[ 2.0 16V ACE ] Sonda lambda - oryginalna czy uniwersalna?
stary temat ale problem nadal aktualny, padła sonda i teraz trzeba coś zrobić, miałem NTK uniwersalną 3-przewodową, pracowała ponad 2 lata, teraz zastanawiam sie co wziąć, jak kupie 4-przewodową to szary kabel podłączam do masy? mam używane sondy z Audi A4 4-przewodowe, połączyć na próbe którąś czy nie ma sensu?
tak dochodzi tylko ten szary a tak to samo, a kolejność tych białych od grzałki ma zanczenie? czy można je zamienić?Słonik pisze:Tak.hubos21 pisze: jak kupie 4-przewodową to szary kabel podłączam do masy? mam używane sondy z Audi A4 4-przewodowe, połączyć na próbe którąś czy nie ma sensu?
Jak sie kolory kabli zgadzaja poza tym szarym to podlaczaj.
Bez znaczenia, mozna zamienic.hubos21 pisze:tak dochodzi tylko ten szary a tak to samo, a kolejność tych białych od grzałki ma zanczenie? czy można je zamienić?Słonik pisze:Tak.hubos21 pisze: jak kupie 4-przewodową to szary kabel podłączam do masy? mam używane sondy z Audi A4 4-przewodowe, połączyć na próbe którąś czy nie ma sensu?
Jak sie kolory kabli zgadzaja poza tym szarym to podlaczaj.
dzisiaj zabrałem sie za przełożenie wtyczek bo ta z A4 na 4 PINy mi nie potrzebna i już mniej trafia czym to można zlutować dobrze bo dwie różne cyny miałem i nic sie nie chce trzymać a jak troche polutuje to za chwile wszystko odłazi dodam, ze kabel ma ok 90cm i jest ucięta tylko wtyczka więc połączenia będa pod maską cały kabel z osłoną jest ori, poprzednio zmieniali mi sonde w warsztacie, założyli NTK/NGK, pracowała ponad 2 lata, jakieś 110t km i była połączona za pomocą tych złączek kawałek nad katalizatorem i złączki były owinięte taśmą izolacyjną to po takim czasie taśma nawet sie nie stopiła, normalnie ją odwinąłem aż do tych złączek, więc troche przesadą jest co niektórzy piszą, że sie cyna może stopić ale naprawde ciężko to zlutować, z tego co wyczytałem, to są stalowe niklowane kable
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2011, 07:01 przez hubos21, łącznie zmieniany 2 razy.
Nie lutuje sie kabli od sondy lambda bo sie poprostu nie da jak juz zauwazyles :mrgreen:hubos21 pisze:dzisiaj zabrałem sie za przełożenie wtyczek bo ta z A4 na 4 PINy mi nie potrzebna i już mniej trafia czym to można zlutować dobrze bo dwie różne cyny miałem i nic sie nie chce trzymać a jak troche polutuje to za chwile wszystko odłazi dodam, ze kable ma ok 90cm i jest ucięta tylko wtyczka więc połączenia będa pod maską całykabel z o osłoną jest cały ori, poprzednio zmieniali mi sonde w warsztacie, założyli NTK/NGK, pracowała ponad 2 lata, jakieś 110t km i była połączona za pomocą tych złączek kawałek nad katalizatorem i złączki były owinięte taśmą izolacyjną to po takim czasie taśma nawet sie nie stopiła, normalnie ją odwinąłem aż do tych złączek, więc troche przesadą jest co niektórzy piszą, że sie cyna może stopić ale naprawde ciężko to zlutować, z tego co wyczytałem, to są stalowe niklowane kable
Skreć pożądnie kombinerkami dajac na to koszulke termokurczliwa ibedzie gitarka, możeswz potem calosc owinac tasma dla estetyki.
Dlatego w zestawie z uniwersalna, szanująca sie sonda lambda sa te zlaczki do polaczenia.
tak zrobie, generalnie to szarego od masy nie musze przedłużać tylko założe, końcówke z "oczkiem" i przykręce gdzieś do masy, na czarnym założe wtyczke taką jak ori bo to tylko wsuwka z osłoną gumową, tylko musze do tych od grzałek połączyćPI7er pisze:Lepiej taka kostką elektryczna skrecana, rozciac ja, wyjac sam element metalowy zalozyc, mocno skecic a na to koszulke termokurczliwą.
[ Dodano: 2011-04-18, 19:56 ]
dzisiaj zamówiłem taką sonde jak miałem czyli uniwersalną NGK, ale wcześniej byłem u szwagra i ma troche sond z A4 i wkręciłem jedną 4-przewodową ale jest taka sytuacja, sonda nie pracuje, stoi na 0,54V pewnie jest walnięta, ale jak odepne dodtkową mase, ten szary to na sodzie robi się ok 5V i też stoi obawiam sie, że założyłem 5 Voltową :mrgreen: mam nadzieje, że nic sie przez to nie upali? czyli takie cyrki po odłączeniu tej masy mogą się pojawić, bo wątpie, żeby ADR albo AEB miały sonde 5V