Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Wolno wkręca się na obroty, szarpie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Vathaz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 08 mar 2009, 00:18
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: Vathaz » 07 kwie 2011, 20:35

O widzisz potwierdziłeś właśnie coś o co miałem zapytać okazywało się że sterownik gazu mi wysyła szarym non stop 0,45V mimo ze fioletem dostawał dane z sondy przez co świrował mi i na benie i na lpg bo ecu non stop miało 0,45V. Miałem zapytać właśnie czy by nie podziałało takie wpięcie tak jak mówisz żeby szary olać a puścić równolegle ją do obu sterowników (przy okazji okazuję się jakich zajedwa*istych gaziarzy miałem, masakra) dzięki wielkie przepnę jak mówisz sprawdzimy czy podziała,

pozdrawiam ;)

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 11 kwie 2011, 09:27

Tylko że szary od sondy należy podpiąć do masy bo podejrzewam, że masz 4 przewodową. Sygnał to czarny a dwa biale to grzałka. 3 przewodowe biorą masę z gwintu.

Awatar użytkownika
Vathaz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 08 mar 2009, 00:18
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: Vathaz » 12 kwie 2011, 00:45

Sondę mam akurat 3 przewodową ( czarny i dwa białe masa zapewne z gwintu ) a o szarym przewodzie mowa ze sterownika bingo-m (idą dwa, jeden fiolet do czarnego sondy, i szary idący do ecu auta) w moim przypadku jak kolega wcześniej napisał należy równolegle podpiąć czarny sondy zarówno do fioletowego przewodu sterownika bingo-m jak i do przewodu ecu auta (w moim przypadku zielony) natomiast szary od bingo-m należy pominąć bo należy do połączeń szeregowych.. - jak kolega napisał wcześniej do połączeń z sondą prądową a nie napięciową jak to ma miejsce w silniku abk. ;) prawdopodobnie jutro pójdzie przeróbka będę informować :)

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 13 kwie 2011, 22:27

Ja mam takie samo szarpanie. Tylko z tego co zauważyłem wynika to z braku mieszanki a nie iskry. Jakby wtryski nie wiedziały ile mieszanki należy podać. Jak wcisnę sprzęgło i gaz do oporu to silnik dochodzi do 4000 rpm i odcina paliwo. Gdy obroty spadną do ok. 3000 to znów rosną do 4000 i tak w kólko. Jak jadę np. na III biegu przy 3800 rpm zaczyna niesamowicie szarpać. Jakby silnik ze skrzynią chciały wylecieć. Sonda działa ponieważ komp z gazu widzi na wolnych obrotach ok. 0,9 V a przy max bucie spadnie do ok. 0,1 V. Czyli sonda działa. Dowiedziałem się że 0,9 oznacza ubogą mieszankę a 0,1 bogatą (oczywiście sądząc po spalinach). Dodam, że mam kata pustego z minimalnymi nieszczelnościami przy nieszczęsnym pierścieniu. Jest tak samo na PB i LPG. No i falują obroty jak osiągne 85 stopni. I jest u mnie tak, że jak podczas pracy odepnę niebieski czujnik lub przepływkę to od razu gaśnie. Wydaje mi się, ze tak nie powinno być. To już druga przekładka silnika i ABK dawno już znienawidziłem. Nie opłaca mi sie go sprzedawać. Więc niech jakoś chodzi.........
Dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
Vathaz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 08 mar 2009, 00:18
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: Vathaz » 14 kwie 2011, 11:19

1. Pierwsze co to dolot szukaj nieszczelności mimo że jak sprawdzałeś x-razy to sprawdź jeszcze raz. U mnie po dokładnych oględzinach dolotu wraz z odmą okazało się że uszczelka pod grzybkiem odmy (odolejacz) ta co łączy go z pokrywą zaworów jest pęknięta z jednej strony i zasysa lewe powietrze.
2. Przejrzyj dokładnie gumę przepływomierza czy między "zagięciami" nie ma pęknięć.
3. Sprawdź czy rozrząd ci nie przeskoczył "o zęba". Jak robiłeś u mechanika co na oko zakładał to na 99% masz źle ustawiony. Do tego trzeba lampy strobo ale to już x razy opisane było na forum.
4. Skoro uważasz że za mała jest dawka to do sprawdzenia też pompa paliwa, regulator ciśnienia paliwa.
5. Według mnie co do obrotów to sprawdź przepływomierz czy klapka nie ociera (nie może nawet odrobinę) i w jakim stanie jest potencjometr dla pewności potraktować go kontaktem pr uwierz pomaga.
6. Regulator biegu jałowego włóż do acetonu bądź nitro na 24h działa cuda.
7. U mnie sonda na PB na wolnych obrotach buja w okolicach 0,52 V. Sprawdź też ten nieszczelny pierścień kata... niestety i tam lewa nieszczelność potrafi znacząco namieszać parametry sondy.
8. Przelutuj nóżki przekaźnika nr 30 możesz kontaktem pr potraktować "stycznik" w środku.

Najlepiej przydają się logi dynamiczne odczytane z Vaga. Jakbyś je pokazał wiele można by było stwierdzić. Sam kupiłem niedawno interfejs Viaken z alledrogo za kawałek ponad 100zl (równowartość dwóch odczytów błędów na kompie u mechaników - zdzierstwo) do tego program vwtool i panie odczytasz wszystko co go boli. Żałuję że nie kupiłem wcześniej uniknąłbym wydania kupy pieniędzy na "domysły" ;\

Co więcej... może i dużo wypisałem opcji... ale uwierz u mnie abk dopiero zaczął gadać jak sprawdziłem po kolei wszystkie możliwe przyczyny. Zdążyłem go już wystarczająco poznać (ponad 2 lata) teraz zostało tylko to nieszczęsne podpięcie pod sondę instalki lpg. Czekam na auto drugi dzień stoi u mechanika przegub wymieniają.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 14 kwie 2011, 12:07

Najdziwniejsze w tym wszystkim jest moment kiedy zaczęło się wszystko psuć. Otóż jak wymieniłem silnik chodził tak sobie (dużo lepiej niż teraz). Ale jak zrobiłem rozrząd to była prawdziwa masakra. Jakby miał ze 130 kucyków pod maską. Szedł od najmniejszego buta. Tak było na PB. Potem podłączyłem gaz. Aha. i wtedy jak szedł jak burza to przy gwałtownym przyspieszaniu silnika (klapa w górze i ręczne dodawanie gazu) słychać było ewidentnie spalanie stukowe. Wymieniłem stukowca na jakiś inny używany. No i nadszedł dzień apokalipsy. Dodam że jak podłączyłem gaz to na ciepłym niesamowicie falował. Na PB obrotek stał jak przybity. Z doświadczenia wiem, że gaz faluje gdy jest za wczesny zapłon (mam na to godziny eksperymentów i nieraz poparzoną rękę o metalowy przewód cieczy chłodzącej :-) ) No i skrzyżowanie i zbyt delikatnie musnąłem gazu, chcę ruszyć i zgasł. Ale jak zgasł to już nie chciał odpalić na ciepłym. I tak aż do wy.......nia akusia. Kupiłem nówkę czujnik niebieski i okazało się, ze wtyczna jest pęknięta w środku. Kupiłem drugą wtyczkę. W międzyczasie wymieniłem ten reduktor ciśnienia na końcu listwy. Był wprtawdzie z silnika 1.6 ADA ale numerki te same. Potem chyba jeszcze raz zgasł. holowaliśmy z ojcem chyba z parę kilometrów żeby odpalić i klapa. Zaholowaliśmy pod dom, w domu naładowałem akusia i chodzi. Od tego momentu silnik odpala na ciepłym jak marzenie. Problem sam zniknął. A tego najbardziej nie lubię jak problemy same znikają i same się pojawiają. A za rozrzad dam rękę uciąć. Nie ma bata, żeby był źle ustawiony. Już przestałem się "bawić " w blokowanie kół wałka rozrzadu i znaczenie paska. Po prostu zdejmuję pasek a drugi zakładam na znaki na kole pasowym, wałku pośrednim do aparatu zapłonowego i do kólka wałka rozrządu. Według mnie blokowanie kółek jest nieprofesjonalne (ktoś wcześniej mógł źle założyć pasek). Akurat to mam opracowane punkt w punkt.

Awatar użytkownika
Vathaz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 08 mar 2009, 00:18
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: Vathaz » 14 kwie 2011, 21:41

wszystko ok z rozrządem znakami i ustawieniami zakładasz pod warunkiem że zapłon ustawiasz KONIECZNIE na zablokowanym ECU i ustawionym kątem zapłonu za pomocą lampy stroboskopowej (na 7 stopni bodajże mogę się mylić)...w każdym razie bez tego zapłonu prawidłowo nie ustawisz. Stukowiec na niezablokowanym ECU przestawia ciągle kąt zapłonu także nie sposób prawidłowo ustawić "na czuja". Mówisz że wymieniłeś stukowca i zaczęły się cyrki... ten czujnik jest tak specyficzny, że żeby działał prawidłowo potrzeba przykręcić go konkretnym momentem obrotowym na 20Nm. Jeśli przykręcałeś go kluczem zwykłym na siłę a nie dynamometrycznym to nie będzie działał prawidłowo czego efektem będzie rozjeżdżanie zapłonu.

"Z doświadczenia wiem, że gaz faluje gdy jest za wczesny zapłon" - tu bym polemizował akurat winy wczesnego zapłonu szukałbym na końcu. Masz silnik ABK tu pierwsza zasada przy falowaniu brzmi "szukaj lewego powietrza" jeśli twierdzisz że na benzynie jednak działa ci prawidłowo to i zapłon jest w porządku czyż nie? Bardziej w takim wypadku szukałbym winy w nieprawidłowej mieszance gaz - powietrze ale to też zależy od tego jaką masz generację gazu. Jak 2-gą jak ja to pierwsze co sprawdzenie na kompie czy sonde prawidłowo odczytuje i jaką dobiera mieszankę (bogata,uboga). Jak sekwencję to na zdrowy rozsądek patrzysz zapewne na czasy wtrysków czy coś nie wyprzedza.

Jedna rzecz jest pewna silnik działał ci po przekładce dobrze ale na gazie świrował... zamiast szukać przyczyny w ustawieniach gazu dobrałeś się do stukowca przykręcając go zapewne niewłaściwym momentem przez co zachwiałeś poprawną pracę na benzynie potem leciałeś po rozrządzie i zapłonie i popierniczyło ci się wszystko.

ABK to owszem denerwujący silnik zęby na nim zjadłem... ale wiem z własnej przygody przy nim że diabeł tkwi w szczegółach. W tym momencie dobrze radzę ci wyłączyć gaz pojechać do mechanika który ma pojęcie o ustawianiu rozrządu w ABK bo schemat ustawiania jest inny niż w większości silników i nie da się go ustawić tak jak wszystkie. Do tego przykręcić z odpowiednią siłą stukowca. Potem jak jeszcze nie pracuje jak trzeba szukasz po peryferiach (dolot, przepływka, krokowieć itp jak pisałem wyżej) jak ustawisz benzynę, załącz gaz i jedyne co ustawiaj to centralę i reduktor ew wtryski jeśli masz sekwencje. Wszelkie nieprawidłowości pracy na gazie na sprawnym na PB silniku wynikają tylko i wyłącznie ze złego ustawienia gazu a nie jak piszesz wczesnym zapłonem. Wyjątek w sekwencji gdzie mogą być co najwyżej za wczesne lub za późne czasy wtrysków ale to też leży w ustawieniu po stronie komputera

Co do ustąpienia problemu że sam potrafi przestać świrować i potem znowu się ujawnić.. jak pisałem wyżej przelutuj przekaźnik 30 (jest nad nogami kierowcy po odkręceniu półki) odpowiada za zasilanie ECU. W silniku ABK największym problemem jest elektryka i osprzęt a nie sam silnik. U mnie były cuda wianki spalanie stukowe bujanie obrotów palenie jak słoń, muł na przyspieszeniu i zawsze bez wyjątku winna była elektryka i to pierdułki: czujniki, sonda, krzywa przepływka, regulator biegu jałowego a nawet brudna odma, pęknięta guma przepływki, kable, świece, kopułka, palec ale nigdy nic z rozrządem, zapłonem czy silnikiem. Dobrałeś się do niego od ostatniej możliwej rzeczy jaka mogła w nim usiąść jednym słowem.

Co do blokowania kół rozrządu służy to właśnie temu żeby nie bawić się w ponowne ustawianie zapłonu z lampą strobo. W takim rozwiązaniu blokujesz zmieniasz pasek i jedziesz dalej dosłownie plug and play.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 13 maja 2011, 15:14

Witam. Na razie walczę żeby uruchomić interfejs z benzynki. Jedyne co mogę zrobić to uruchomić interfejs gazowy. Bardzo nie podoba mi się praca sondy Lambda. I jak jest rozgrzany i chodzi na wolnych obrotach (które się trzęsą i czasami samoczynnie podnoszą do ok. 1200-1400 rpm) to po delikatnym dodaniu gazu z rury wydobywa się chmura dymu szaro-niebieskiego. Modlę się by to były uszczelniacze.
P.S. Po czym poznać, że to dym z winy uszczelniaczy a nie pierścionków?
Dziś po południu wrzucę filmik z LPG i błąd jaki wyskakuje przy max bucie.

Awatar użytkownika
Vathaz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 08 mar 2009, 00:18
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: Vathaz » 13 maja 2011, 16:07

Francis1982 pisze:Na razie walczę żeby uruchomić interfejs z benzynki.
Francis1982 pisze:Bardzo nie podoba mi się praca sondy Lambda.
Opisz co jest nie tak... I co jest z sondą złego ?

Jeśli masz niebieski dym to sprawdź czy oleju ubywa jak ubywa to faktycznie wskazuje albo na pierścienie albo uszczelniacze.

Jak odróżnić ? Cytuje:
"Jeśli na biegu jałowym nie widać dymu, a pojawia się przy schodzeniu silnika z wysokich obrotów może to świadczyć o zużyciu uszczelniaczy zaworowych.
Natomiast jeśli dym pojawia się na biegu jałowym i przy zwiększaniu obrotów, to niestety świadczy to o zużyciu pierścieni tłokowych i gładzi cylindra. "

Co do uszczelniaczy i pierścieni zrób test kompresji na warsztacie pewnie ładnych parę zł to kosztuje. Ja osobiście zakupiłem z alledrogo manometr za 59 zł i nie żałuje. Idealne wartości książkowe to ~14 bar na każdym cylindrze. Coś koło 10-11 bar dopuszczalne minimum. Jak będzie zdrowo poniżej to wtedy możesz grzebać przy uszczelniaczach czy pierścieniach.

Jeśli dym natomiast jest biały czy o podobnej barwie do białego to zobacz czy nie ubywa ci płynu chłodniczego (często też wtedy wzrasta poziom oleju ale nie zawsze) jeśli tak jest to może wskazywać na klękniętą uszczelkę pod głowicą.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 13 maja 2011, 23:23

To są moje filmiki:







No i pozostałe moje filmiki dostępne na moim profilu w serwisie YouTube.
Przepraszam za jakość ale ktoś może coś z tego się rozczyta.
NIENAWIDZĘ ABK. JAKBYM WIEDZIAŁ ŻE TO USTROJSTWO JEST TAK DELIKATNE NIGDY BYM TEJ ZARAZY NIE KUPIŁ. GŁUPI BYŁEM. DWA RAZY ZMIENIAŁEM SILNIK P[RZEZ PANEWKI A TA MENDA DALEJ NIE DAJE MI ŻYĆ. BRAK MI JUŻ KASY I NERWÓW.

Awatar użytkownika
Vathaz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 08 mar 2009, 00:18
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: Vathaz » 14 maja 2011, 13:02

po tym programie co zapodałeś raz że nie wiele widać a dwa to zupełnie nie mam pojęcia co to za program. Ściągnij z sieci VWTOOL sprawdź błędy i pokaż mi z niego bloki pomiarowe z bloków od 000 do 005 wtedy będą prawdziwe wartości widoczne. Różne programy różnie odbierają a testowałem już ich sporo VWTOOL jako jedyny wskazuje mi przybliżone wartości książkowe dzięki niemu postawiłem swoje padełko ABK na nogi.

Co do filmiku z zegarem i podwyższonymi obrotami. Przejrzyj cały dolot odmę i wężyki podciśnienia - lewe powietrze to podstawa burdelu na obrotach!
Druga rzecz na zgaszonym silniku poruszaj klapką przepływomierza nie ma prawa się ani odrobinę zacierać do tego klapka nie może być krzywa bo też cyrki będą. No i mam nadzieję że nie majstrowałeś przy sprężynie lub przy położeniu igły (chociaż to drugie możesz kombinować jeśli przepływka ma bardzo wytartą ścieżkę oporową to też ważna rzecz ale polecam popsikać Kontaktem PR działa cuda. Kolejna ważna rzecz wyczyść regulator biegu jałowego (błędnie nazywany krokowcem) wymocz go w acetonie albo w nitro przez noc... żadne spirytusy specyfiki czy 40% :mrgreen: tutaj nie pomoże (chyba że na nerwy). No i rzecz jasna sprawdzisz auto VWTOOL-em jak wykryję błędy sondy to też będzie podejrzana co do obrotów. Ale najlepszą rzecz jaką możesz zrobić to zapodaj bloki pomiarowe jak pisałem wyżej. Nagraj filmik kilka sekund na każdym bloku to coś więcej będzie wiadomo.

A bloki wyglądają w VWTOOL dokładnie tak:

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 maja 2011, 21:15

Pozwólcie, że i ja o coś spytam, któryś z kolegów pisał ze tps na VAGU ma pokazywać 100% przy maksymalnym wciśnięciu gazu a u mnie pokazuje 75%. Moje pytanie czy wyjęcie go i wyczyszczenie pomoże? Działa płynnie w tym zakresie od 0 do 75%.
Jedyny objaw jaki mam to duże spalanie ok 14-15l i troche mułowate ostatnio się zrobiło jak mi się wydaje. Zero błędów na vagu.
Jeszcze loga z vagcom`a
Ostatnio zmieniony 12 lis 2017, 16:36 przez Pieterb, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 15 maja 2011, 18:54

Francis1982 pisze: NIENAWIDZĘ ABK. JAKBYM WIEDZIAŁ ŻE TO USTROJSTWO JEST TAK DELIKATNE NIGDY BYM TEJ ZARAZY NIE KUPIŁ. GŁUPI BYŁEM. DWA RAZY ZMIENIAŁEM SILNIK P[RZEZ PANEWKI A TA MENDA DALEJ NIE DAJE MI ŻYĆ. BRAK MI JUŻ KASY I NERWÓW.
ABK to wymagający silnik. Jest jak dziki mustang. :) Ten kto go zrozumie i okiełzna pozna smak przyjemności z jazdy. Posłuchaj trafnych dobrych rad kolegi Vathaz i sprawdź dokładnie cały osprzęt.

Awatar użytkownika
Vathaz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 08 mar 2009, 00:18
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: Vathaz » 15 maja 2011, 20:03

czarekj dzięki za uznanie ;) staram się :) do niedawna też byłem bardzo zielony ale forum pomogło ;)

PieterB - powiem ci tak u mnie było dokładnie to samo 75% na max bucie. Książkowe 75% to dopuszczalne minimum. Po przeczyszczeniu TPS-a wynik skacze pod ~82% także bardzo możliwe że nowy powinien dochodzić do 100%. Kontakt PR do potencjometrów może też pomóc :) jakbyś mógł pokaż bloki pomiarowe z vwtoola filmikiem na yt czy coś ;)

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 maja 2011, 20:15

Dobra, postaram się jutro lub pojutrze wrzucić bloki z vwtool'a!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl