[1.9 tdi 93r bosch]wymiana wtryskow i kompa
-
- Forum Audi 80
- Posty: 60
- Rejestracja: 07 mar 2009, 15:31
- Lokalizacja: Jaworzno
[1.9 tdi 93r bosch]wymiana wtryskow i kompa
witam mam takowy problem. Wymienilem koncowki wtryskow na 216 zmienilem kompa na takiego po chipie zaslepilem EGR wyregulowalem dawke i kat teraz mam pytanie bardzo mnie nurtujace dlaczego zostawiam za soba zaslone dymna?? czym to jest spowodowane czy przydaloby sie zminic dmuchawke na cos wiekszego czy jednak musze zmienic kat i dawke na inna
Prosilbym o pomoc ludzi przerabiajacych juz podobny temat.
dodam ze kat mam lekko przyspieszony tzn. wedlug vaga 60.
dawke mialem przed regulacja 50. po regulacji 18. i jest wiekszy dym jak przed regulacja
Prosilbym o pomoc ludzi przerabiajacych juz podobny temat.
dodam ze kat mam lekko przyspieszony tzn. wedlug vaga 60.
dawke mialem przed regulacja 50. po regulacji 18. i jest wiekszy dym jak przed regulacja
-
- Forum Audi 80
- Posty: 60
- Rejestracja: 07 mar 2009, 15:31
- Lokalizacja: Jaworzno
-
- Forum Audi 80
- Posty: 60
- Rejestracja: 07 mar 2009, 15:31
- Lokalizacja: Jaworzno
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Przerost formy nad treścią, sterownik silnka który masz nie jest w stanie obsłużyć nawet tego co już wsadziłeś. Dawkę należy zmniejszyć a kąt wtrysku ustawić na prawidłowy(gdyż zmieniłeś jedynie statyczny kąt wtrysku odpowiedzialny za początek tłoczenia w trakcie rozruchu silnika), co do doładowania 1.3 bara.... Twój map sensor obsługuje tylko 1 Bar, reszty chyba nie trzeba tłumaczyć.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
UKI_XX, ani TY ,ani Kostrz ,nie jesteście normalnymi :mrgreen: użytkownikami ,w dobrym znaczeniu tego słowa rzecz jasna a kolega Solskier zapewne takich miał na myśliUKI_XX pisze:Mi na sterowniku 021D z map sensorem 200kPa (do 1 bara) bez problemu udało się osiągnąć doładowanie ok 1.4-1.5 bara. Jest to możliwe o ile ktoś wie jak to zrobić <ok>
Kolega kostrz jeździł audi na boschu, które miało doładowanie 1.4 bara
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Da sie oszukac komputer zmieniajac rezystencje map sensora ale po co jak to nic nie daje... raz ori sprezarka przy 1.4 bara nie daje tylko cisnienie, ale nie przenos masy powietrza proporcjonalnej do zamiaru, dwa komp nie daje odpowiedniej dawki na podstawie odczytu z map sensora, dalej nie jest odpowiednio wyprzedzony kąt wtrysku do ilości dawki i na dużych wtryskach dalej macie dym a auto jedzie bo jedzie. W sterowniku silnika o którym mowa nawet samo oprogramowanie technologicznie ogranicza osprzęt silnika, gdzie w każdym innym sterowniku jest na odwrót i nie wiem ile nakręcisz soft w pewnym momencie "kończy się mapa" a pompa jest w stanie podać jeszcze więcej niż potrzebujemy tyle że soft tego nie obsługuje.
Nie ma takiej możliwości żeby przy tym samym ciśnieniu i temperaturze mniejsza turbosprężarka dawała mniej powietrza od większej, praw fizyki nie oszukasz <ok> Przepływ zależy od różnicy ciśnień, przekroju i gęstości powietrza, a gęstość powietrza zależy od temperatury i nie ma znaczenia wielkość elementu tłoczącego. Różnica między mniejszą a większą turbosprężarką jest tylko taka, że przy tłoczeniu tej same masy powietrza wirnik większej turbosprężarki będzie kręcił się wolniej, a mniejszej będzie się kręcił szybciej. Ale jest jeszcze takie coś jak maksymalna wydajność i większa turbosprężarka ma większą wydajność, ale przy ciśnieniu rzędu 1.4 bara nie ma to znaczenia bo nawet mała T15 jest w stanie napompować 2 bary w 1.9TDI ale nie wiadomo jak długo by w takim stanie pociągnęła.
bzdura, odczyt z map sensora nie ma żadnego wpływu na dawkę paliwa, informacja o ciśnieniu doładowania jest potrzebna jedynie regulowania ciśnienia doładowania (przez zmianę wysterowania N75), uzyskania informacji o przeładowaniu oraz do uzyskania tzw. różnicy kontrolnej, której przekroczenie będzie skutkowało przejściem ECU w tryb awaryjny, a na dawkowanie paliwa ma wpływ przepływomierzSolskier pisze:komp nie daje odpowiedniej dawki na podstawie odczytu z map sensora
-
- Forum Audi 80
- Posty: 60
- Rejestracja: 07 mar 2009, 15:31
- Lokalizacja: Jaworzno
powiem tak turbo napewno bedzie inne i to w najblizszej przyszlowsci. tylko ze bedzie dalej na klapce a nie na zmiennej. jak juz zaciekawilem kolegow tematem to moze rozwiniecie swoje mysli co do oszukania map sensora i ustawien dawki i kata??
co do przerostu formy nad trescia to nie ma to znaczenia poniewaz lubie to auto i lubie ogladac miny ludzi w nowych wypasionych brykach ktorzy zostaja z tylu. szkoda ze razem z moja chmura dymu
co do przerostu formy nad trescia to nie ma to znaczenia poniewaz lubie to auto i lubie ogladac miny ludzi w nowych wypasionych brykach ktorzy zostaja z tylu. szkoda ze razem z moja chmura dymu
paliwko masz podlane więc do szczęścia brakuje już tylko powietrza, na razie zostaw turbinę w spokoju, większe turbo nic Ci nie da, większe turbo przy tym samym doładowaniu i temperaturze to i tak ta sama ilość powietrza, czyli masz dwie możliwości, albo dowalić ciśnienia (zła opcja) albo założyć bardziej wydajny IC i przy tym samym ciśnieniu doładowania będziesz miał więcej powietrza i nie będzie chmury z tyłu <ok>
poza tym większe turbo to większa turbodziura i jakbyś chciał założyć np. T3 to do ok 3000rpm będzie mułowaty i czarno z tyłu a dopiero powyżej tych obrotów zacznie się robić rakieta :mrgreen:
myślisz po co się stosuje biturbo albo twinturbo :?: dwie mniejsze turbosprężarki o wiele lepiej się spisują od jednej dużej <ok>
także jeżeli celujesz w doładowanie rzędu 1.2-1.4 bara to daruj sobie wymianę turbiny, T2 spokojnie da radę, zakładaj tylko większy IC, no ale jak chcesz podkręcić doładowanie do ok 2 barów to wtedy czeka też wymiana turbiny albo biturbo/twinturbo <ok>
poza tym większe turbo to większa turbodziura i jakbyś chciał założyć np. T3 to do ok 3000rpm będzie mułowaty i czarno z tyłu a dopiero powyżej tych obrotów zacznie się robić rakieta :mrgreen:
myślisz po co się stosuje biturbo albo twinturbo :?: dwie mniejsze turbosprężarki o wiele lepiej się spisują od jednej dużej <ok>
także jeżeli celujesz w doładowanie rzędu 1.2-1.4 bara to daruj sobie wymianę turbiny, T2 spokojnie da radę, zakładaj tylko większy IC, no ale jak chcesz podkręcić doładowanie do ok 2 barów to wtedy czeka też wymiana turbiny albo biturbo/twinturbo <ok>
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Fizyka fizyką a sama teoria z podręcznika to nie wszystko... załóż na auto małą sprężarkę i dużą i zobacz jaka jest różnica mocy na hamowni przy tym samym ciśnieniu... gwarantuje Ci ze duze turbo napompuje wiecej mocy a jak będzie to trubina VNT to nawet nie będzie różnicy w stawianu jej od dołu ba VNT będzie nawet dużo szybsza a jeśli zbudowąć hybryde np GT22/GT18 to wogóle już nie ma o czym mówić.UKI_XX pisze:Przepływ zależy od różnicy ciśnień, przekroju i gęstości powietrza, a gęstość powietrza zależy od temperatury i nie ma znaczenia wielkość elementu tłoczącego. Różnica między mniejszą a większą turbosprężarką jest tylko taka, że przy tłoczeniu tej same masy powietrza wirnik większej turbosprężarki będzie kręcił się wolniej, a mniejszej będzie się kręcił szybciej. Ale jest jeszcze takie coś jak maksymalna wydajność i większa turbosprężarka ma większą wydajność, ale przy ciśnieniu rzędu 1.4 bara nie ma to znaczenia bo nawet mała T15 jest w stanie napompować 2 bary w 1.9TDI ale nie wiadomo jak długo by w takim stanie pociągnęła.
Wiec spytam czy edytowałeś kiedyś mapy w sterowniku silnika? Jeśli tak to wiesz ze na podstawie odczytu z czujników dobierany jest punt na jednej mapie a inny punkt na drugiej mapie np dawkowania paliwa.UKI_XX pisze:bzdura, odczyt z map sensora nie ma żadnego wpływu na dawkę paliwa,
to ja mam pytanie co do tych pojeć teori co do turbiny ,jak zwiekszamy moc ( dawke paliwa ) nie o 5km tylko np z 90 na 130km to po co zaklada sie wieksza spreżarke????
[ Dodano: 2011-04-24, 11:13 ]
i co do zalozyciela posta nie napisal ile chce uzyskac mocy, co tam ma wgrane, jaki zakres dawki ustawil ile pompuje turbo, jaka jest temp powietrza w dolocie, jakie koncowki zalożył kto to robił, o ile jest zwiekszony zakres dawki, na samym poczatku to logi dynamiczne i statyczne moze by kolega pokazal, ze dymi to moze byc pare przyczyn
[ Dodano: 2011-04-24, 11:13 ]
i co do zalozyciela posta nie napisal ile chce uzyskac mocy, co tam ma wgrane, jaki zakres dawki ustawil ile pompuje turbo, jaka jest temp powietrza w dolocie, jakie koncowki zalożył kto to robił, o ile jest zwiekszony zakres dawki, na samym poczatku to logi dynamiczne i statyczne moze by kolega pokazal, ze dymi to moze byc pare przyczyn