Ostatni zawór jest na parowniku i faktycznie jak w nim gumka dociskowa która z czasem twardnieje i już nie trzyma jak nowa , a następnym etapem jest kruszenie tej stwardniałej gumki - efekt zatykanie przelotu do komory w której gaz jest rozprężany , tej z membraną . Ja coś takiego stwierdziłem u siebie gdy autko traciło wolne obroty a czasem gasło . W takim przypadku czasem starczało przegazować do 6000 i paproch przelatywał , ale nie zawsze .McGiver pisze:, sprawdźcie szczelność ostatniego zaworu gazowego w instalacji, często są zasyfione i podpuszczają delikatnie gaz,
[80 B4 2.0 ABK] Problem z zapalaniem
Re: jest też inna możliwość takich cyrków
Wczoraj odpiołem plusową klemę bo tak poradził mi gazownik zostawiłem na całą noc . rano odpalił na benzynie jak złoto spieszyłem się do tyry więc przełączyłem przygazowując na gaz . po powrocie odpalam na benzynie pali równo lecz świeci się kontrolka ABS więc bujam go na benzynie ok 2 km , międzyczasie gaśnie kontrolka ABS i sytuacja wraca znowu do nierównej pracy silnika i braku mocy- na gazie ok.Ktoś z was pisał jak sprawdzić krokowy czy krokowy steruje tylko benzyną czy gazem też - bo gazownik mówił mi że gaz ma osobny krokowy. robie test na silniku ok 50 stopni odpinam czujnik temperatury na benzynie i na gazie zmienia się praca jest nierówna po wpieciu wtyczki wraca do niormy czyli na gazie pracuje ok na benzynie nierówno.Powtarzam to przy temperaturze 90 stopni Bo ktoś napisał że sonda przejmuje dawkowanie paliw dopiero od 75 stopni Odpinam wtyczkę sondy przy 50 stopniach jak i 90 brak reakcji pracy silnika co to może być sonda?
[80 B4 2.0 ABK] Nie pali na Pb
Szanowni Koloedzy
Szybkie pytanie wczoraj rano zapalił mi pięknie na benzynie i wracając z trasy zatrzymałem się zatankować LPG. Chciałem odpalić ale na Pb już nie chciał tylko na gazie dzisiaj rano to samo. Nie odpala na benzynie jak złapie temperaturę czy jak przejadę jakiś kawałek drogi. Mam wrażenie, że na zimnym silniku po przekręceniu kluczyka słychać pompkę paliwa a po rozgrzaniu już nie. Do tej pory czy ciepły czy zimny bez problemu palił na benzynie. Co to może być podpowiedzcie.
Szybkie pytanie wczoraj rano zapalił mi pięknie na benzynie i wracając z trasy zatrzymałem się zatankować LPG. Chciałem odpalić ale na Pb już nie chciał tylko na gazie dzisiaj rano to samo. Nie odpala na benzynie jak złapie temperaturę czy jak przejadę jakiś kawałek drogi. Mam wrażenie, że na zimnym silniku po przekręceniu kluczyka słychać pompkę paliwa a po rozgrzaniu już nie. Do tej pory czy ciepły czy zimny bez problemu palił na benzynie. Co to może być podpowiedzcie.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Moim skromnym zdaniem może być i tak, jak pompa dopiero zaczyna padać, a jeszcze się nie spaliła. Otóż przycierająca się pompa jak jest zimna to jeszcze kręci, a jak trochę popracuje to się rozgrzewa i dochodzi do zwiększenia oporów i przestaje kręcić.seb100 pisze:Ale czy to nie jest tak, że gdyby to była pompa to nie będzie palił i na zimnym i na ciepłym silniku, a nie pali tylko na ciepłym.
Miałem kiedyś taki przypadek, że gazownik partacz puścił elektryczny przewód zasilający wtryskiwacz do emulatora w kompie LPG zupełnie luźno. Przewód po jakimś czasie oparł się o blok silnika i doszło do stopienia izolacji. W wyniku tego dochodziło do zwarcia z masą i wtryskiwacz przestawał pracować (dobrze, że nic poważniejszego nie strzeliło) i silnik gasł na benie. Sprawdź czy u Ciebie nie ma podobnego zonka.
[B4 2.0 ABK] prblemy przy odpalaniu
Od paru dni mam mały problem z odpalaniem Niunia zawsze paliła bez problemu Dosłownie na dotyk
A teraz trzeba zakręcić ze 2-3 sek. I po odpaleniu obroty dziwnie skaczą i czasami zatrzymują się wyżej niż zwykle (1100). W związku z tym mam pytanie. Od czego zacząć sprawdzać w czym leży problem.
Aku w pełni sprawny. Moze cos z czujnikiem Halla?
Z góry dziekuję

Aku w pełni sprawny. Moze cos z czujnikiem Halla?
Z góry dziekuję
Tak jest zagazowana od roku A czy to ma jakies znaczenie w tym przypadku?
A w kwiestii VAGa to komputer o ile mi wiadomo nie ma historii
Musialbym trafic akurat na moment kiedy pojawia się ta usterka (bo nie zawsze). Ale powinienem miec VAGa do dyspozycji na laptopie w przeciagu tygodnia wiec też skorzystam z tej opcji. Myślałem że można to jakoś łatwiej rozwiązać?
A w kwiestii VAGa to komputer o ile mi wiadomo nie ma historii

Ostatnio zmieniony 16 wrz 2007, 17:17 przez poko, łącznie zmieniany 1 raz.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
ECU ma jak najbardziej pamięć błędów dopóki nie odepniesz akumulatora, więc nie musisz czekać na wystąpienie usterki. To, że masz LPG może mieć (choć nie musi) w tym wypadku decydujące znaczenie. Ale najpierw napisz co to za instalka (I czy II generacja, jeśli druga to jaki sterownik itd itp.) oraz sprawdź błędy w ECU. Aha no i zakładam, że odpalasz zawsze na benzynie. Jak widzisz sporo pytań i niewiadomych, które mogą ułatwić diagnozę.
Szczerze mówiac to już nie wiem komu wierzyć
Bo kiedys miałem problemy (jak sie póżniej okazało) z aparatem zapłonowym Pojechałem do mechanika i powiedział że b4 nie ma pamięci błędów Ale o tym przekonam sie jak sam podepne pod komputer A gaz I-generacji
No i oczywiscie zawsze benzynka przy odpalaniu


Ecu ma pamieć na 100% po podpieciu u mnie czarekj kilka znalazł wynikających z odpięcia czujnika przepływki jakies 4 miechy temu, a kompa podpinał na spocie w wawie. u mnie był problem z paleniem w b3 siadała pompa paliwowa tez plilem tylko na benz ale jezdzilem z małą jej ilością w zbiorniku i chyba troche na suchi latała wiec wszystko jasne
No widzisz nitro20. Temat pompy paliwowej tez juz przerabialem jakis czas temu. Teraz zawsze troche benzynki woze (1/2 zbiornika) coby pompka miala chlodzenie. No i od razu po wymianie pompki zamontowalem przekaznik zeby sie wyłączała po przejściu na gaz
W takim razie zaczne od komputera Oznacza to niestety ze bede sie chwilowo musial męczyc z tym zapłonem Ale tydzień dam rade
