Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Dziwny Problem z Sondą Lambda

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
ramzes13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 24 sty 2007, 09:43
Lokalizacja: Wilno

Post autor: ramzes13 » 10 kwie 2011, 17:16

Słonik pisze:
ramzes13 pisze:Może skorzystać z tych? Ale jak podpiąć?
Sonda lambda mimo iz od innego silnika to jesli bedzie miala taka sama ilosc i kolory kabli to bedzie dzialac, łaczysz takie same kolory kabli ze soba i tyle, dwa biale obojetnie ktory do ktorego ;-) .
ramzes13 pisze:czyli jest dwororka az do katalizatora wspawanie go gdzies miedzy kolektorem a katalizatorem chyba niema sensu?
ma sens jak najbardziej i tak musisz zrobic bo za katalizatorem byc nie moze, a nie mozesz jakos przed katalizatorem w jego obudowe, wejscie etc. :?:
Dokladnie to jest przed samym katalizatorem, tam gdzie standartowo jest w wiekszosci audi 80. Ale chyba tego tez niewystarcza.

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 10 kwie 2011, 20:20

Jak nie wystarcza, nie rozumiem, ze niby jest tam sprawna sonda i nie dziala :?:

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 10 kwie 2011, 21:29

Powinna działać nawet bez grzałki tylko dłużej będzie trwało zanim się nagrzeje od spalin i zacznie pracować.

Ponoć czasem można wkręcić ją zamiast rurki do kontroli spalin, która jest w kolektorze.

Podłączenia grzania sondy nie jest trudne, zwykle jest podpięte pod przekaźnik pompy paliwa.

ramzes13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 24 sty 2007, 09:43
Lokalizacja: Wilno

Post autor: ramzes13 » 12 kwie 2011, 09:13

aldi pisze:Powinna działać nawet bez grzałki tylko dłużej będzie trwało zanim się nagrzeje od spalin i zacznie pracować.

Ponoć czasem można wkręcić ją zamiast rurki do kontroli spalin, która jest w kolektorze.

Podłączenia grzania sondy nie jest trudne, zwykle jest podpięte pod przekaźnik pompy paliwa.
No wlasnie o tako info mi chodzilo. w miejsce rurki kontroli spalin to chyba bedzie za mala dziurka? Probowac rozwiercic?
To Słonik, no dla mnie to chyba bylo by ok, ale ta sonda standartowo jest w kolektorze, ja zamontowalem w przed katalizatorem. Mechanik mowi ze nalezy przeniesc, chce tylko wiedziec czy naprawde musze, auto i tak bedzie na lpg, tylko zastanawiam nad lpg gdzie jest emulator sondy lambda(czy jak tam sie to nazywa) :)

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 13 kwie 2011, 14:09

Ja miałem sondę zamontowaną w obudowie katalizatora, zaraz przy łączeniu z dwururką. Teraz mam w rurce, która jest zamiast katalizatora. W obu przypadkach uniwersalna sonda Bosch sprawuje się świetnie :)

ramzes13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 24 sty 2007, 09:43
Lokalizacja: Wilno

Post autor: ramzes13 » 14 kwie 2011, 16:15

HeavenQueen pisze:Ja miałem sondę zamontowaną w obudowie katalizatora, zaraz przy łączeniu z dwururką. Teraz mam w rurce, która jest zamiast katalizatora. W obu przypadkach uniwersalna sonda Bosch sprawuje się świetnie :)
Ale miales z podgrzewaniem. Bo w b4 to podejrzewam ze jest na 3 przewody. W moim wypadku z jednym przewodem chyba to gra role.

Awatar użytkownika
m_an_ie_k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 29 lut 2012, 02:15
Lokalizacja: Radom / Warszawa

Post autor: m_an_ie_k » 15 wrz 2012, 01:01

no to i ja się podepnę pod temat zęby nie zakładać nowego wątku, w moim ABK sonda nie pracuje prawidłowo na wolnych obrotach, prawidłowo zaczyna pracować dopiero przy obrotach powyżej 1500, czy może być to spowodowane złą regulacją przepływomierza (był grzebany)?

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 15 wrz 2012, 23:33

m_an_ie_k, a masz wykres pracy? Pokaż jak to chodzi.

Awatar użytkownika
m_an_ie_k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 29 lut 2012, 02:15
Lokalizacja: Radom / Warszawa

Post autor: m_an_ie_k » 16 wrz 2012, 02:25

w poniedziałek będę miał możliwość wykonania wykresu to go zapodam.

ogólnie na wolnych obrotach napięcie na sondzie stoi w okolicach 0,1 - 0,2V
czas wtrysku na wolnych obrotach 1,5ms
2300 - 2700 obrotów sonda ładnie pracuje w zakresie 0,1-0,9V
czas wtrysku w tym zakresie bez zmian 1,5ms

dodam jeszcze ze od pewnego czasu obrotomierz na wolnych obrotach zaniża mi wskazania, i zamiast wskazywać ok 850 tak jak jest faktycznie (wskazania vag), pokazuje 400-500, nie wiem czy ma to jakieś znaczenie ale wole napisać (w wolnej chwili prze lutuje licznik), może coś nie tak ze sterownikiem silnika?

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 17 wrz 2012, 05:12

m_an_ie_k pisze:ogólnie na wolnych obrotach napięcie na sondzie stoi w okolicach 0,1 - 0,2V
Po jeździe jak jest silnik zagrzany?

Awatar użytkownika
m_an_ie_k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 29 lut 2012, 02:15
Lokalizacja: Radom / Warszawa

Post autor: m_an_ie_k » 17 wrz 2012, 20:06

tak, takie są wskazania na rozgrzanym silniku, jutro wrzucę wykresy tylko muszę powalczyć z programem;)

[ Dodano: 2012-09-18, 18:39 ]
tak jak obiecałem załączam wykresy pracy sondy:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

dzisiaj w sumie wyciągnąłem przepływomierz do małego remontu, zobaczymy jak będzie po jego regulacji, błąd sondy (g39) najprawdopodobniej wynika z emulacji gazu która jest ustawiona na wartość pośrednią - 0,46V

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl