[ B4 1.9TDI ]Planowanie głowicy czy jest konieczne ?
[ B4 1.9TDI ]Planowanie głowicy czy jest konieczne ?
Witam mam wyciek oleju poci sie przy uszczelce z głowicy od strony turbo.Mam pytanie czy konieczne jest planowanie głowicy pod uszczelkę czy nie trzeba tego robić.
Uszczelka z jednym otworem 028 103 383 BP - 1,45mm orginalna 212zł
Uszczelka z dwoma otworami 028 103 383 BQ - 1,53 mm orginalna 121zł
Jaką uszczelke założyć :?: Może Erling u mnie do 100zł do 150zł.
I jak z tym planowaniem głowicy :?:
Uszczelka z jednym otworem 028 103 383 BP - 1,45mm orginalna 212zł
Uszczelka z dwoma otworami 028 103 383 BQ - 1,53 mm orginalna 121zł
Jaką uszczelke założyć :?: Może Erling u mnie do 100zł do 150zł.
I jak z tym planowaniem głowicy :?:
Uszczelka jest jeszcze orginalna.Jak się z planuje głowice do daje się grubszą uszczelkę :?:
Orginalna ma 1,45mm z jednym otworem następna już jest 1,53mm jest grubsza o 0.08 mm i tańsza.Zastanawiam się czy nie dać orginalnej uszczelki. Jeszcze jedno jak się ma sprawa z śrubami czytałem że też powinno się zmieniać niestety koszt jednej 22zł a trzeba 10szt.
Orginalna ma 1,45mm z jednym otworem następna już jest 1,53mm jest grubsza o 0.08 mm i tańsza.Zastanawiam się czy nie dać orginalnej uszczelki. Jeszcze jedno jak się ma sprawa z śrubami czytałem że też powinno się zmieniać niestety koszt jednej 22zł a trzeba 10szt.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
ja się jeszcze nie spotkałem ze złymi opiniami na temat tej firmy.każda firma robi buble tylko nie zawsze na nie trafiamy <ok>maniek887 pisze:A ja odradzam uszczelki tej firmy ostatnimi czasy strasznie knocą
joandaw, powinno się planować bo niewielkie zadrapanie może później spowodować nieszczelność.a zakładamy grubszą uszczelkę bo jak splanujesz głowice to automatycznie po założeniu będzie niżesz leżeć...niektórzy twierdzą że nie trzeba planować jeśli nie ma żadnych wżerów,zadrapań i innych śladów...
joandaw pisze:Uszczelka jest jeszcze orginalna.Jak się z planuje głowice do daje się grubszą uszczelkę :?:
Orginalna ma 1,45mm z jednym otworem następna już jest 1,53mm jest grubsza o 0.08 mm i tańsza.Zastanawiam się czy nie dać orginalnej uszczelki. Jeszcze jedno jak się ma sprawa z śrubami czytałem że też powinno się zmieniać niestety koszt jednej 22zł a trzeba 10szt.
Od tego jaką uszczelkę założysz zależy wysnunięcie tłoka ponad cylinder-blok jeżeli tłok ustawisz w gmp i wysunięcie jest do max1mm to zakładasz z jednym otworkiem ale jak jest więcej niż 1mm to po splanowaniu głowicy zakładasz z 2 otworkami
ps.jak by co to mogę sprzedać uszczelkę +kpl śrub Erling czyli to samo co jest zakładane na pierwszy montaż oczywiście w dobrej :!: cenie na pw.
[ Dodano: 2011-04-05, 22:19 ]
maniek887 pisze:A ja odradzam uszczelki tej firmy ostatnimi czasy strasznie knocą i wszyscy narzekaja na jakośc zakup Goetze albo Viktor Reinz .
to akurat bzdura,ciągle te uszczelki zakładam coraz częściej w samochodach powyżej 2005r i nie tylko i nikt jeszcze nie wrócił :!:
planowanie głowicy powoduje zmniejszenie komory spalania a co za tym idzie zmniejsza się odległość pomiędzy otwartymi zaworami a tłokami silnika ...w związku z czym grubsza uszczelka pozwala zachować dystans pomiędzy nimi inaczej tłoki będą stukać w zawory...oczywiście wtedy gdy głowica była już planowana kilka razy...w zależności od budowy silnika ta odległość jest większa lub mniejsza...nie wiem jak w naszych silnikach ale widziałem coś takiego w BMW ....kilka razy planowana głowica i rozciągnięty łańcuch rozrządu i po wyklepywane dołki w tłokach....
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Od kiedy to panie januszbin, płaska głowica w tdi ma komorę spalania ? i od kiedy to jej wielkość reguluje się uszczelką ? Normalnie wymiękam jak czytam takie bzdury .Grubsza uszczelka służy tylko i wyłącznie do zniwelowania róznic w wystawaniu tłoków z bloku ,dokładnie tak jak pisze endriu210 a są to różnice prawie nie widoczne gołym okiem ,więc nie mogłeś ich zauważyć .A komory spalania się zmniejszają po planowaniu i owszem ,ale tam gdzie występują ,czyli np.w głowicach silników benzynowych.A tu panie januszbin, cytat z mądrej książki ,żebyś nie upierał się przy swoich chorych teoriach ...."W wypadku zamontowania nowych tłoków lubjanuszbin pisze:planowanie głowicy powoduje zmniejszenie komory spalania a co za tym idzie zmniejsza się odległość pomiędzy otwartymi zaworami a tłokami silnika ...w związku z czym grubsza uszczelka pozwala zachować dystans pomiędzy nimi inaczej tłoki będą stukać w zawory...
bloku silnika z tłokami zmierzyć tłoki w położeniu
GZP. W zależności od wymiaru użyć prawidłowej
uszczelki pod głowicę, według poniższej tabeli.
Wystawanie tłoka ponad
krawędź bloku karby / otwory
0,91 mm do 1,0 mm 1
1,01 mm do 1,10 mm 2
1,11 mm do 1,20 mm 3
Uwaga
Jeżeli podczas pomiaru uzyskane zostaną różne wy-
niki ważny jest wynik z największą wartością " Koniec cytatu i wszystko na ten temat . Kiedyś upierałeś się że w tdi jest ssanie zwiększające dawkę podczas rozruchu...teraz upierasz się przy nastepnej chorej teori ,ja wiem że chcesz dobrze ,ale czasem zanim coś napiszesz ,upewnij się że masz rację
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
W D/TD/TDI oś trzonka zaworu jest prostopadła do tłoka więc spotkanie tłoka z zaworem powoduje wypchnięcie zaworu do góry, ewentulanie jego skrzywienie, uszkodzenie popychacz i wałka.januszbin pisze:i po wyklepywane dołki w tłokach
Od zawsze, zagłebienia w tłoku. Bez komory spalania gdzie by się ON spalał? Januszbin nie napisał, że takowa komora jest w głowicy, jeśli jesteśmy czepliwi każdego słowa Jednak zmiejszenia komory spalania są minimalne (jak wiadomo, zawór trochę chowa się w gnieździe).MUNIOR pisze:Od kiedy to panie januszbin, płaska głowica w tdi ma komorę spalania ?
Proszę Panie Januszu rozebrać silnik wysokoprężny to zobaczy Pan.januszbin pisze:rozebrałem już kilka silników ale nie widziałem aby tłoki wysuwały się ponad blok silnika
Można uszczelki nie zmieniać (jak dobra) ale śruby bezwzględnie zawsze! Tak mówi producent.joandaw pisze:Jeszcze jedno jak się ma sprawa z śrubami czytałem że też powinno się zmieniać
Nie przesadzasz trochę? Za komplet 10 srub do 1.6 TD Victor Reinz płaciłem niedawno 38zł (nówki).joandaw pisze:niestety koszt jednej 22zł a trzeba 10szt.
I tu i tu śruba o klasie wytrzymałości 10.9.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
No właśnie ,sam napisałeś ,w komorach w tłokutrepek pisze:Bez komory spalania gdzie by się ON spalał?
Ostatnio zmieniony 07 kwie 2011, 21:34 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
Pierwsze słyszę :shock: :lol: niezły temat sie toczy chyba że mało słyszałemtrepek pisze:Można uszczelki nie zmieniać (jak dobra) ale śruby bezwzględnie zawsze! Tak mówi producent.
Napiszcie jeszcze ktoś coś zabawnego i się znów zacznie tak jak z pompami wtryskowymi,a potem lament że "machanik zdarł pieniądze,mechanik to zło ,itp" <rotfl>