Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL] Regeneracja tylnych zacisków hamulcowych.

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
kozix66
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 31 paź 2009, 13:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: kozix66 » 22 kwie 2011, 21:35

Jutro zrobię zdjęcie i wrzucę. Zwykłe sprężyny dorobione z odpowiedniej grubości drutu na tokarce.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 22 kwie 2011, 23:05

kozix66 pisze:Zwykłe sprężyny dorobione z odpowiedniej grubości drutu na tokarce.
Tu macie cały temat poświęcony tym sprężynom :arrow: https://audi80.pl/b4-udoskonalenie-t ... t20908.htm

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 23 kwie 2011, 10:18

działające zaciski nie potrzebują żadnych dodatkowych sprężyn więc lepiej oddajcie je na gwarancji bo jeśli po tak krótkim czasie coś się z nimi stało to już widzę jakie to badziewie jest...

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 23 kwie 2011, 20:50

Na aukcjach widzialem takie zaciski chyba wlasnie do B5 z tymi sprezynami, generalnie wole bez, oryginaly powinny odpowiednio odbijac. Mam w garazu jeszcze oryginalne zaciski, dzisiaj je sprawdzalem i odbijaja jak ta lala, tloczki chodza. Jak bede mial wolny czas to biore sie za ich regeneracje. Generalnie nie jest tak zle, widze poprawe w odbijaniu tych blaszek. Zaciski mam od lutego ale linke recznego podpialem dopiero w srode, stare linki mialem odciete i jezdzilem tak z 2 miesiace ale ze w maju mam przeglad wiec trzeba bylo doprowadzic reczny do porzadku. Mozliwe ze sie wyrobia jeszcze te blaszki i bedzie OK. Sprzedawca poinformowal mnie ze reklamacja trwa 14 dni, wiec to sporo, biorac pod uwage ze codziennie smigam tym autem do pracy. Jak sytuacja bedzie sie pogarszac to reklamacja, mam na to w sumie 2 lata od daty zakupu, a na zapas zawsze moge wsadzic 17 letnie oryginaly ;-)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 23 kwie 2011, 21:25

a linka jest w dobrym stanie?? bo ja kombinowałem dość długo ze swoimi zaciskami bo nie dobijały,smarowałem,czyściłem ale nic nie pomagało.dopiero wymiana linki załatwiła sprawę.koszt ok 40zł... weź kombinerki.chwyć przy kole za końcówkę linki i pociągnij do góry.jak zacisk puści to znaczy że linka blokuje...

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 24 kwie 2011, 13:53

Obie linki nowki, wloskie z Intercarsu. Generalnie w ukladzie hamulcowym wszystko nowka poza przednimi zaciskami, te sa po regeneracji.

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 13 maja 2011, 22:28

Słuchajcie mam pytanie o zestaw do regeneracji zacisku hamulcowego tył bo jeden raczej mi sie juz nie rusza... o jaki dokladnie w sklepie pytac lub na allegro zamawiać?
Audi 1.9 TDi avant tarcza tył 245mm

Dzieki za odpowiedz

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 13 maja 2011, 22:40

Do tylnych hamulców tarczowych wystepuje tylko jeden zestaw naprawczy.

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 13 maja 2011, 22:55

karolas123 pisze:Do tylnych hamulców tarczowych wystepuje tylko jeden zestaw naprawczy.

Ale jest też zestaw z osłoną tłoczka 36 i 38 mm.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 14 maja 2011, 08:57

icemerc pisze:o jaki dokladnie w sklepie pytac
Pytaj o zestaw, na tłoczek o średnicy 38 mm.

Spicymir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 26 sty 2008, 13:54
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Spicymir » 04 lip 2011, 17:46

Zregenerowałem 2 zaciski. Na razie OK, układ szczelny.
Do regeneracji zmusiło mnie zapieczenie tłoczka w lewym zacisku. Ręczny działał prawidłowo.
Stan elementów zacisku:
- tłoczek przytarty;
- lekko skorodowana oś dźwigni hamulca ręcznego w zacisku z prawej strony;
- zmurszałe elastyczne przewody hamulcowe .

Regeneracja polegała na:
- dokładnym wyczyszczeniu (odrdzewieniu) korpusu zacisku i rowków uszczelniacza i osłony przeciwkurzowej;
- wymianie tłoczka (był przytarty);
- wymianie uszczelniacza tłoczek-zacisk;
- wymianie uszczelniacza trzpienia w tłoczku;
- montażu oringu na osi dżwigni wewnątrz;
- wymianie uszczelnienia zewnętrznego osi;
- malowaniu korpusu zacisku;
- wymianie elastycznych przewodów hamulcowych.

Do regeneracji wykorzystałem zestaw naprawczy SEINSA Autofren w komplecie z tłoczkiem D4845C oraz bez tłoczka D4083

Wnioski z robótki:
- oś dźwigni z prawej strony bardziej narażona na korozję, do jej uszczelnienia nie wystarczający jest oring z zestawu naprawczego. Musi być ten zbliżony do oryginału zarówno pod względem grubości jak i średnicy.
-bez specjalistycznych szczypiec szkoda czasu. Ja użyłem tych
Obrazek
- przed wkręceniem tłoczka posmarowałem jego powierzchnię smarem silikonowym.

mariusz8282
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 250
Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
Lokalizacja: Biecz

Post autor: mariusz8282 » 11 lip 2011, 16:51

Koledzy, wszystko fajnie opisane wiec sporo wiedzy można z tego wątku przyswoic. Za kilka dni mam zamiar zrobić kilka rzeczy przy ukł. hamulcowym ale że wczesniej tego nie robilem to mam kilka pytań. Ostatnio mialem problem z zaciskami prwy przod i lewy tył. Przycieł sie. Przód wystarczylo przeczyscic (jarzma itp) natomiast z tył robil mechanik ale tak aby tylko dzialalo wiec to nie na dlugo jest zrobione bo bez regeneracji. Napisze najpierw co chce zrobić przy układzie:
- wymiana płynu hamulcowego bo juz pewnie stary jest i nie wymieniany dawno
- regeneracja tłoczków (przynajmniej tych dwoch ktore sie przyciely) z wymiana gumek itp
- pewnie niezbedne bedzie odpowietrzanie układu
- malowanie zacisków

Teraz pytania na które nie znalazlem jasnej odpowiedzi:
- czy jak odkrece zacisk od przewodu hamulcowego gumowego to wycieknie mi cały płyn z układu? Chciałbym rozebrac wszystkie zaciski na czesci pierwsze i je przesmarowac, posprawdzac ew. zregenerowac (gumki itp)
- ktos w ktoryms poscie opisał grawitacyjny sposób odpowietrzania układu (5 wężyków na odpowietrzniki + 1 na odpowietrznik sprzegła). I tu pytanie czy odkrecam wszystkie 5 odpowietrzników na raz czy po kolei kazdy zaczynajac od przednich kół, sprzegło i tylne koła (az pojawi sie swieży płyn)?
- ma ktoś zdjecie odpowietrznika sprzegla? bo nie wiem gdzie on jest.
Najbardziej mi zalezy na tym aby przypadkowo nie spuścić całego płynu z układu jesli odkrece zacisk i zdemontuje z auta w celu regeneracji i malowania bo nie wiem co sie bedzie działo jak bede odkrecał. Prosze o wskazówki rezaczy :)

Awatar użytkownika
Krys1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 300
Rejestracja: 08 sie 2009, 15:22
Lokalizacja: Mircze

Post autor: Krys1994 » 11 lip 2011, 17:28

mariusz8282 pisze:czy jak odkrece zacisk od przewodu hamulcowego gumowego to wycieknie mi cały płyn z układu?
Tak, musisz zatkać przewód. Ja zakładałem kawałek wężyka i na końcu śrubę i nie ciekło
mariusz8282 pisze: czy odkrecam wszystkie 5 odpowietrzników na raz czy po kolei kazdy zaczynajac od przednich kół, sprzegło i tylne koła
Nie, każde koło po kolei zaczynając od tylnego prawego,tylnego lewego, przedniego prawego a kończąc na lewym przednim i sprzęgło
mariusz8282 pisze:ma ktoś zdjecie odpowietrznika sprzegla? bo nie wiem gdzie on jest.
Zdjęcia nie mam ale odpowietrznik jest za silnikiem na skrzyni biegów u góry jak pozaglądasz tam trochę to znajdziesz ;-)
Ostatnio u siebie robiłem regeneracje zacisków z malowaniem i zajęło mi to 2 dni, w moim temacie jest parę fotek. <ok>

mariusz8282
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 250
Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
Lokalizacja: Biecz

Post autor: mariusz8282 » 12 lip 2011, 08:17

Dzieki za informacje :) Za tydzien mysle ze sie zabiore za swoj układ hamulcowy. Powiedz mi, wymieniałes gumowe przewody hamulcowe po odkreceniu z zacisku, czy nie trzeba było? Mam nadzieje ze rezanie u mnie skonczy sie powodzeniem i nie zepsuje nic :P

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 12 lip 2011, 09:45

mariusz8282, mozesz spokojnie odkrecac przewody od zaciskow, nic nie trysnie o ile nie masz wlaczonego silnika (wspomagania hamowania). Po odkreceniu wystarczy zalozyc woreczek na koniec przewodu, plyn bedzie sobie spokojnie kapal.

Druga sprawa ze skoro wymieniasz plyn wiec i tak bedziesz musial go spuscic z ukladu ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl