[80 B4 2.0 ABT] Olej półsyntetyczny po mineralnym ??
Pełno tego jest na rynku,aż ciężko się zdecydować. Chodzi mi o 5 l plus 1 litr na ewentualne dolewki( choć na razie nie było takowej potrzeby. Chciałbym coś pośredniego między jakością i cena jaką musiałbym przeznaczyć. Za castrol magnatec 10W40 ( 5l + 2l) płaciłem po upustach w autolandzie 130 zł ,ale to rok temu.
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
http://allegro.pl/listing.php/search?sg ... Poka%C5%BCTNTomek pisze:Co do Valvoline Maxlife to jaka cena?
PS: Na olej chce przeznaczyć max 150 zł.
Proszę aukcje z Twojego miasta i jest odbiór osobisty, najprawdopodobniej w jakimś sklepie.
O. To jest chyba okazja ? Bo mi starczy z tego co pamiętam 4 litry oleju? A to jest sklepik 10 km od mojego domu,a 2 km od mojej pracy,to i tak i tak będę miał okazję zajechać. Kto wie,może inne promocje mają. Jak będzie coś interesującego to napisze post może ktoś z klubowiczów będzie akurat czegoś potrzebował.
Witam. Doradźcie mi drodzy koledzy co mam zrobic. Wczesniej jedziłem na oleju bodajże takim "Olej Mobil Super S 10W40", zajechałem do pseudo mechanika i on mi zalal olej castrol mineralny 15w40, kontrolka od oleju non stop sie świeci (wymieniłem tez na nowe) i teraz nie wiem co zrobic, na jaki olej zmienic?? z powrotem na "Olej Mobil Super S 10W40"??czy moge dalej jezdzic na tym mineralny przejechałem dopiero jakies 3 tys km. dzieki za odpowiedz (audi 80 b4 2.0e LPG)
Xpac pisze:kontrolka od oleju non stop sie świeci
No to tylko pogratulować.3 tyś.km ze świecącą się kontrolką?Xpac pisze:czy moge dalej jezdzic na tym mineralny przejechałem dopiero jakies 3 tys km.
Teraz tak-do mechanika sprawdzić ciśnienie oleju.Albo będzie jeszcze przyzwoicie i wystarczy przegląd układu smarowania {może filtr trzeba zamoczyć) albo jeśli ciśnienie jest "amen" robić remont albo wymieniać motor.
zauważ, że prawie każdy kto chce jak najdłużej pojeżdzić swoim autem ucieka od oleju mineralnego. Jak jest 15W z przodu to oznacza raczej jego agonię bo olej ten jest bardzo gęsty i przez to nie wleci w każdą szczelinę w którą powinien wleciec olej.
także ja proponuję wrócić conajmniej na 10W i to szybciutko
ale dziwna sprawa i tak z tym twoim silnikiem, bo po przejściu na 15W z 10W powinno byc złudne wrażenie, że silnikowi jest lżej. No chyba, że to był super mechanik i dolał Ci oleju 15W do Twojego 10W
i tak jak napisał PICEK1 tylko pogratulować 3 tyś.km, które zrobiłeś wiedząc że jest problem:roll:
także ja proponuję wrócić conajmniej na 10W i to szybciutko
ale dziwna sprawa i tak z tym twoim silnikiem, bo po przejściu na 15W z 10W powinno byc złudne wrażenie, że silnikowi jest lżej. No chyba, że to był super mechanik i dolał Ci oleju 15W do Twojego 10W
i tak jak napisał PICEK1 tylko pogratulować 3 tyś.km, które zrobiłeś wiedząc że jest problem:roll:
No tu już nie przesadzajmy;)Rychu82 pisze:kto chce jak najdłużej pojeżdzić swoim autem ucieka od oleju mineralnego
Moja "miećka" ma 470tyś.km.Z tego 320 tyś. na 15w Elf Sporti.+podtlenek gazu-hehe.
Jedyne z grubszych awarii to wymieniona głowica tylko dlatego że płyn zjadł kanaly chłodzenia które wychodziły za pierścienie uszczelki.
Obecne oleje mineralne,nawet te sprzed paru lat to nie stary LUX