Dokladnie to jest przed samym katalizatorem, tam gdzie standartowo jest w wiekszosci audi 80. Ale chyba tego tez niewystarcza.Słonik pisze:Sonda lambda mimo iz od innego silnika to jesli bedzie miala taka sama ilosc i kolory kabli to bedzie dzialac, łaczysz takie same kolory kabli ze soba i tyle, dwa biale obojetnie ktory do ktorego .ramzes13 pisze:Może skorzystać z tych? Ale jak podpiąć?ma sens jak najbardziej i tak musisz zrobic bo za katalizatorem byc nie moze, a nie mozesz jakos przed katalizatorem w jego obudowe, wejscie etc. :?:ramzes13 pisze:czyli jest dwororka az do katalizatora wspawanie go gdzies miedzy kolektorem a katalizatorem chyba niema sensu?
[B4 ABK] Dziwny Problem z Sondą Lambda
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
No wlasnie o tako info mi chodzilo. w miejsce rurki kontroli spalin to chyba bedzie za mala dziurka? Probowac rozwiercic?aldi pisze:Powinna działać nawet bez grzałki tylko dłużej będzie trwało zanim się nagrzeje od spalin i zacznie pracować.
Ponoć czasem można wkręcić ją zamiast rurki do kontroli spalin, która jest w kolektorze.
Podłączenia grzania sondy nie jest trudne, zwykle jest podpięte pod przekaźnik pompy paliwa.
To Słonik, no dla mnie to chyba bylo by ok, ale ta sonda standartowo jest w kolektorze, ja zamontowalem w przed katalizatorem. Mechanik mowi ze nalezy przeniesc, chce tylko wiedziec czy naprawde musze, auto i tak bedzie na lpg, tylko zastanawiam nad lpg gdzie jest emulator sondy lambda(czy jak tam sie to nazywa)
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
Ale miales z podgrzewaniem. Bo w b4 to podejrzewam ze jest na 3 przewody. W moim wypadku z jednym przewodem chyba to gra role.HeavenQueen pisze:Ja miałem sondę zamontowaną w obudowie katalizatora, zaraz przy łączeniu z dwururką. Teraz mam w rurce, która jest zamiast katalizatora. W obu przypadkach uniwersalna sonda Bosch sprawuje się świetnie
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
w poniedziałek będę miał możliwość wykonania wykresu to go zapodam.
ogólnie na wolnych obrotach napięcie na sondzie stoi w okolicach 0,1 - 0,2V
czas wtrysku na wolnych obrotach 1,5ms
2300 - 2700 obrotów sonda ładnie pracuje w zakresie 0,1-0,9V
czas wtrysku w tym zakresie bez zmian 1,5ms
dodam jeszcze ze od pewnego czasu obrotomierz na wolnych obrotach zaniża mi wskazania, i zamiast wskazywać ok 850 tak jak jest faktycznie (wskazania vag), pokazuje 400-500, nie wiem czy ma to jakieś znaczenie ale wole napisać (w wolnej chwili prze lutuje licznik), może coś nie tak ze sterownikiem silnika?
ogólnie na wolnych obrotach napięcie na sondzie stoi w okolicach 0,1 - 0,2V
czas wtrysku na wolnych obrotach 1,5ms
2300 - 2700 obrotów sonda ładnie pracuje w zakresie 0,1-0,9V
czas wtrysku w tym zakresie bez zmian 1,5ms
dodam jeszcze ze od pewnego czasu obrotomierz na wolnych obrotach zaniża mi wskazania, i zamiast wskazywać ok 850 tak jak jest faktycznie (wskazania vag), pokazuje 400-500, nie wiem czy ma to jakieś znaczenie ale wole napisać (w wolnej chwili prze lutuje licznik), może coś nie tak ze sterownikiem silnika?
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
tak, takie są wskazania na rozgrzanym silniku, jutro wrzucę wykresy tylko muszę powalczyć z programem;)
[ Dodano: 2012-09-18, 18:39 ]
tak jak obiecałem załączam wykresy pracy sondy:
dzisiaj w sumie wyciągnąłem przepływomierz do małego remontu, zobaczymy jak będzie po jego regulacji, błąd sondy (g39) najprawdopodobniej wynika z emulacji gazu która jest ustawiona na wartość pośrednią - 0,46V
[ Dodano: 2012-09-18, 18:39 ]
tak jak obiecałem załączam wykresy pracy sondy:
dzisiaj w sumie wyciągnąłem przepływomierz do małego remontu, zobaczymy jak będzie po jego regulacji, błąd sondy (g39) najprawdopodobniej wynika z emulacji gazu która jest ustawiona na wartość pośrednią - 0,46V