora wyglada na nieorginalna , obok mialem brazową wtyczke ktora wyglada pod oryginalna i podlaczylem n75 bo byl przystaosowany pod brazową wtyczke. Nieiwem czy jak ktos tam cos wczesniej modzil czy dobrze wszystkie wezyki pozakladal...;/ ), wymienilem rowniez no obok n75 chyba N18 nie jestem pewien idzie to tego wtyczka , u dołu są 3 przewody cisnieniowe i na gorze jeden (w poprzednim mialem ułamany bolec na wezyk górny co idzie do filtra powietrza . ) [/b]
Wymienilem zaworek N75 na używany ze szrotu ( narazie nie placone ten wymieniony nie cyka , staremu sie zdarzalo , dodam iz starny n75 byl podlaczony pod czarna wtyczke ktora wyglada na nieorginalna , obok mialem brazową wtyczke ktora wyglada pod oryginalna i podlaczylem n75 bo byl przystaosowany pod brazową wtyczke. Nieiwem czy jak ktos tam cos wczesniej modzil czy dobrze wszystkie wezyki pozakladal...;/ ), wymienilem rowniez no obok n75 chyba N18 nie jestem pewien idzie to tego wtyczka , u dołu są 3 przewody cisnieniowe i na gorze jeden (w poprzednim mialem ułamany bolec na wezyk górny co idzie do filtra powietrza . ) [/b]
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2011, 14:17 przez magca01, łącznie zmieniany 3 razy.
Inne Zdjecia
[ Dodano: 2011-04-05, 11:24 ]
to przygazowanie na ciepłym silniku przy odpalaniu to normalne?
[ Dodano: 2011-04-05, 11:24 ]
to przygazowanie na ciepłym silniku przy odpalaniu to normalne?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Wtyczki masz dobrze ,brązowa do n75 ,czarna do n18 ,choć akurat do n18 możesz wogóle nie podłaczać i nie będzie róznicy.A to
To nie jest normalne ,ale masz potencjometryczny nastawnik na pompie i jak ten "wynalazek"kończy życie ,to rózne cuda się dziejąmagca01 pisze:przy zapalaniu jest Dogazówka do ok 3tys obrotow ale tylko na ciepłym silniku
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2011, 12:58 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
ale N18 jest podlaczone
n75 jest podlączone i zostaje ta wtyczka czarna. ( w poprzednim n75 mialem podlaczone do czarnej wtyczki) moze rpzewody są jakoś zle podłączone? Czerwony od Doly , Niebieski od Boku , Czarny od Góry.
Ten zółty węzyk idacy z turbiny ,co jest na foto to ma być podłączony do n18 ?
Gdzie lezy problem , jak po nagrzaniu nie ma mocy? po zmianie n75 odczulem roznice ale po zagrzaniu dalej to samo.
n75 jest podlączone i zostaje ta wtyczka czarna. ( w poprzednim n75 mialem podlaczone do czarnej wtyczki) moze rpzewody są jakoś zle podłączone? Czerwony od Doly , Niebieski od Boku , Czarny od Góry.
Ten zółty węzyk idacy z turbiny ,co jest na foto to ma być podłączony do n18 ?
Gdzie lezy problem , jak po nagrzaniu nie ma mocy? po zmianie n75 odczulem roznice ale po zagrzaniu dalej to samo.
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2011, 12:56 przez magca01, łącznie zmieniany 1 raz.
popraw temat bo Ci go usuną
poza tym jeżeli chodzi o Twój problem to wężyki mają być podłączone tak jak piszesz ,przynajmniej z tej strony tzn od zaworu,z drugiej strony czerwony do turbiny a niebieski do WG...będąc na Twoim miejscu wymienił bym je na nowe bo jak widać na załączonym obrazku są w kiepskiej kondycji co też może być przyczyną niedomagań
poza tym jeżeli chodzi o Twój problem to wężyki mają być podłączone tak jak piszesz ,przynajmniej z tej strony tzn od zaworu,z drugiej strony czerwony do turbiny a niebieski do WG...będąc na Twoim miejscu wymienił bym je na nowe bo jak widać na załączonym obrazku są w kiepskiej kondycji co też może być przyczyną niedomagań
niby wszystko jest podlaczone jak na zdjeciach...
w przewodach poodcinalem koncowki pozakladalem wezszymi i dalej to samo czeka mnie wymiana chyba wszystkich przeodów...
czy ktos sie orientuje co to moze byc ? po nagrzaniu traci moc...
2. Czy jak jeden przewod od swiec byl odączony (spadł) to niepowininna sie zapalic kontrolka od swiec? swiece nowe, czapki niektore są popękane...
w przewodach poodcinalem koncowki pozakladalem wezszymi i dalej to samo czeka mnie wymiana chyba wszystkich przeodów...
czy ktos sie orientuje co to moze byc ? po nagrzaniu traci moc...
2. Czy jak jeden przewod od swiec byl odączony (spadł) to niepowininna sie zapalic kontrolka od swiec? swiece nowe, czapki niektore są popękane...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Świece nie maja związku z twoim problemem ,a kontrolka od świec nie zapali się nawet jak odłączysz wszystkie świece,bo sterownik grzania świec nie "widzi" świec i równie dobrze mogło by ich nie być a on bedzie działał .Zmierz ciśnienie doładowania ,bo logów na boschu to za wiele nie zrobisz.Jak ciśnienie doładowania bedzie ok.to być moze pompa wtryskowa się kończymagca01 pisze: po nagrzaniu traci moc...
2. Czy jak jeden przewod od swiec byl odączony (spadł) to niepowininna sie zapalic kontrolka od swiec? swiece nowe, czapki niektore są popękane...
ale wymyśliłeś :mrgreen: od kiedy zawór odcinający paliwo ma cokolwiek wspólnego z obrotami :?: skąd bierzesz takie dziwne i nieprawdziwe informacje :?: to nie kran tylko wyłącznik, on działa tylko w dwóch pozycjach ON i OFF i jak ten zawór padnie to silnika się nie uruchomiAB4 pisze:Ta pezegazówka ma związek z zaworem odcinającym paliwo na pompie,zatarł się w górnym położeniu,i na Vagu na pewno wywala Ci jego błąd,wymień lub wyczyść zaworek i podnoszenie obrotów się skończy,anie szukaj w elementach które odpowiadają za coś innego.
na obroty silnika ma wpływ tylko nastawnik (a w zasadzie tylko pierścień dawki przesuwany przez nastawnik) i nic poza tym :!:
AB4 pisze:Ta pezegazówka ma związek z zaworem odcinającym paliwo na pompie,zatarł się w górnym położeniu,i na Vagu na pewno wywala Ci jego błąd,wymień lub wyczyść zaworek i podnoszenie obrotów się skończy,anie szukaj w elementach które odpowiadają za coś innego.
Jak najbardziej możliwe że masz rację typowy objaw choć w 100% nie ma pewności ale 99,9% też bym to sprawdził i moc na ciepłym też wróci jak to N109,widze że kolega ma wiedzę i tu gratulacje
[ Dodano: 2011-04-06, 22:53 ]
Kolego co do twojej wypowiedzi to powiem tyle że,malutko jeszcze widziałeś jeśli chodzi o usterki w TDI poznaj zasade działania silnika Diesla i pompy wtryskowej i budowę to zrozumiesz (choć nie jest to powiedziane) oczywiście bez urazyUKI_XX pisze:ale wymyśliłeś :mrgreen: od kiedy zawór odcinający paliwo ma cokolwiek wspólnego z obrotami :?: skąd bierzesz takie dziwne i nieprawdziwe informacje :?: to nie kran tylko wyłącznik, on działa tylko w dwóch pozycjach ON i OFF i jak ten zawór padnie to silnika się nie uruchomi
na obroty silnika ma wpływ tylko nastawnik (a w zasadzie tylko pierścień dawki przesuwany przez nastawnik) i nic poza tym :!:
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2011, 23:14 przez endriu210, łącznie zmieniany 1 raz.
Po tym że miałem identyczny objaw,a okazało się że nie mam grzybka zaworu,bo poprzedniemu właścicielowi pewnie nie był przydatny,a kiedy go wymieniłem na sprawny obroty już się nie podnosiły po odpaleniu na ciepłym silniku,a jesli mi nie wiezysz to zrób sobie testa u siebie i sprawdzisz na własne oczy/uszy,a później możesz mi wtylkać że się na tym kompletnie nie znam.Co do padniętego zaworu to masz rację,ale ja napisałem zacięcie w górnej pozycji,a to znaczna różnica.UKI_XX pisze:ale wymyśliłeś :mrgreen: od kiedy zawór odcinający paliwo ma cokolwiek wspólnego z obrotami :?: skąd bierzesz takie dziwne i nieprawdziwe informacje :?: to nie kran tylko wyłącznik, on działa tylko w dwóch pozycjach ON i OFF i jak ten zawór padnie to silnika się nie uruchomiAB4 pisze:Ta pezegazówka ma związek z zaworem odcinającym paliwo na pompie,zatarł się w górnym położeniu,i na Vagu na pewno wywala Ci jego błąd,wymień lub wyczyść zaworek i podnoszenie obrotów się skończy,anie szukaj w elementach które odpowiadają za coś innego.
na obroty silnika ma wpływ tylko nastawnik (a w zasadzie tylko pierścień dawki przesuwany przez nastawnik) i nic poza tym :!:
Uki,ja wiem że masz wiedzę na temat,ale nie piszę niczego z czym się nie spotkałem,dopuść do wiadomości że czasem wiedza teoretyczna mija się z praktyczną,czyli np serwis a .........