[audi 80 B4 ABT] problem z elektryką?
[audi 80 B4 ABT] problem z elektryką?
Koledzy mam takie pytanie/problem. Zauważyłem następującą rzecz...
- na dodatkowych zegarach przy włączonym silniku (bez żadnych innych obciążających układ elektryczny rzeczy) wskaźnik ładowania pokazuje wartość 13V (a z tego co się orientuję powinno być około 14V);
- gdy włączy się wentylator chłodnicy, to spadają nieco obroty silnika (to samo dzieje się gdy włączę światła - też obroty silnika spadają).
Jaka może być tego przyczyna?
- na dodatkowych zegarach przy włączonym silniku (bez żadnych innych obciążających układ elektryczny rzeczy) wskaźnik ładowania pokazuje wartość 13V (a z tego co się orientuję powinno być około 14V);
- gdy włączy się wentylator chłodnicy, to spadają nieco obroty silnika (to samo dzieje się gdy włączę światła - też obroty silnika spadają).
Jaka może być tego przyczyna?
Sprawdź jeszcze miernikiem na akumulatorze jakie jest ładowanie wtedy będziesz miał pewność czy dodatkowy woltomierz nie przekłamuje. Jeśli chodzi o problem ładowania to może być problem regulatora napięcia lub wytarte szczotki. Szczotkotrzymacz (czyli szczotki) jest razem z regulatorem napięcia koszt nie duży. Albo masz gdzieś pożeracza prądu. To też można sprawdzić za pomocą miernika.
Bastek pisze:Panowie te wskazania są tak jak pisałem na włączonym silniku i bez żadnych innych obciążeń. Przy wyłączonych światłach...
Przecież Ci piszemy co masz zrobić. Ładowanie ma być do 14.40 V przy wyłączonych odbiornikach elektrycznych po ich włączeniu ok. 14 V jeśli nie chcesz zniszczyć aku.
Do czego podłączyłeś ten dodatkowy woltomierz?
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Dużo by pisać i ciężko wytłumaczyć ale spróbuje w skrócie.
Przy źle działającym regulatorze mogą być skoki napięć jak i skoki obciążenia silnika,a co za tym idzie może być słyszalne że silnik jakby nie równo pracował przydławienia minimalne. Ale miernik z funkcja "RMS" to wykryje jak i inne urządzenie specjalistyczne. Chodzi o obciążenia alternatora na silnik.
Tylko nie mieszaj tego z tym tematem bo to inna bajka.
Przy źle działającym regulatorze mogą być skoki napięć jak i skoki obciążenia silnika,a co za tym idzie może być słyszalne że silnik jakby nie równo pracował przydławienia minimalne. Ale miernik z funkcja "RMS" to wykryje jak i inne urządzenie specjalistyczne. Chodzi o obciążenia alternatora na silnik.
Tylko nie mieszaj tego z tym tematem bo to inna bajka.