Prosilbym o pomoc ludzi przerabiajacych juz podobny temat.
dodam ze kat mam lekko przyspieszony tzn. wedlug vaga 60.
dawke mialem przed regulacja 50. po regulacji 18. i jest wiekszy dym jak przed regulacja

UKI_XX, ani TY ,ani Kostrz ,nie jesteście normalnymi :mrgreen: użytkownikami ,w dobrym znaczeniu tego słowa rzecz jasnaUKI_XX pisze:Mi na sterowniku 021D z map sensorem 200kPa (do 1 bara) bez problemu udało się osiągnąć doładowanie ok 1.4-1.5 bara. Jest to możliwe o ile ktoś wie jak to zrobić <ok>
Kolega kostrz jeździł audi na boschu, które miało doładowanie 1.4 bara
bzdura, odczyt z map sensora nie ma żadnego wpływu na dawkę paliwa, informacja o ciśnieniu doładowania jest potrzebna jedynie regulowania ciśnienia doładowania (przez zmianę wysterowania N75), uzyskania informacji o przeładowaniu oraz do uzyskania tzw. różnicy kontrolnej, której przekroczenie będzie skutkowało przejściem ECU w tryb awaryjny, a na dawkowanie paliwa ma wpływ przepływomierzSolskier pisze:komp nie daje odpowiedniej dawki na podstawie odczytu z map sensora
Fizyka fizyką a sama teoria z podręcznika to nie wszystko... załóż na auto małą sprężarkę i dużą i zobacz jaka jest różnica mocy na hamowni przy tym samym ciśnieniu... gwarantuje Ci ze duze turbo napompuje wiecej mocy a jak będzie to trubina VNT to nawet nie będzie różnicy w stawianu jej od dołu ba VNT będzie nawet dużo szybsza a jeśli zbudowąć hybryde np GT22/GT18 to wogóle już nie ma o czym mówić.UKI_XX pisze:Przepływ zależy od różnicy ciśnień, przekroju i gęstości powietrza, a gęstość powietrza zależy od temperatury i nie ma znaczenia wielkość elementu tłoczącego. Różnica między mniejszą a większą turbosprężarką jest tylko taka, że przy tłoczeniu tej same masy powietrza wirnik większej turbosprężarki będzie kręcił się wolniej, a mniejszej będzie się kręcił szybciej. Ale jest jeszcze takie coś jak maksymalna wydajność i większa turbosprężarka ma większą wydajność, ale przy ciśnieniu rzędu 1.4 bara nie ma to znaczenia bo nawet mała T15 jest w stanie napompować 2 bary w 1.9TDI ale nie wiadomo jak długo by w takim stanie pociągnęła.
Wiec spytam czy edytowałeś kiedyś mapy w sterowniku silnika? Jeśli tak to wiesz ze na podstawie odczytu z czujników dobierany jest punt na jednej mapie a inny punkt na drugiej mapie np dawkowania paliwa.UKI_XX pisze:bzdura, odczyt z map sensora nie ma żadnego wpływu na dawkę paliwa,