Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[audi 80 B4 ABT] problem z elektryką?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

[audi 80 B4 ABT] problem z elektryką?

Post autor: Bastek » 21 kwie 2011, 16:45

Koledzy mam takie pytanie/problem. Zauważyłem następującą rzecz...
- na dodatkowych zegarach przy włączonym silniku (bez żadnych innych obciążających układ elektryczny rzeczy) wskaźnik ładowania pokazuje wartość 13V (a z tego co się orientuję powinno być około 14V);
- gdy włączy się wentylator chłodnicy, to spadają nieco obroty silnika (to samo dzieje się gdy włączę światła - też obroty silnika spadają).

Jaka może być tego przyczyna?

Adi2121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 159
Rejestracja: 13 lis 2010, 00:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Adi2121 » 21 kwie 2011, 19:30

Sprawdź jeszcze miernikiem na akumulatorze jakie jest ładowanie wtedy będziesz miał pewność czy dodatkowy woltomierz nie przekłamuje. Jeśli chodzi o problem ładowania to może być problem regulatora napięcia lub wytarte szczotki. Szczotkotrzymacz (czyli szczotki) jest razem z regulatorem napięcia koszt nie duży. Albo masz gdzieś pożeracza prądu. To też można sprawdzić za pomocą miernika.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 21 kwie 2011, 19:38

To loteria trzeba brać pod uwagę błędy wskaźnika jak i to ze może podłączyłeś go tam gdzie ma największe spadki.

Adi2121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 159
Rejestracja: 13 lis 2010, 00:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Adi2121 » 21 kwie 2011, 19:43

Dokładnie jeśli podłączyłeś pod podświetlenie pokręteł, przycisków, zegarów itp. to jest to normalne ponieważ zasilanie idzie przez potencjometr którym można ściemnić podświetlenie.

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 22 kwie 2011, 06:16

Panowie te wskazania są tak jak pisałem na włączonym silniku i bez żadnych innych obciążeń. Przy wyłączonych światłach...

Adi2121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 159
Rejestracja: 13 lis 2010, 00:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Adi2121 » 22 kwie 2011, 07:25

Bastek pisze:Panowie te wskazania są tak jak pisałem na włączonym silniku i bez żadnych innych obciążeń. Przy wyłączonych światłach...

Przecież Ci piszemy co masz zrobić. Ładowanie ma być do 14.40 V przy wyłączonych odbiornikach elektrycznych po ich włączeniu ok. 14 V jeśli nie chcesz zniszczyć aku.
Do czego podłączyłeś ten dodatkowy woltomierz?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 22 kwie 2011, 16:31

Bastek pisze:Panowie te wskazania są tak jak pisałem na włączonym silniku i bez żadnych innych obciążeń. Przy wyłączonych światłach...
A silnik to nie obciążenie?

Grzałka sondy 100w grzałka kolektora 150w itd.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 22 kwie 2011, 18:21

Zmierz napięcie na zaciskach akumulatora za pomocą voltomierza lub miernika uniwersalnego. Wtedy będzie wiadomo czy voltomierz z wskaźników VDO oszukuje, czy też nie <ok>

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 22 kwie 2011, 18:47

Czy regulator napięcia ma jakiś wpływ na obroty silnika i jego pracę?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 22 kwie 2011, 20:02

Poniekąd tak. Ale to albo duża różnica albo nie zauważalna.

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 22 kwie 2011, 20:13

Jarewa pisze:Poniekąd tak. Ale to albo duża różnica albo nie zauważalna.
tzn?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 22 kwie 2011, 20:21

Dużo by pisać i ciężko wytłumaczyć ale spróbuje w skrócie.

Przy źle działającym regulatorze mogą być skoki napięć jak i skoki obciążenia silnika,a co za tym idzie może być słyszalne że silnik jakby nie równo pracował przydławienia minimalne. Ale miernik z funkcja "RMS" to wykryje jak i inne urządzenie specjalistyczne. Chodzi o obciążenia alternatora na silnik.


Tylko nie mieszaj tego z tym tematem bo to inna bajka.

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 22 kwie 2011, 20:38

Jarewa, ale właśnie głównie o to mi chodzi i z tym walczę od dłuższego czasu. Z nierówną pracą silnika... tylko, że dopiero niedawno wpadłem na powiązanie obciążenia alternatora z obrotami silnika...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl