Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep samochodowy

[80 B4 2.0 ABK] Problem z zapalaniem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Re: jest też inna możliwość takich cyrków

Post autor: marko » 18 maja 2007, 08:25

McGiver pisze:, sprawdźcie szczelność ostatniego zaworu gazowego w instalacji, często są zasyfione i podpuszczają delikatnie gaz,
Ostatni zawór jest na parowniku i faktycznie jak w nim gumka dociskowa która z czasem twardnieje i już nie trzyma jak nowa , a następnym etapem jest kruszenie tej stwardniałej gumki - efekt zatykanie przelotu do komory w której gaz jest rozprężany , tej z membraną . Ja coś takiego stwierdziłem u siebie gdy autko traciło wolne obroty a czasem gasło . W takim przypadku czasem starczało przegazować do 6000 i paproch przelatywał , ale nie zawsze .

Adek

Post autor: Adek » 18 maja 2007, 22:48

Wczoraj odpiołem plusową klemę bo tak poradził mi gazownik zostawiłem na całą noc . rano odpalił na benzynie jak złoto spieszyłem się do tyry więc przełączyłem przygazowując na gaz . po powrocie odpalam na benzynie pali równo lecz świeci się kontrolka ABS więc bujam go na benzynie ok 2 km , międzyczasie gaśnie kontrolka ABS i sytuacja wraca znowu do nierównej pracy silnika i braku mocy- na gazie ok.Ktoś z was pisał jak sprawdzić krokowy czy krokowy steruje tylko benzyną czy gazem też - bo gazownik mówił mi że gaz ma osobny krokowy. robie test na silniku ok 50 stopni odpinam czujnik temperatury na benzynie i na gazie zmienia się praca jest nierówna po wpieciu wtyczki wraca do niormy czyli na gazie pracuje ok na benzynie nierówno.Powtarzam to przy temperaturze 90 stopni Bo ktoś napisał że sonda przejmuje dawkowanie paliw dopiero od 75 stopni Odpinam wtyczkę sondy przy 50 stopniach jak i 90 brak reakcji pracy silnika co to może być sonda?

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 19 maja 2007, 23:09

Wykręć ją i zobacz jak wygląda . Papartz na aukcjach allegro sondy uniwersalne bosha . Są tam podane przykłady sond kwalifikujących się do wymany na podstawie ich wyglądu .

Awatar użytkownika
seb100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 02 sie 2007, 08:50
Lokalizacja: Warszawa/Tarchomin

[80 B4 2.0 ABK] Nie pali na Pb

Post autor: seb100 » 27 sie 2007, 06:55

Szanowni Koloedzy

Szybkie pytanie wczoraj rano zapalił mi pięknie na benzynie i wracając z trasy zatrzymałem się zatankować LPG. Chciałem odpalić ale na Pb już nie chciał tylko na gazie dzisiaj rano to samo. Nie odpala na benzynie jak złapie temperaturę czy jak przejadę jakiś kawałek drogi. Mam wrażenie, że na zimnym silniku po przekręceniu kluczyka słychać pompkę paliwa a po rozgrzaniu już nie. Do tej pory czy ciepły czy zimny bez problemu palił na benzynie. Co to może być podpowiedzcie.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 27 sie 2007, 07:56

Jeżeli pali na gazie, a na benzynie nie chce to wine elektryki można raczej wykluczyć. Zacznij od sprawdzenia czy pompa paliwa pompuje benzynkę. Może być tak, że padł przekaźnik od pompy, sama pompa lub centralka od alarmu która robi odcięcie na pompie. Wszystko da sie sprawdzić. Pozdrowionka.

Awatar użytkownika
seb100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 02 sie 2007, 08:50
Lokalizacja: Warszawa/Tarchomin

Post autor: seb100 » 27 sie 2007, 08:01

Właśnie tak myslałem. Dzisiaj koło 17 się widzimy to może uda się to sprawdzić.

[ Dodano: 2007-08-27, 08:16 ]
Ale czy to nie jest tak, że gdyby to była pompa to nie będzie palił i na zimnym i na ciepłym silniku, a nie pali tylko na ciepłym.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 27 sie 2007, 09:25

seb100 pisze:Ale czy to nie jest tak, że gdyby to była pompa to nie będzie palił i na zimnym i na ciepłym silniku, a nie pali tylko na ciepłym.
Moim skromnym zdaniem może być i tak, jak pompa dopiero zaczyna padać, a jeszcze się nie spaliła. Otóż przycierająca się pompa jak jest zimna to jeszcze kręci, a jak trochę popracuje to się rozgrzewa i dochodzi do zwiększenia oporów i przestaje kręcić.
Miałem kiedyś taki przypadek, że gazownik partacz puścił elektryczny przewód zasilający wtryskiwacz do emulatora w kompie LPG zupełnie luźno. Przewód po jakimś czasie oparł się o blok silnika i doszło do stopienia izolacji. W wyniku tego dochodziło do zwarcia z masą i wtryskiwacz przestawał pracować (dobrze, że nic poważniejszego nie strzeliło) i silnik gasł na benie. Sprawdź czy u Ciebie nie ma podobnego zonka.

poko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 13 wrz 2007, 13:33
Lokalizacja: Gózd

[B4 2.0 ABK] prblemy przy odpalaniu

Post autor: poko » 16 wrz 2007, 13:44

Od paru dni mam mały problem z odpalaniem Niunia zawsze paliła bez problemu Dosłownie na dotyk :-P A teraz trzeba zakręcić ze 2-3 sek. I po odpaleniu obroty dziwnie skaczą i czasami zatrzymują się wyżej niż zwykle (1100). W związku z tym mam pytanie. Od czego zacząć sprawdzać w czym leży problem.
Aku w pełni sprawny. Moze cos z czujnikiem Halla?
Z góry dziekuję

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 16 wrz 2007, 16:15

Ja bym zaczął od podpięcia pod VAG-a i odczytaniu błędów. W zależności od wyników szukałbym dalej.
Masz LPG?

poko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 13 wrz 2007, 13:33
Lokalizacja: Gózd

Post autor: poko » 16 wrz 2007, 17:07

Tak jest zagazowana od roku A czy to ma jakies znaczenie w tym przypadku?
A w kwiestii VAGa to komputer o ile mi wiadomo nie ma historii :-( Musialbym trafic akurat na moment kiedy pojawia się ta usterka (bo nie zawsze). Ale powinienem miec VAGa do dyspozycji na laptopie w przeciagu tygodnia wiec też skorzystam z tej opcji. Myślałem że można to jakoś łatwiej rozwiązać?
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2007, 17:17 przez poko, łącznie zmieniany 1 raz.

rafi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 560
Rejestracja: 07 lut 2007, 14:50
Imię: Jacek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: rafi » 16 wrz 2007, 17:15

poko pisze:Tak jest zagazowana od roku A czy to ma jakies znaczenie w tym przypadku?
moze miec ogromne znaczenie!!! zrob tak jak mowi Danek

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 16 wrz 2007, 18:09

ECU ma jak najbardziej pamięć błędów dopóki nie odepniesz akumulatora, więc nie musisz czekać na wystąpienie usterki. To, że masz LPG może mieć (choć nie musi) w tym wypadku decydujące znaczenie. Ale najpierw napisz co to za instalka (I czy II generacja, jeśli druga to jaki sterownik itd itp.) oraz sprawdź błędy w ECU. Aha no i zakładam, że odpalasz zawsze na benzynie. Jak widzisz sporo pytań i niewiadomych, które mogą ułatwić diagnozę.

poko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 13 wrz 2007, 13:33
Lokalizacja: Gózd

Post autor: poko » 16 wrz 2007, 18:52

Szczerze mówiac to już nie wiem komu wierzyć :-/ Bo kiedys miałem problemy (jak sie póżniej okazało) z aparatem zapłonowym Pojechałem do mechanika i powiedział że b4 nie ma pamięci błędów Ale o tym przekonam sie jak sam podepne pod komputer A gaz I-generacji :-( No i oczywiscie zawsze benzynka przy odpalaniu

Awatar użytkownika
nitro20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 254
Rejestracja: 29 sty 2007, 18:12
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: nitro20 » 16 wrz 2007, 19:23

Ecu ma pamieć na 100% po podpieciu u mnie czarekj kilka znalazł wynikających z odpięcia czujnika przepływki jakies 4 miechy temu, a kompa podpinał na spocie w wawie. u mnie był problem z paleniem w b3 siadała pompa paliwowa tez plilem tylko na benz ale jezdzilem z małą jej ilością w zbiorniku i chyba troche na suchi latała wiec wszystko jasne

poko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 13 wrz 2007, 13:33
Lokalizacja: Gózd

Post autor: poko » 16 wrz 2007, 19:43

No widzisz nitro20. Temat pompy paliwowej tez juz przerabialem jakis czas temu. Teraz zawsze troche benzynki woze (1/2 zbiornika) coby pompka miala chlodzenie. No i od razu po wymianie pompki zamontowalem przekaznik zeby sie wyłączała po przejściu na gaz :-P W takim razie zaczne od komputera Oznacza to niestety ze bede sie chwilowo musial męczyc z tym zapłonem Ale tydzień dam rade

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl