Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Coupe 2.3 NG] Montaż blosa i efekty

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 21 sie 2007, 21:36

No to gratulacje, a przy okazji wiemy, że (przynajmniej na razie - puk, puk, puk w niemalowaną karoserię :-) ) blos w NG sprawuje się dobrze. Napisz jeszcze proszę jaki masz reduktor, bo to też jest dość ważna sprawa w przypadku blosa.

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 22 sie 2007, 21:26

Reduktorek właśnie wymieniłem niedawno jakiś 1000km temu. Wcześniej był BRC AT 90 ECO 100KW, i stwierdziłem, że jest za mały a przy okazji zużyty, więc założyłem BRC AT 90 ECO 140KW.

Awatar użytkownika
MiQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 28 lip 2007, 12:01
Lokalizacja: Mrozy niedaleko MM

Post autor: MiQ » 22 sie 2007, 22:03

Gratuluję instalacji! Przy okazji mam parę pytań, a mianowicie: czy ten kąt (na czarno malowany) nie wprowadza jakichś turbulencji przy przepływie? Drugie pytanie to o lambdę (w okolicy 1) czyli jakie napięcie?

Nie chodzi o to, że się czepiam, a raczej o to, że teoria mówi o tym, że mieszanka powinna przepływać przez kanały dolotowe przy jak najmniejszych oporach (polerowanie dolotu itede itepe...), a ja pytam,jak to wszystko wygląda w praktyce. Podobnie: napięcie sondy lambda przy optymalnej mieszance LPG jest inne niż przy mieszance benzynowo-powietrznej. Więc jak to tak naprawdę jest?

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 23 sie 2007, 22:05

Przy tym czarnym kolanie starałem się zrobić jak największą dziurę wewnątrz aby powietrze swobodnie mogło sobie przelatywać i w miejscu gdzie rura jest złamana jej przekrój jest o wiele większy niż średnica.

Podczas jazdy na benzynie jak i na gazie nie zauważyłem żadnych niepokojących zachowań silnika, wręcz przeciwnie same plusy.

Jeżeli chodzi o napięcie lambdy to patrząc na jej wykres z oscyloskopu możemy zauważyć, że zmienia się ono sinusoidalnie więc nie jest stałe.

Chłopaki którzy mi to regulowali znają się trochę na robocie, nie raz robiłem u nich samochody i jeszcze nigdy mi nic nie zepsuli, po ustawieniu u nich samochód zawsze ożywał, nie tak jak u innych ucho nad silnik i kręcimy, tak to i ja potrafię. Ale nie na tym rzecz polega. Z tego co mi powiedział koleś to na gazie wartość CO powinna być w granicach 1 a może być ciut mniej jeżeli samochód ma katalizator i mierzymy za nim.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 23 sie 2007, 22:15

Kornolio, ale gdzie mierzyli tą sondę, na benie czy na LPG? Skoro oscyluje to czy zostawili Ci krokowca od LPG i komputerek czy masz go wywalonego? Czy może blos tak ładnie podaje zmienną mieszankę? Jakie są graniczne wartości napięć sondy min i max?
Trochę dużo tych pytań ale skoro już chcesz się dzielić doświadczeniami to chętnie poczytam, bo wiedzy nigdy za wiele :mrgreen: .

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 24 sie 2007, 08:53

KorNoLio mam do Ciebie prośbę. Jak już wszystko przetestujesz i trochę na tym blosie pojeździsz, to czy mógłbyś zrobić też takie fotostory jak o falowaniu obrotów? Wrzucilibyśmy to do nowego działu na www.centrum.audi80.pl - Instalacje LPG. Wiesz - dobrze działająca instalacja gazowa w silniku z mechanicznym wtryskiem paliwa to rzadkość....

Awatar użytkownika
MiQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 28 lip 2007, 12:01
Lokalizacja: Mrozy niedaleko MM

Post autor: MiQ » 24 sie 2007, 22:31

Sorry, jeśli zaczyna wychodzić offtop, ale
KorNoLio pisze:Jeżeli chodzi o napięcie lambdy to patrząc na jej wykres z oscyloskopu możemy zauważyć, że zmienia się ono sinusoidalnie więc nie jest stałe.
Zgadzam się w 101%. Jest tylko taki problem, że optymalna mieszanka dla LPG jest przy innym napięciu sondy, czyli przy innym stosunku objętości paliwa do objętości powietrza, więc będą inne wartości min i max napięcia sondy. Do czego zmierzam?
1. Masz instalkę strojoną na hamowni, czyli silnik ma najlepsze parametry, jakie może mieć.
2. Mając napiecie z sondy można określić, jaki jest jest skład mieszanki.
Jeżeli wart. napięcia sondy oscyluje wokół jakiejś wartości w całym zakresie obrotów silnika (sinusoidalnie więc nie tak, jak tu:
Obrazek
to znaczy, że lambda oscyluje wokół innej wartości, optymalnej dla LPG.
Jak napisał Danek, wiedzy nigdy za wiele :-)

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 24 sie 2007, 22:46

No właśnie z moich doświadczeń wynika, że dla lambdy~1 napięcie wynosi ok. 0,46-0,48V przy założeniu, że mieszanka jest stała. Dlatego pytałem czy to blos tak ładnie zmienia mieszankę czy został krokowy i sterownik LPG i wachluje mieszanką, bo Kornolio pisał, że ma sinus.

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 25 sie 2007, 19:04

Danek pisze:Kornolio, ale gdzie mierzyli tą sondę, na benie czy na LPG?
Może się nie zrozumieliśmy bo sonda nie była mieżona tylko analizator podał takie wyniki, ja także jej po zamontowaniu blosa nie mierzyłem, ani miernikiem ani oscyloskopem bo nawet go nie posiadam, kiedyś tylko u mechanika sprawdzaliśmy jak się zachowuje na oscyloskopie właśnie.
Danek pisze:oscyluje to czy zostawili Ci krokowca od LPG i komputerek czy masz go wywalonego?
Komputerek sam osobiście wywaliłem i mam prosty przzewód od parownika do blosa.
foxbat pisze:KorNoLio mam do Ciebie prośbę. Jak już wszystko przetestujesz i trochę na tym blosie pojeździsz, to czy mógłbyś zrobić też takie fotostory jak o falowaniu obrotów?
Cos mógłbym napisać, ale widzisz nie mam duzo zdjęć jedynie takie które zrobiłem po montażu, ale moge spróbować opisać co i jak, ale to za jakiś tydzień jak pojeżdżę na nim troszkę i zobaczę jak to jest.
MiQ pisze:Masz instalkę strojoną na hamowni, czyli silnik ma najlepsze parametry, jakie może mieć.
Silnik nie był strojony na hamowni, pisałem że jakby cos było źle to wtedy pojechałbym na hamownie ale narazie jest ok i nie byłem.
Danek pisze:Kornolio pisał, że ma sinus.


Troszkę się nie zrozumieliśmy bo nie sprawdzałem sondy na oscyloskopie, ale jak bedę miał chwilę to mogę zmierzyć jak jest na benzynie i jak jest na gazie zwyklym miernikiem. A jak wyposażę się kiedyś w oscyloskop do kompa to wrzucę oba wykresy z benzyny i z gazu.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 25 sie 2007, 19:48

Tak podejrzewałem. Widzisz, w tej chwili na blosie wykres sondy zapewne nie jest sinusoidalny, a tylko nieznacznie oscyluje wokół optymalnej wartości napięcia. Nie jest stały bo nie może być (spaliny nigdy nie są jednakowe), ale na pewno nie jest to sinusoida tak jak na benzynie czy przy II generacji. Jak możesz to zmierz miernikiem napięcie na sondzie podczas pracy na LPG. Nie powinno być z tym większych problemów. Pomiar trzeba robić miernikiem cyfrowym (może być taki najtańszy z marketu), bo analogowy nic Ci nie wykaże.

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 26 sie 2007, 10:59

Danek pisze:Tak podejrzewałem. Widzisz, w tej chwili na blosie wykres sondy zapewne nie jest sinusoidalny, a tylko nieznacznie oscyluje wokół optymalnej wartości napięcia. Nie jest stały bo nie może być (spaliny nigdy nie są jednakowe), ale na pewno nie jest to sinusoida tak jak na benzynie czy przy II generacji. Jak możesz to zmierz miernikiem napięcie na sondzie podczas pracy na LPG. Nie powinno być z tym większych problemów. Pomiar trzeba robić miernikiem cyfrowym (może być taki najtańszy z marketu), bo analogowy nic Ci nie wykaże.
Wiem wiem o co chodzi jak będę miał trochę czasu to zmierzę miernikiem, ale nie będzie to dobre odzwierciedlenie pomiaru jak wiadomo.

Awatar użytkownika
romeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 17 maja 2007, 11:20

Post autor: romeo » 27 sie 2007, 17:44

witam podepne sie
tez mam zamiar zamontowac to cudo co myslicie o takim zestawie?
http://www.allegro.pl/item229190646_blo ... estaw.html

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 27 sie 2007, 22:23

Hmmm ciekawe rozwiązanie, gdzie chcesz to wpiąć przed przepływkę?

Ciekawe jak by to chodziło na stożku. Chociaż jeden z użytkowników AKP zamontował blosa na stożku do ABT i sobie chwalił, więc może nie będzie takich dużych przeszkód, a jeżeli chcesz to testować to świat stoi otworem ;-)

Awatar użytkownika
romeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 17 maja 2007, 11:20

Post autor: romeo » 28 sie 2007, 14:50

mam zamiar zamontowac przed przepływką o wiele mniej roboty
-podobno jezeli ktos ma blosa to nie ma zadnych przeszkod zeby sobie wstawic stozek

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 05 wrz 2007, 18:08

Ok mam pierwsze wyniki spalania gazu na blosie i tak trasa ode mnie do lublina w tamtą stronę praktycznie cały czas 125km/h wyprzedzanie potem troszkę miasta dalej z Lublina do Świdnika ciągle przyspieszając i zwalniając do tego momentu nie oszczędzałem. Z powrotem jazda tą samą trasą do domu z prędkością 95km/h i spokojniej.

Średnie spalanie wyszło mi 12,4 l.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl