Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 SF] Papierowa rura - wieksze zuzybie PB?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 17 kwie 2011, 20:13

No ogólnie chodziło mi o dolot, czyli podstawę gaźnika, tą rurę też. Ale ta rura nie ma nic do tego. Dobrze słyszałeś z tą odmą i filtrem, mogą powodować taki objaw.

Awatar użytkownika
Audi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 555
Rejestracja: 17 gru 2010, 10:04
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: Audi88 » 17 kwie 2011, 20:16

Tylko.. Gdzie jest odma w moim SF ?

mozesz mi to pokazac na zdjeciu ?

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fdd ... cfd2d.html

I czy wyczyszcze to sam czy trzeba do tego jakis specjalistycznych narzedzi ?

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 17 kwie 2011, 20:22

To jest przewód od odmy, a druga jego część jest przykręcona do obudowy filtra, od spodu. Zrobisz to spokojnie sam, wykręć przewód i przeczyść go czymś, wydmuchaj, przemyj benzyną.

[ Dodano: 2011-04-17, 20:23 ]
jeszcze te gniazdo w obudowie filtra też możesz przepłukać.
A jak kiedyś zdejmiesz pokrywę zaworów to tam gdzie przykręca się ten wąż jest siatka metalowa, ją trzeba dokładnie wyczyścić

Awatar użytkownika
Audi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 555
Rejestracja: 17 gru 2010, 10:04
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: Audi88 » 17 kwie 2011, 21:03

Bylem to przeczyscic . Odkrecilem z jednej strony z drugiej strony bylo to tylko wlozone na filtr ale nic brudu tam nie bylo . w filtrze tez wyczyszczone


Kurcze mialem wyjete cala obudowe filtra dokrecilem jeszcz eraz troche ta podstawe gaznika.. wymienilem jeden wezyk podcisnieniowy bo dziwny jakis byl iii yeraz zamiast obrotow ponizej 1000 jest 1300 chyba :( bez ssannia tzn ssanie wylaczone ; /

co to sie mogl ostac? nic tam nnie ruszalem ;(

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 18 kwie 2011, 19:56

Wiesz, najlepiej jakbyś powymieniał wszystkie przewody podciśnień i udał się na regulację gaźnika i wtedy musi być ok. Koszt takiej imprezy to ok 100zł (czyszczenie i regulacja gaźnika) ;-)

Awatar użytkownika
Audi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 555
Rejestracja: 17 gru 2010, 10:04
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: Audi88 » 18 kwie 2011, 21:43

jutro chyba wujek mechanik bedzie mi wymienial koncowki drazkow i te tuleje i od razu niech mi to zobaczy.. bo sam u wiecej szkod narobie :P

Awatar użytkownika
krisss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 304
Rejestracja: 17 cze 2009, 20:13
Lokalizacja: Świdnica DSW

Post autor: krisss » 23 kwie 2011, 12:58

Audi88 pisze: Wyczytalem cos takiego

Również duże spalanie możesz uzyskać gdy jest brak papierowej rury łączącej filtr powietrza z obudową przykręconą do kolektora wydechowego. Przy braku tej rury silnik zaciąga z filtra powietrza zimne powietrze do sporządzenia mieszanki paliwowo powietrznej i następuje wzrost zużycia benzyny lub gazu.W chłodne dni termostat woskowy zamyka dopływ zimnego powietrza z filtra powietrza pobierając ciepłe powietrze do filtra powietrza a dalej do sporządzenia mieszanki z pod kolektora wydechowego właśnie tą papierową rurą.
nic bardziej błędnego jeśli chodzi o auta grupy VAG. Owa papierowa rura łącząca osłonę kolektora wydechowego z puszką filtra powietrza odpowiada za dostarczenie ciepłego powietrza do sporządzenia mieszanki gdy silnik jest zimny i/lub gdy na dworze jest zimno (by paliwo lepiej odparowało itp.) W praktyce, w 20-letnich autkach 99% tych urządzeń odpowiadających za przekierowanie zimnego lub ciepłego powietrza do silnika jest zepsutych, i silnik ciągnie cały czas powietrze gorące z okolic kolektora wydechowego, a powietrze to jest rzadkie=ma mało tlenu. Auto jezdzace ciagle na goracym powietrzu ma podwyzszone spalanie oraz niższą moc. W kazdym moim aucie przerabiałem to ustrojstwo tak że podcisnienia zaślepiałem, rurę papierową wywalałem całkiem, i silnik chodził ciągle na zimnym, gęstym powietrzu. Zwłaszcza przy LPG zaleca się przerobienie tego gdyż gaz mamy już w fazie lotnej podany do silnika, i nie potrzeba mu gorącego powietrza by odparował jak benzyna.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl