Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ B4 1.9TDI ]Planowanie głowicy czy jest konieczne ?

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

[ B4 1.9TDI ]Planowanie głowicy czy jest konieczne ?

Post autor: joandaw » 04 kwie 2011, 12:51

Witam mam wyciek oleju poci sie przy uszczelce z głowicy od strony turbo.Mam pytanie czy konieczne jest planowanie głowicy pod uszczelkę czy nie trzeba tego robić.
Uszczelka z jednym otworem 028 103 383 BP - 1,45mm orginalna 212zł
Uszczelka z dwoma otworami 028 103 383 BQ - 1,53 mm orginalna 121zł
Jaką uszczelke założyć :?: Może Erling u mnie do 100zł do 150zł.
I jak z tym planowaniem głowicy :?:

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 04 kwie 2011, 14:42

joandaw pisze:I jak z tym planowaniem głowicy
Nie jest konieczne, ale zalecane :-P chyba że chcesz za jakiś czas znowu wymieniać.
Samo planowanie głowicy to nie taki wielki koszt i raczej nie warto na tym oszczędzać.
Co do uszczelki to po VIN-ie mogę Ci sprawdzić jaka idzie.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 04 kwie 2011, 16:07

głowice powinno się planować za każdym razem.koszt niewielki bo na moim terenie ok 50-60zł.co do uszczelki to najpierw zdejmij stara,zobacz czy już nie była wymieniana i wtedy dobierz odpowiedniej grubości...uszczelki Erling-a są dość dobre więc mogę ci je śmiało polecić.

maniek887
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 195
Rejestracja: 19 lip 2009, 16:46
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: maniek887 » 04 kwie 2011, 18:00

A ja odradzam uszczelki tej firmy ostatnimi czasy strasznie knocą i wszyscy narzekaja na jakośc zakup Goetze albo Viktor Reinz .

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 04 kwie 2011, 22:52

Uszczelka jest jeszcze orginalna.Jak się z planuje głowice do daje się grubszą uszczelkę :?:
Orginalna ma 1,45mm z jednym otworem następna już jest 1,53mm jest grubsza o 0.08 mm i tańsza.Zastanawiam się czy nie dać orginalnej uszczelki. Jeszcze jedno jak się ma sprawa z śrubami czytałem że też powinno się zmieniać niestety koszt jednej 22zł a trzeba 10szt. :-(

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 05 kwie 2011, 18:07

maniek887 pisze:A ja odradzam uszczelki tej firmy ostatnimi czasy strasznie knocą
ja się jeszcze nie spotkałem ze złymi opiniami na temat tej firmy.każda firma robi buble tylko nie zawsze na nie trafiamy <ok>

joandaw, powinno się planować bo niewielkie zadrapanie może później spowodować nieszczelność.a zakładamy grubszą uszczelkę bo jak splanujesz głowice to automatycznie po założeniu będzie niżesz leżeć...niektórzy twierdzą że nie trzeba planować jeśli nie ma żadnych wżerów,zadrapań i innych śladów...

endriu210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 mar 2008, 11:56
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: endriu210 » 05 kwie 2011, 22:06

joandaw pisze:Uszczelka jest jeszcze orginalna.Jak się z planuje głowice do daje się grubszą uszczelkę :?:
Orginalna ma 1,45mm z jednym otworem następna już jest 1,53mm jest grubsza o 0.08 mm i tańsza.Zastanawiam się czy nie dać orginalnej uszczelki. Jeszcze jedno jak się ma sprawa z śrubami czytałem że też powinno się zmieniać niestety koszt jednej 22zł a trzeba 10szt. :-(

Od tego jaką uszczelkę założysz zależy wysnunięcie tłoka ponad cylinder-blok jeżeli tłok ustawisz w gmp i wysunięcie jest do max1mm to zakładasz z jednym otworkiem ale jak jest więcej niż 1mm to po splanowaniu głowicy zakładasz z 2 otworkami ;-)

ps.jak by co to mogę sprzedać uszczelkę +kpl śrub Erling czyli to samo co jest zakładane na pierwszy montaż oczywiście w dobrej :!: cenie na pw.

[ Dodano: 2011-04-05, 22:19 ]
maniek887 pisze:A ja odradzam uszczelki tej firmy ostatnimi czasy strasznie knocą i wszyscy narzekaja na jakośc zakup Goetze albo Viktor Reinz .


to akurat bzdura,ciągle te uszczelki zakładam coraz częściej w samochodach powyżej 2005r i nie tylko i nikt jeszcze nie wrócił :!:

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 07 kwie 2011, 10:40

rozebrałem już kilka silników ale nie widziałem aby tłoki wysuwały się ponad blok silnika...ale być może w Audi tak jest...!? :-?

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 07 kwie 2011, 10:57

januszbin pisze:rozebrałem już kilka silników ale nie widziałem aby tłoki wysuwały się ponad blok silnika...ale być może w Audi tak jest...!? :-?
Właśnie też się o tym dowiedziałem a więc po planowaniu głowicy nie trzeba dawać grubszej uszczelki bo tłok i tak nie wychodzi powyżej bloku silnika :?:

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 07 kwie 2011, 11:21

planowanie głowicy powoduje zmniejszenie komory spalania a co za tym idzie zmniejsza się odległość pomiędzy otwartymi zaworami a tłokami silnika ...w związku z czym grubsza uszczelka pozwala zachować dystans pomiędzy nimi inaczej tłoki będą stukać w zawory...oczywiście wtedy gdy głowica była już planowana kilka razy...w zależności od budowy silnika ta odległość jest większa lub mniejsza...nie wiem jak w naszych silnikach ale widziałem coś takiego w BMW ....kilka razy planowana głowica i rozciągnięty łańcuch rozrządu i po wyklepywane dołki w tłokach....

endriu210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 mar 2008, 11:56
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: endriu210 » 07 kwie 2011, 17:53

januszbin pisze:rozebrałem już kilka silników ale nie widziałem aby tłoki wysuwały się ponad blok silnika...ale być może w Audi tak jest...!? :-?
Widocznie za mało silników jeszcze rozbierałeś ;-) .Jest tak jak pisałem wcześniej

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 kwie 2011, 20:23

januszbin pisze:planowanie głowicy powoduje zmniejszenie komory spalania a co za tym idzie zmniejsza się odległość pomiędzy otwartymi zaworami a tłokami silnika ...w związku z czym grubsza uszczelka pozwala zachować dystans pomiędzy nimi inaczej tłoki będą stukać w zawory...
Od kiedy to panie januszbin, płaska głowica w tdi ma komorę spalania ? i od kiedy to jej wielkość reguluje się uszczelką ? Normalnie wymiękam jak czytam takie bzdury .Grubsza uszczelka służy tylko i wyłącznie do zniwelowania róznic w wystawaniu tłoków z bloku ,dokładnie tak jak pisze endriu210 a są to różnice prawie nie widoczne gołym okiem ,więc nie mogłeś ich zauważyć .A komory spalania się zmniejszają po planowaniu i owszem ,ale tam gdzie występują ,czyli np.w głowicach silników benzynowych.A tu panie januszbin, cytat z mądrej książki ,żebyś nie upierał się przy swoich chorych teoriach ...."W wypadku zamontowania nowych tłoków lub
bloku silnika z tłokami zmierzyć tłoki w położeniu
GZP. W zależności od wymiaru użyć prawidłowej
uszczelki pod głowicę, według poniższej tabeli.
Wystawanie tłoka ponad
krawędź bloku karby / otwory
0,91 mm do 1,0 mm 1
1,01 mm do 1,10 mm 2
1,11 mm do 1,20 mm 3
Uwaga
Jeżeli podczas pomiaru uzyskane zostaną różne wy-
niki ważny jest wynik z największą wartością " Koniec cytatu i wszystko na ten temat . Kiedyś upierałeś się że w tdi jest ssanie zwiększające dawkę podczas rozruchu...teraz upierasz się przy nastepnej chorej teori ,ja wiem że chcesz dobrze ,ale czasem zanim coś napiszesz ,upewnij się że masz rację ;-)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 07 kwie 2011, 20:57

januszbin pisze:i po wyklepywane dołki w tłokach
W D/TD/TDI oś trzonka zaworu jest prostopadła do tłoka więc spotkanie tłoka z zaworem powoduje wypchnięcie zaworu do góry, ewentulanie jego skrzywienie, uszkodzenie popychacz i wałka.
MUNIOR pisze:Od kiedy to panie januszbin, płaska głowica w tdi ma komorę spalania ?
Od zawsze, zagłebienia w tłoku. Bez komory spalania gdzie by się ON spalał? Januszbin nie napisał, że takowa komora jest w głowicy, jeśli jesteśmy czepliwi każdego słowa ;-) Jednak zmiejszenia komory spalania są minimalne (jak wiadomo, zawór trochę chowa się w gnieździe).
januszbin pisze:rozebrałem już kilka silników ale nie widziałem aby tłoki wysuwały się ponad blok silnika
Proszę Panie Januszu rozebrać silnik wysokoprężny to zobaczy Pan.
joandaw pisze:Jeszcze jedno jak się ma sprawa z śrubami czytałem że też powinno się zmieniać
Można uszczelki nie zmieniać (jak dobra) ale śruby bezwzględnie zawsze! Tak mówi producent.
joandaw pisze:niestety koszt jednej 22zł a trzeba 10szt.
Nie przesadzasz trochę? Za komplet 10 srub do 1.6 TD Victor Reinz płaciłem niedawno 38zł (nówki).
I tu i tu śruba o klasie wytrzymałości 10.9.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 kwie 2011, 21:31

trepek pisze:Bez komory spalania gdzie by się ON spalał?
No właśnie ,sam napisałeś ,w komorach w tłoku ;-)
Ostatnio zmieniony 07 kwie 2011, 21:34 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

endriu210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 mar 2008, 11:56
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: endriu210 » 07 kwie 2011, 21:34

trepek pisze:Można uszczelki nie zmieniać (jak dobra) ale śruby bezwzględnie zawsze! Tak mówi producent.
Pierwsze słyszę :shock: :lol: niezły temat sie toczy :-D chyba że mało słyszałem :-D

Napiszcie jeszcze ktoś coś zabawnego :-D i się znów zacznie tak jak z pompami wtryskowymi,a potem lament że "machanik zdarł pieniądze,mechanik to zło ,itp" <rotfl> <piwo>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl