Audi Cabriolet 2.6 V6
Si.
To jak. Doradzi mi ktoś jakie kupić śruby trzymające dystanse zmieniające rozstaw śrub z 4x108 na 4x100?
Koło 8,5" ma ET53 i chce dać na nie dystans 25 mm. uzyskując ET28 (?) a na koło 9,5" z ET41 chce dać dystans 25 mm. uzyskując ET16. Sprawa jest dosyć pilna bo męczy mnie już jazda na zimówkach.. A nigdzie indziej jak tutaj na forum nie uzyskam takiej wiedzy..
To jak. Doradzi mi ktoś jakie kupić śruby trzymające dystanse zmieniające rozstaw śrub z 4x108 na 4x100?
Koło 8,5" ma ET53 i chce dać na nie dystans 25 mm. uzyskując ET28 (?) a na koło 9,5" z ET41 chce dać dystans 25 mm. uzyskując ET16. Sprawa jest dosyć pilna bo męczy mnie już jazda na zimówkach.. A nigdzie indziej jak tutaj na forum nie uzyskam takiej wiedzy..
- Niki20
- Forum Audi 80
- Posty: 6758
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
- Imię: Dominik
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Harta/Rzeszów
- Kontakt:
ja mam 20mm i kurde właśnie brakuje tych 5mm do krawędzi błotnika 25 powinno być ładniequick pisze:Koło 8,5" ma ET53 i chce dać na nie dystans 25 mm. uzyskując ET28 (?)
tył bym Ci radził 20mm bo za bardzo się będzie różnił od przodu i to będzie trochę dziwnie wyglądać bo spora różnica będzie w wystawaniuquick pisze:na koło 9,5" z ET41 chce dać dystans 25 mm. uzyskując ET16.
powiem Ci tak: jak kupowałem śruby to nie mieli wszystkich 35mm tylko brakło 3szt i musiałem dokupić tylko że dłuższe o 5mm... Założyłem i nic nie trze, wszystko lata jak należy, więc jeżeli kupisz 40mm to będzie dobrze, do 20mm dystansu 35mm starczy, ale do 25mm boję się, że może być za mało :roll:quick pisze:Doradzi mi ktoś jakie kupić śruby trzymające dystanse zmieniające rozstaw śrub z 4x108 na 4x100?
Niki20, czyli reasumując polecasz następujący wariant:
dystanse 20 mm.: śruby mocujące 40 mm.
dystanse 25 mm.: śruby mocujące 35 mm.
Tak?
Nigdy nie miałem dystansów i nie wiem "z czym to się je". Więc pytanie następujące: czy śruby, mocujące o których piszę wyżej, trzymają jednocześnie dystans i koło czy tylko koło? Jeżeli tylko dystans to śruby o jakiej długości najlepiej zakupić do trzymania koła?
ATLAS, kupiłem, położyłem i leżą Nie przyjżałem się dokładnie bo nie wiem czego wypatrywać
RH
dystanse 20 mm.: śruby mocujące 40 mm.
dystanse 25 mm.: śruby mocujące 35 mm.
Tak?
Nigdy nie miałem dystansów i nie wiem "z czym to się je". Więc pytanie następujące: czy śruby, mocujące o których piszę wyżej, trzymają jednocześnie dystans i koło czy tylko koło? Jeżeli tylko dystans to śruby o jakiej długości najlepiej zakupić do trzymania koła?
ATLAS, kupiłem, położyłem i leżą Nie przyjżałem się dokładnie bo nie wiem czego wypatrywać
RH
- Niki20
- Forum Audi 80
- Posty: 6758
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
- Imię: Dominik
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Harta/Rzeszów
- Kontakt:
odwrotnie do 20mm dystansu 35mm śruba, a do 25mm śruba 40mmquick pisze:dystanse 20 mm.: śruby mocujące 40 mm.
dystanse 25 mm.: śruby mocujące 35 mm.
Daniel ja mam przykręcone imbusowymi M14 do piasty a koło do dystansu M12 z brata golfa :mrgreen:ATLAS pisze:Więc starymi M14 przykręcasz dystans do piasty, a węższymi M12 przykręcasz felgi do dystansów.
Nic nie poradzę.. Pytałem Krzyśka to też nie wie..ATLAS pisze:quick napisał/a:
Nigdy nie miałem dystansów i nie wiem "z czym to się je". Więc pytanie następujące: czy śruby, mocujące o których piszę wyżej, trzymają jednocześnie dystans i koło czy tylko koło? Jeżeli tylko dystans to śruby o jakiej długości najlepiej zakupić do trzymania koła?
Załamałeś mnie.
Jezeli sa to dystanse zmieniajace rozstaw to 4 sruby trzymaja dystans do piasty i 4 felge do dystansu. Jesli sa to dystanse tylko odsuwajace felge od piasty tzw przelotowe to 4sruby trzymaja dystans i felge do piasty. To tak najprosciej bo czasem mozna spotkac "sklady mieszane".
Dlugosc srub zalezy od grubosci dystansow, najprosciej to zmierzyc, zakladasz dystans na pisate i musisz miec tak dluga srube ktora wkreci sie 12mm w piaste minimum ale tez nie za duzo 20-30mm bo moze o cos zawadzac np o zwrotnice za piasta gdy bedzie za bardzo wystawac.
Nastepnie zakladasz felge i musisz suwmiarka z glebokosciomierzem ub in nym patentem zmierzyc glebokosc otworu na srube, musi to byc precyzyjny pomiar poniewasz jak zauwazysz otwor nie jest przelotowy i długosc sruby musi byc tak dobrana zeby nie dotykala "dna" otworu bo nie docisnie ci dobrze felgi ALE jednoczesnie musi byc maksymalnie mozliwie dluga, jak masz dystans grubości 20mm i sruba sie bedzie w niego wkrecac 17-18mm to wystarczy.
Twardosc srub minimum 10.9.
ATLAS niestety tak to jest ze nie wszyscy wszystko wiedza i nie znaja sie na aspektach technicznych pewnych dziedzin zycia imo iz bardzo ta rzecz lubią .
Dlugosc srub zalezy od grubosci dystansow, najprosciej to zmierzyc, zakladasz dystans na pisate i musisz miec tak dluga srube ktora wkreci sie 12mm w piaste minimum ale tez nie za duzo 20-30mm bo moze o cos zawadzac np o zwrotnice za piasta gdy bedzie za bardzo wystawac.
Nastepnie zakladasz felge i musisz suwmiarka z glebokosciomierzem ub in nym patentem zmierzyc glebokosc otworu na srube, musi to byc precyzyjny pomiar poniewasz jak zauwazysz otwor nie jest przelotowy i długosc sruby musi byc tak dobrana zeby nie dotykala "dna" otworu bo nie docisnie ci dobrze felgi ALE jednoczesnie musi byc maksymalnie mozliwie dluga, jak masz dystans grubości 20mm i sruba sie bedzie w niego wkrecac 17-18mm to wystarczy.
Twardosc srub minimum 10.9.
ATLAS niestety tak to jest ze nie wszyscy wszystko wiedza i nie znaja sie na aspektach technicznych pewnych dziedzin zycia imo iz bardzo ta rzecz lubią .
Ja tego nie rozumiem, gdyż chyba nikt nie ma zablokowanej strony www.google.pl i wypadałoby przed zadaniem pytania najpierw spróbować znaleźć cokolwiek na ten temat w sieci. Jeśli po wielu próbach się nie udaje, wtedy bez wstydu można zapytać kolegów na forum ale temat dystansów i ET był wałkowany setki razy na naszym forum i wystarczyłoby chociażby użyć wyszukiwarki naszego forum, nawet nie googli.Słonik pisze:ATLAS niestety tak to jest ze nie wszyscy wszystko wiedza i nie znaja sie na aspektach technicznych pewnych dziedzin zycia imo iz bardzo ta rzecz lubią .
Dla mnie to logiczne, że skoro felga ma inny rozstaw śrub niż piasta, a dystans ma 8 a nie 4 dziury, to jedne służą do złączenia dystansu z samochodem, a drugie do połączenia felg z dystansem. Wybaczcie, ale nawet moja siostra wie takie rzeczy, a ja nic jej na ten temat nie mówiłem. Jednak gdy zamykamy się na myślenie, kwitując wszystkie nieznane nam bliżej tematy słowem "nie wiem; nie znam się; nigdy nie używałem tego" to sami siebie ograniczamy.
Czy nie przyjemniej jest czasem samemu do czegoś dojść, choćby kosztowało nas to trochę trudu? Mi bynajmniej takie podejście przynosi wiele radości
Niki20, wszystko powyżej opisał. Ale na wszelki wypadek, sprawdź czy masz gwintowane gniazda na śruby w rozstawie 4x100 w dystansie (te służące do przykręcenia felgi) i zobacz jaki to gwint (na przykład wkręć zwykłą śrubę ze swojego audi - jeśli się wkręci, masz tam gwint M14, jeśli nie, to zapewne M12). Otwory z większym rozstawem powinny mieć średnicę mieszczącą śrubę M14 (14mm) i nie powinny być gwintowane.
Na koniec potrzebujesz odpowiednich pierścieni centrujących. To wszystko, czekam na efekt końcowy i uważaj na policję, jeśli będziesz miał z tyłu ET16, bo wczoraj Igor został za taki efekt ukarany przez niebieskich.
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
Daniel chyba sie poklocil z dziewczyna <:P> ale masz racje, lda mnie tez jest milej samemu dotrzec do sedna sprawy... jak zostal ten Twoj kolega ukarany?
powiem Ci ze u mnie roznica wynosi jakies 10-15mm i dobrze to wygaldaNiki20 pisze:tył bym Ci radził 20mm bo za bardzo się będzie różnił od przodu i to będzie trochę dziwnie wyglądać bo spora różnica będzie w wystawaniu
Wręcz przeciwnie, wczoraj przy pełni księżyca spędziłem pół nocy nad wisłą siedząc z Gosią w cabrio przy otwartym dachu Polecam wszystkim kabrioleciarzom takie nocne wypady z paniami <ok>Kolczat pisze:Daniel chyba sie poklocil z dziewczyna <:P> ale masz racje, lda mnie tez jest milej samemu dotrzec do sedna sprawy... jak zostal ten Twoj kolega ukarany?
A moja wylewność w temacie była wyrazem, przelania się u mnie miarki odnośnie kolegi Piotra czekałem aż w końcu zrobi coś w swoim aucie od początku do końca sam czekałem też by przybył na jakikolwiek spot naszej ekipy mazowieckiej, ale się nie doczekałem...
Ale każdy ma inne priorytety.
ATLAS, nie będę wchodzić z Tobą w dyskusję za pośrednictwem internetu. Pytam bo nie wiem i chcę mieć 100% pewność a wśród moich znajomych jestem jedyną osobą, która przejawia jakiekolwiek zainteresowanie motoryzacją, więc nie mam kogo popytać. Stąd moje częste pytania na forum - których się nie wstydzę. Proponuję zakończyć ten temat bo każde następne zdanie nic więcej nie wniesie. Niech clou tego wszystkiego będzie ostatni post Słonika. Za nim zacznie się być kumatym trzeba się ośmieszyć niektórymi pytaniami. A konto na A80 mam m.in. po to aby nie szukać odpowiedzi po całym internecie.
Niki20, auto w nadchodzącym tygodniu idzie do lakiernika. Będzie poprawione kilka mankamentów (+polerka) oraz wstawiona szyba o której wspominałem kilkanaście postów temu. Koła nie są jeszcze założone, ponieważ chcę aby były "zwieńczeniem" zmian. Poza tym, od dwóch/trzech miesięcy jestem zapracowany i nie mam czasu nawet aby odpowiednio umyć samochód.. Szkoda słów.
Czy założenie opony 215/40 na koło 9,5J jest jakimś.. wyższym stadium wtajemniczenia wulkanizatorów? Znalazłem wreszcie czas aby założyć koła.. Udałem się do zakładu wulkanizacyjnego, który hołubi się współpracą z pasjonatami aut. 205/40 na 8,5J weszło.. Chociaż potem i tak usłyszałem, że pracownik bałby się na tym jeździć bo "koleina i opona spadnie".. No ale 2x8,5J zostało ogarnięte. 215/40 9,5J leży sobie luzem.. Usłyszałem, że opona jest za wąska.. Mógłby polecić ktoś jakiś konkretny zakład?