[b3/b4] Ciekawostka - obnizanie -60mm i wiecej
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
no to sie usmialem :mrgreen:
stary Twoj trapez to naciag <:P> im wiekszy tym ladniejszy, ba im wiekszy tym nizej mozesz zejsc z autem... kolejna sprawa opona nie zwezysz felgi i nie wsuniesz ja pod blotnik, a jezdzac z wystajaca felga trzeba jezdzic jak z dzieckiem i nie liczyc na podjazd pod kraweznik, a jak juz to lsutra w dol i na metry od nich... tak jak psialem 195/45 jest ekstra na 9J i nie ponawiaj tego pytania...
stary Twoj trapez to naciag <:P> im wiekszy tym ladniejszy, ba im wiekszy tym nizej mozesz zejsc z autem... kolejna sprawa opona nie zwezysz felgi i nie wsuniesz ja pod blotnik, a jezdzac z wystajaca felga trzeba jezdzic jak z dzieckiem i nie liczyc na podjazd pod kraweznik, a jak juz to lsutra w dol i na metry od nich... tak jak psialem 195/45 jest ekstra na 9J i nie ponawiaj tego pytania...
Stary, jestem pod wrażeniem wkładu i zaangażowania. Brawo za fotostorymortar pisze:byłem na przymiarke i chyba zostanie 215/40 nie wiem czy koza nie bedzie ale mam czas na przemyślenia bo fele posżły do polerki pieszczenia itp.
daje fotki do porównania:
215/40 wydaje sie być najlepsza chyba że macie jakieś pomysły???, bandziora już więcej nie moge obniżyć jest teraz na jakieś -40
Wg mnie zostań przy 215/40, albo spróbuj inną oponę 215/45 np dunlopy, micheliny, rainsporty czy też toyo.
Pamiętajmy wszyscy, że naciąg opony zależy od jej marki i modelu. Są typy szczególnie odporne na naciąg i nie polecane, są natomiast też opony szczególnie polecane.
Oto zebrane doświadczenia ze świata, klasyfikujące opony pod względem naciągu:
w nawiasach kwadratowych dopisałem swoje doświadczenia.
SMALL:
* Falken ST115
* Falken ZE-512
* Falken FK451 (D)
* Fuzion ZRi
* Nankang NS-II [przy ekstremalnych naciągach nie podobają mi się, dodatkowo wymiary są zawyżone np. 225/30=225/35 oponom wymienionym poniżej]
TRUE:
* Nitto 555 Extreme
* Michelin Pilot Sport [miałem 215/45 na 8J, super się jeździło, malina, lekki naciąg był]
* Dunlop SP Sport [mam na Volvo siostry - piękna oponka, klasyk]
* Hankook 104
* Hankook v12 K110-->2c's tire
* Hankook v4 H105s
* Toyo T1S
* Toyo Proxy 4
* Yokohama S.Drive
* Avon Tech M500
* Nitto Neo テク Gen
* Ultrac Giugiaro
* Nexen N3000--> Square sidewall [mam na dwudziestach, a teraz kupiłem 18" - POLECAM]
LARGE:
* Continental Contisport [polecam naciąg - do tego cicha była]
* BF Goodrich g-Force KDW
* General UHP
* Bridgestone S03
* Kumho SPT
* Federal ss595
* Pirelli P-Zero Line
* Goodyear F1 Line [sprzedałem koledze i leżą wspaniale]
* Falken FK452
* Cooper Zeon 2XS
* Kumho Ecsta Supra 712
* Ultrac Sessanta
* Proxes T1R -->Rounded sidewall
* Wanli S-1099 [mam obecnie na Keskinach - piękny naciąg]
* Nitto Invo
* Wanli S-1088 [mam obecnie na Volvo, nie polecam bo jedna wybuchła przy 200km/h, a druga uległa uszkodzeniu po najechaniu na krawężnik - znajomy kierował ;/]
hehe dzieki, tak jak mówisz przymierze jeszcze 215/45 i dołoze fote może sie komuś przyda. Z tych opon najbardziej podchodzi mi Toyo proxes T1R ładnie sie na feldze ułozyła i ogólne fajne oponki tylko dość szybko się scierają. za 2 tyg bede mial fele spowrotem to porobie jeszcze jakieś przymiarki bo fajny serwis opon znalazłem
Koledzy, potrzebuje na szybkosci zdjecia bee3 z gleba -60 z przodu i na alu 16stkach, najlpiej z 9j i et 15 lub jakies zblizone rozmiarem do moich. Jaka jest szansa, ze pourywa mi blotniki przy "normalnej jezdzie" na zwyklych amorach? Ni probujcie mi wyperswadowac amorow bo auto musi zejsc nizej do 27go maja :mrgreen: Stawiam piwko na majoooowce za pomoc
Kolczat, opony 215/40 ale chodzilo mi o przod, z tylu mam juz -40 Mierzylem dzisiaj ile miejsca zostanie pomiedzy opona, wyszlo mi, ze ok 1.5cm :-x Troche za malo biorac pod uwage, ze jak wjade w jakis teren to nie bedzie miejsca zeby sie kolo schowalo, pognie mi te biedne blotniki... Atakuje -40 bo wiecej sie nie da przy tych alu i oponie.
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
blotnikow Ci nie pourywa, chyba ze bedziesz jezdzil z mega predkoscia po mega dziurach... z poczatku wytrze Ci caly lakier podklad od wewnatrz blotnika, bedzie sie zdzierac wszystko, a ucierpi najbardziej miekka czesc czyli opona... wiem co mowie bo ja wlasnie tak mam :mrgreen: zabawa jest przednia, takze nie pekaj i wrzucaj -60 ;]
- szuan
- Forum Audi 80
- Posty: 1370
- Rejestracja: 08 gru 2007, 00:10
- Lokalizacja: Śląsk! - SWD/smi
- Kontakt:
1cm do końca regulacji przednich kolumn gwintowanych, helpery wyciągniete - było pięknie, do czasu kiedy przetoczylem sie metr, drążki kierownicze obijają się o wnęki kielichów
pyt.1: czy u kogoś był podobny objaw?
pyt.2: jest możliwość zalozenia lewy na prawy i na odwrot? - wymienialem tylko prawy ale oba obijaja, wystarczy dwoje ludzi zeby mocno naciskalo na przod.
duo, krycha, maroo i inni co lizali asfalt, prosze o pomoc.
dzieki.
pyt.1: czy u kogoś był podobny objaw?
pyt.2: jest możliwość zalozenia lewy na prawy i na odwrot? - wymienialem tylko prawy ale oba obijaja, wystarczy dwoje ludzi zeby mocno naciskalo na przod.
duo, krycha, maroo i inni co lizali asfalt, prosze o pomoc.
dzieki.
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
szuan, nie wiem ile zdazylem Ci ostatnio opowiedziec, ale ja mam dwa prawe drazki kierownicze wiec one same sa wymienne miedzy soba, natomiast cos na wzor podobnego objawu widzialem u Kris0181, u niego koncowka drazka byla wytarta masakrycznie, wrecz polerka... prawdopodobnie bylo to spowodowane za grubymi oponami, ale teraz po czasie moze on bedzie wiedzial wiecej...
tak btw, o jakie wneki kielichow sie obija ten drazek? sory jestem po nocce moze slabo kojarze ale gwint nie ma kielicha bo sprezyna osadzona jest na nakretkach...
tak btw, o jakie wneki kielichow sie obija ten drazek? sory jestem po nocce moze slabo kojarze ale gwint nie ma kielicha bo sprezyna osadzona jest na nakretkach...
- szuan
- Forum Audi 80
- Posty: 1370
- Rejestracja: 08 gru 2007, 00:10
- Lokalizacja: Śląsk! - SWD/smi
- Kontakt:
koledzy, nie mowie o koncowkach, tylko o samych drążkach
teraz reg. w polowie
wymyśliłem, że jak dam mega twarde beton odboje (klipsy JOM na tloczysko amora) to nie bedzie dobijac ale znowu komfortu zero, a teraz przejazd przez glupie nowe unijne odblaskowe pasy dzielące jezdzie na pół u mnie na wiosce, to sprawia juz klopot :mrgreen: te durne 2mm czuć cholernie na kręgosłupie w kubełku i 3.5b w oponach <ok>
teraz reg. w polowie
wymyśliłem, że jak dam mega twarde beton odboje (klipsy JOM na tloczysko amora) to nie bedzie dobijac ale znowu komfortu zero, a teraz przejazd przez glupie nowe unijne odblaskowe pasy dzielące jezdzie na pół u mnie na wiosce, to sprawia juz klopot :mrgreen: te durne 2mm czuć cholernie na kręgosłupie w kubełku i 3.5b w oponach <ok>