Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3] jaki silnik do gazu

Wszystko co związane z LPG
Awatar użytkownika
SaubeR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 15 lip 2010, 19:10
Lokalizacja: Bochnia

[b3] jaki silnik do gazu

Post autor: SaubeR » 06 kwie 2011, 15:20

Witam
Chciałem się dowiedzieć które siliniki w audi B3 znoszą dobrze gaz ( chodzi mi głownie o I i II gen.) bo znalazłem informacje na temat gazu w b4 ale nie było tam nic napisane o b3.
Dziękuję i pozdrawiam.

pawel_m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 416
Rejestracja: 20 sty 2010, 18:14
Lokalizacja: Łuków

Post autor: pawel_m » 06 kwie 2011, 16:40

Zależy jaki silnik. Ogólnie silniki z monowtryskiem/gaźnikiem dużo lepiej znoszą gaz niż silniki z wtryskiem mechanicznym(a i taki był w B3 1,8 112 KM i 2,0- jeżeli coś źle napisałem to przepraszam). d

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 06 kwie 2011, 17:10

Jeszcze jedna z wersji 1.8 90KM jest na mechanicznym wtrysku dokładnie to JN.

amath
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 15 lis 2010, 01:43

Post autor: amath » 06 kwie 2011, 20:44

oj tam oj tam.

jak gaz jest dobrze zalozony i wyregulowany ( dobry gazownik ) to i mechaniczny wtrysk bez klopotu smiga

u mnie juz 30 tys na lpg i bez problemow ( po zimie tylko regulacja analizatorem bo sie rozregulowal ). a tez mnie straszyli wszysyscy ze nie bedzie na lpg jezdzil.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 06 kwie 2011, 20:55

U mnie w domu 2.3 też na mechanicznym wtrysku zrobił bezproblemowo (i wystrzałowo) na gazie 150tyś km. dwa parowniki zajeździł ale przy wymianie na trzeci gazownik się nie popisał, strzeliło kilka razy i zaczęły się problemy.

Oczywiście aby nie strzelało trzeba bezwzględnie zachować kulturę techniczną użytkowania instalacji LPG. Praktyki, które uchodzą na sucho przy monowtrysku albo gaźniku na 90% źle się skończą przy mechanicznym wtrysku.

Awatar użytkownika
SaubeR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 15 lip 2010, 19:10
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: SaubeR » 06 kwie 2011, 22:27

Jeszcze mam takie pytanie, które z tych silników są na wtrysku mechanicznym, a które na maonowtrysku a które na gaźniku:
Rodzaje silników benzynowych audi 80 B3
PP 1.6 70KM
RN 1.6 75 KM
RU 1.8 75 KM
JV,NE 1.8 90 KM
PM 1.8 90 KM
JN 1.8 90 KM
DZ 1.8 112 KM
SD 1.9 113 KM
3A,AAD 2.0 115 KM
NG 2.3 136 KM
6A 2.0 16V 137 KM
7A 2.3 20V 170 KM

Awatar użytkownika
PICEK1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 424
Rejestracja: 01 cze 2010, 12:03
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: PICEK1 » 06 kwie 2011, 22:33

Jak kolega chce mieć spokój z gazem-falowaniem obrotów i innymi nie ciekawymi historiami to ja zostało wspomniane wyżej--MONOWTRYSK.
Miałem poprzednie-przez 5 lat użytkowania brak jakichkolwiek problemów.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 07 kwie 2011, 00:30

PP 1.6 70KM - Gaźnik pierburg
RN 1.6 75 KM - Gaźnik keihin
RU 1.8 75 KM - Gaźnik keihin (chyba)
JV,NE 1.8 90 KM - JV Gaźnik keihin, JN - wtrysk mechaniczny
PM 1.8 90 KM - monowtrysk
JN 1.8 90 KM - wtrysk mechaniczny
DZ 1.8 112 KM - wtrysk mechaniczny
SD 1.9 113 KM - wtrysk mechaniczny
3A,AAD 2.0 115 KM - wtrysk mechaniczny
NG 2.3 136 KM - wtrysk mechaniczny
6A 2.0 16V 137 KM - wtrysk mechaniczny
7A 2.3 20V 170 KM - wtrysk elektroniczny (tutaj aby było dobrze należy wrzucić sekwencję, tylko ze starszą wersją silnika jest problem i trzeba kumatego gazownika)

pawel_m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 416
Rejestracja: 20 sty 2010, 18:14
Lokalizacja: Łuków

Post autor: pawel_m » 07 kwie 2011, 17:41

Zapomniano o silniku SF 88 KM- gaźniki Keihin I i II :-P.

Awatar użytkownika
SaubeR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 15 lip 2010, 19:10
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: SaubeR » 07 kwie 2011, 17:58

Dziękuje baaardzo :D Właśnie o taką odpowiedz mi chodziło ;)

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 07 kwie 2011, 20:49

A co Damian chcesz kupić B3 ? od razu z LPG ? A jeśli byś się skusił na B4 (bo w niej chociaż masz większy bagażnik) to do gazu ABT (jednopunktowy wtrysk, 90KM) albo ABK (wtrysk wielopunktowy, 115KM) ten ostatni trochę bardziej czuły, trzeba dbać o układ WN i dążyć do tego aby uniknąć wystrzałów na gazie ;-)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 07 kwie 2011, 23:00

Do ABK najlepiej sekwencję ale nie każdy gazownik to opanuje ten silnik, szczególnie na najtańszych wtryskiwaczach i za słabym parowniku.

Awatar użytkownika
SaubeR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 15 lip 2010, 19:10
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: SaubeR » 08 kwie 2011, 15:46

No własnie chciałbym cos z grupy audi b3 lub b4 do 5 tys. Jesli chodzi o paliwko to diesel ( ale cięzko kupić) lub własnie gaz. Przemku uważasz że kupowanie samochodu od razu z instalacją LPG nie jest dobrym rozwiązaniem? Szczerze się przyznam że nie miałem styczności z LPG dlatego się pytam.

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 08 kwie 2011, 21:03

Auta z silnikami diesla są zawsze droższe ;-) Ale B3 1.6TD kupisz w granicach 4-4,5tyś. Piszę o zadbanych egzemplarzach, chociaż jak poszukasz to może i coś tańszego znajdziesz ;-)
A co do auta z LPG, to ja kupowałem już z instalacją gazową. Po prostu trzeba patrzeć na to ile auto jeździło na LPG, jak z kondycją silnika, jak silnik odpala, wolne obroty na gazie, czy nie falują. Tak więc można kupić dobre auto już z założoną instalacją.
A na Allegro większość B3 i B4 już mają LPG :mrgreen:

Sebandi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2010, 18:25
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: Sebandi » 09 kwie 2011, 11:34

Powiem tak gaźnik najlepszy do gazu jeżeli chcemy cos modyfikowac np.(zmiana gaźnika,dysz itp.).Wtrysk jednopunktowy przyjemna praca silnika bez awaryjna sam taką mamw swojej audi 80 b3 1.8 PM i nie narzekam lecz na gaźniku bym wolał bo zawsze można zwiekszyc moc a spalanie te same co na jednopunktowym wtrysku.Wtrysk mechaniczny jak dla mnie to badziewie nie założysz do tego gazu sekwecyjnego bo skad szczytasz czas wtrysków załozysz zwykła instalacje bedze chodzic do momentu pierwszego wystrazału jak strzeli wygnie sie klapka juz na benzynie nie bedzie tak chodzil jak kiedys na gaźnie też moze nierówno chodzic moga pojawic sie kłopoty z odpaleniem czasami wiem bo mój kuzyn ma 1.8 90km JN i strasze ma z tym kłopoty także do spokojnej jazdy i jak nie myslisz nic modyfikowac polecam monotronic ,jak chesz cos kobinowac gaźnik .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl