Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Problem z przewodem olejowym przy turbo.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

[B4 1Z] Problem z przewodem olejowym przy turbo.

Post autor: axell » 03 kwie 2011, 17:52

Mam dość drażniący problem z przewodem olejowym przy turbinie. Od dłuższego czasu zmagam się z wyciekiem oleju (olej ucieka w miejscu zaznaczonym żółtą strzałką). Przewód był już wymieniony, do tego podmieniałem 3 króćce i cały czas jest wyciek, nie są to jakieś wielkie ilości ale pod turbiną już mam olejem dobrze zachlapane.
I tu mam pytanie, ma ktoś jakiś pomysł jak to uszczelnić, nie wydając znowu kasy na nowy przewód?
Obrazek

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 03 kwie 2011, 18:41

uszczelka oczywiście nowa jest za każdym razem zakładana?? jedyne powody dla których może stamtąd cieknąc to albo brak uszczelki albo stara zakładana która jest już wygnieciona albo słabe dokręcenie... jeśli wszytko co wymieniłem już przerobiłeś to mogę ci polecić klej, uszczelniacz Dirko.sam go stosuję i naprawdę działa bardzo dobrze tylko musisz wiedzieć że jak to tym zakleisz będziesz miał duży problem z odkręceniem tego w przyszłości...

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 03 kwie 2011, 18:47

hudy pisze:uszczelka oczywiście nowa jest
Tam nie ma uszczelki, te przewody działają na takiej samej zasadzie co paliwowe.
hudy pisze:albo słabe dokręcenie
To też wykluczam, dociągałem już ja na wszelkie możliwe sposoby.
Problem leży w tym że końcówka przewodu nie pasuje idealnie do króćca, najlepszym wyjściem by było kupno nowych nieużywanych, co w komplecie ponad 300 ziko.
Zastanawiam się właśnie czy nie da się tam podłożyć jakiejś małej uszczelki gumowej, lub coś innego.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 03 kwie 2011, 18:48

axel_gumis pisze:Tam nie ma uszczelki, te przewody działają na takiej samej zasadzie co paliwowe.
jest pierścień uszczelniający,metalowy...

[ Dodano: 2011-04-03, 18:50 ]
patrzyłem teraz do etki.jest pierścień uszczelniający o oznaczeniu A12X15,5X1,5 widocznie u ciebie tego brakuje i dlatego cieknie...

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 03 kwie 2011, 19:00

Jaki pierścień chodzi o 13, u mnie jest ta opcja numer 9 z drugiej strony 9A
Obrazek

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 03 kwie 2011, 19:09

pamiętam że jak kiedyś to rozkręcałem to była uszczelka metalowa.chodzi mi o numer 3 z tego zdjęcia co pokazałeś w etce.na zdjęciu w pierwszym poście pokazałeś właśnie ten przewód o którym piszę że ma ta uszczelkę...

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 03 kwie 2011, 19:12

hudy pisze:mi o numer 3
To jest uszczelka miedziana, ona siedzi pod króćcem i u mnie jest. Na zdjęciu masz zakropkowane na żółto miejsce z którego mi cieknie, z tym ta uszczelka nie ma raczej nic wspólnego. Zresztą tą uszczelkę dość dobrze widać na foto.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 03 kwie 2011, 19:34

miedziana czy nie ale metalowa <ok> to najmniejszy problem.jesteś pewien że akurat stamtąd leci bo masz wszystko zarzygane w koło i tak naprawdę nie widać by ciekło stamtąd.jak patrzę na to zdjęcie to moim zdaniem widać wyciek właśnie z dołu przy tej uszczelce,przy czerwonej strzałce.tam jest najbardziej mokre...

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 03 kwie 2011, 19:43

Tam jest mokre bo zalało z góry. Widać ewidentnie że leje górą, akurat nie na tym zdjęciu.
Króciec jest mocno dowalony grzechotką, więc tam nie ma takiej możliwości.
Cały problem moim zdaniem polega na tym że pierścień 13 nie do końca pasuje do króćca 4, jest tam jakaś minimalna nieszczelność. Sam wyciek pojawia się po dynamicznej jeździe jak turbo troszkę popracuje. I w tym miejscu potrzebuję to jakoś uszczelnić. Tylko nie wiem czym :roll:
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2011, 19:48 przez axell, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 03 kwie 2011, 19:48

jeśli rurka nie jest zagnieciona,lub nie jest innej średnicy to jedynie możesz zastosować jakieś uszczelnienie np to o którym pisałem wyżej.bardzo dobry uszczelniacz i powinien pomóc...

Awatar użytkownika
audico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 264
Rejestracja: 04 gru 2007, 17:49
Lokalizacja: B-ce

Post autor: audico » 04 kwie 2011, 17:50

axel_gumis pisze:Tam jest mokre bo zalało z góry. Widać ewidentnie że leje górą, akurat nie na tym zdjęciu.
Popieram tylko, że wg mnie leci Ci z EGR-a. Zobacz czy na dole tej gruszki nie zbiera się olej oraz czy na wygłuszeniu silnika, przyczepionym do pokrywy silnika nie jest wilgotno od oleju.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 04 kwie 2011, 17:59

Popieram tylko, że wg mnie leci Ci z EGR-a
Egr-a mam zaślepionego.
Dzisiaj uszczelniłem wszystko Dirko, podmieniłem tą uszczelkę miedzianą i przewiozłem go po mieście. Na razie sucho ;-)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 05 kwie 2011, 17:58

i oby tak było dalej <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl