[b3] jaki silnik do gazu
[b3] jaki silnik do gazu
Witam
Chciałem się dowiedzieć które siliniki w audi B3 znoszą dobrze gaz ( chodzi mi głownie o I i II gen.) bo znalazłem informacje na temat gazu w b4 ale nie było tam nic napisane o b3.
Dziękuję i pozdrawiam.
Chciałem się dowiedzieć które siliniki w audi B3 znoszą dobrze gaz ( chodzi mi głownie o I i II gen.) bo znalazłem informacje na temat gazu w b4 ale nie było tam nic napisane o b3.
Dziękuję i pozdrawiam.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
U mnie w domu 2.3 też na mechanicznym wtrysku zrobił bezproblemowo (i wystrzałowo) na gazie 150tyś km. dwa parowniki zajeździł ale przy wymianie na trzeci gazownik się nie popisał, strzeliło kilka razy i zaczęły się problemy.
Oczywiście aby nie strzelało trzeba bezwzględnie zachować kulturę techniczną użytkowania instalacji LPG. Praktyki, które uchodzą na sucho przy monowtrysku albo gaźniku na 90% źle się skończą przy mechanicznym wtrysku.
Oczywiście aby nie strzelało trzeba bezwzględnie zachować kulturę techniczną użytkowania instalacji LPG. Praktyki, które uchodzą na sucho przy monowtrysku albo gaźniku na 90% źle się skończą przy mechanicznym wtrysku.
Jeszcze mam takie pytanie, które z tych silników są na wtrysku mechanicznym, a które na maonowtrysku a które na gaźniku:
Rodzaje silników benzynowych audi 80 B3
PP 1.6 70KM
RN 1.6 75 KM
RU 1.8 75 KM
JV,NE 1.8 90 KM
PM 1.8 90 KM
JN 1.8 90 KM
DZ 1.8 112 KM
SD 1.9 113 KM
3A,AAD 2.0 115 KM
NG 2.3 136 KM
6A 2.0 16V 137 KM
7A 2.3 20V 170 KM
Rodzaje silników benzynowych audi 80 B3
PP 1.6 70KM
RN 1.6 75 KM
RU 1.8 75 KM
JV,NE 1.8 90 KM
PM 1.8 90 KM
JN 1.8 90 KM
DZ 1.8 112 KM
SD 1.9 113 KM
3A,AAD 2.0 115 KM
NG 2.3 136 KM
6A 2.0 16V 137 KM
7A 2.3 20V 170 KM
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
PP 1.6 70KM - Gaźnik pierburg
RN 1.6 75 KM - Gaźnik keihin
RU 1.8 75 KM - Gaźnik keihin (chyba)
JV,NE 1.8 90 KM - JV Gaźnik keihin, JN - wtrysk mechaniczny
PM 1.8 90 KM - monowtrysk
JN 1.8 90 KM - wtrysk mechaniczny
DZ 1.8 112 KM - wtrysk mechaniczny
SD 1.9 113 KM - wtrysk mechaniczny
3A,AAD 2.0 115 KM - wtrysk mechaniczny
NG 2.3 136 KM - wtrysk mechaniczny
6A 2.0 16V 137 KM - wtrysk mechaniczny
7A 2.3 20V 170 KM - wtrysk elektroniczny (tutaj aby było dobrze należy wrzucić sekwencję, tylko ze starszą wersją silnika jest problem i trzeba kumatego gazownika)
RN 1.6 75 KM - Gaźnik keihin
RU 1.8 75 KM - Gaźnik keihin (chyba)
JV,NE 1.8 90 KM - JV Gaźnik keihin, JN - wtrysk mechaniczny
PM 1.8 90 KM - monowtrysk
JN 1.8 90 KM - wtrysk mechaniczny
DZ 1.8 112 KM - wtrysk mechaniczny
SD 1.9 113 KM - wtrysk mechaniczny
3A,AAD 2.0 115 KM - wtrysk mechaniczny
NG 2.3 136 KM - wtrysk mechaniczny
6A 2.0 16V 137 KM - wtrysk mechaniczny
7A 2.3 20V 170 KM - wtrysk elektroniczny (tutaj aby było dobrze należy wrzucić sekwencję, tylko ze starszą wersją silnika jest problem i trzeba kumatego gazownika)
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
A co Damian chcesz kupić B3 ? od razu z LPG ? A jeśli byś się skusił na B4 (bo w niej chociaż masz większy bagażnik) to do gazu ABT (jednopunktowy wtrysk, 90KM) albo ABK (wtrysk wielopunktowy, 115KM) ten ostatni trochę bardziej czuły, trzeba dbać o układ WN i dążyć do tego aby uniknąć wystrzałów na gazie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
Auta z silnikami diesla są zawsze droższe Ale B3 1.6TD kupisz w granicach 4-4,5tyś. Piszę o zadbanych egzemplarzach, chociaż jak poszukasz to może i coś tańszego znajdziesz
A co do auta z LPG, to ja kupowałem już z instalacją gazową. Po prostu trzeba patrzeć na to ile auto jeździło na LPG, jak z kondycją silnika, jak silnik odpala, wolne obroty na gazie, czy nie falują. Tak więc można kupić dobre auto już z założoną instalacją.
A na Allegro większość B3 i B4 już mają LPG :mrgreen:
A co do auta z LPG, to ja kupowałem już z instalacją gazową. Po prostu trzeba patrzeć na to ile auto jeździło na LPG, jak z kondycją silnika, jak silnik odpala, wolne obroty na gazie, czy nie falują. Tak więc można kupić dobre auto już z założoną instalacją.
A na Allegro większość B3 i B4 już mają LPG :mrgreen:
Powiem tak gaźnik najlepszy do gazu jeżeli chcemy cos modyfikowac np.(zmiana gaźnika,dysz itp.).Wtrysk jednopunktowy przyjemna praca silnika bez awaryjna sam taką mamw swojej audi 80 b3 1.8 PM i nie narzekam lecz na gaźniku bym wolał bo zawsze można zwiekszyc moc a spalanie te same co na jednopunktowym wtrysku.Wtrysk mechaniczny jak dla mnie to badziewie nie założysz do tego gazu sekwecyjnego bo skad szczytasz czas wtrysków załozysz zwykła instalacje bedze chodzic do momentu pierwszego wystrazału jak strzeli wygnie sie klapka juz na benzynie nie bedzie tak chodzil jak kiedys na gaźnie też moze nierówno chodzic moga pojawic sie kłopoty z odpaleniem czasami wiem bo mój kuzyn ma 1.8 90km JN i strasze ma z tym kłopoty także do spokojnej jazdy i jak nie myslisz nic modyfikowac polecam monotronic ,jak chesz cos kobinowac gaźnik .