[ALL] Regeneracja tylnych zacisków hamulcowych.
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
Tu macie cały temat poświęcony tym sprężynom https://audi80.pl/b4-udoskonalenie-t ... t20908.htmkozix66 pisze:Zwykłe sprężyny dorobione z odpowiedniej grubości drutu na tokarce.
Na aukcjach widzialem takie zaciski chyba wlasnie do B5 z tymi sprezynami, generalnie wole bez, oryginaly powinny odpowiednio odbijac. Mam w garazu jeszcze oryginalne zaciski, dzisiaj je sprawdzalem i odbijaja jak ta lala, tloczki chodza. Jak bede mial wolny czas to biore sie za ich regeneracje. Generalnie nie jest tak zle, widze poprawe w odbijaniu tych blaszek. Zaciski mam od lutego ale linke recznego podpialem dopiero w srode, stare linki mialem odciete i jezdzilem tak z 2 miesiace ale ze w maju mam przeglad wiec trzeba bylo doprowadzic reczny do porzadku. Mozliwe ze sie wyrobia jeszcze te blaszki i bedzie OK. Sprzedawca poinformowal mnie ze reklamacja trwa 14 dni, wiec to sporo, biorac pod uwage ze codziennie smigam tym autem do pracy. Jak sytuacja bedzie sie pogarszac to reklamacja, mam na to w sumie 2 lata od daty zakupu, a na zapas zawsze moge wsadzic 17 letnie oryginaly
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
a linka jest w dobrym stanie?? bo ja kombinowałem dość długo ze swoimi zaciskami bo nie dobijały,smarowałem,czyściłem ale nic nie pomagało.dopiero wymiana linki załatwiła sprawę.koszt ok 40zł... weź kombinerki.chwyć przy kole za końcówkę linki i pociągnij do góry.jak zacisk puści to znaczy że linka blokuje...
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Zregenerowałem 2 zaciski. Na razie OK, układ szczelny.
Do regeneracji zmusiło mnie zapieczenie tłoczka w lewym zacisku. Ręczny działał prawidłowo.
Stan elementów zacisku:
- tłoczek przytarty;
- lekko skorodowana oś dźwigni hamulca ręcznego w zacisku z prawej strony;
- zmurszałe elastyczne przewody hamulcowe .
Regeneracja polegała na:
- dokładnym wyczyszczeniu (odrdzewieniu) korpusu zacisku i rowków uszczelniacza i osłony przeciwkurzowej;
- wymianie tłoczka (był przytarty);
- wymianie uszczelniacza tłoczek-zacisk;
- wymianie uszczelniacza trzpienia w tłoczku;
- montażu oringu na osi dżwigni wewnątrz;
- wymianie uszczelnienia zewnętrznego osi;
- malowaniu korpusu zacisku;
- wymianie elastycznych przewodów hamulcowych.
Do regeneracji wykorzystałem zestaw naprawczy SEINSA Autofren w komplecie z tłoczkiem D4845C oraz bez tłoczka D4083
Wnioski z robótki:
- oś dźwigni z prawej strony bardziej narażona na korozję, do jej uszczelnienia nie wystarczający jest oring z zestawu naprawczego. Musi być ten zbliżony do oryginału zarówno pod względem grubości jak i średnicy.
-bez specjalistycznych szczypiec szkoda czasu. Ja użyłem tych
- przed wkręceniem tłoczka posmarowałem jego powierzchnię smarem silikonowym.
Do regeneracji zmusiło mnie zapieczenie tłoczka w lewym zacisku. Ręczny działał prawidłowo.
Stan elementów zacisku:
- tłoczek przytarty;
- lekko skorodowana oś dźwigni hamulca ręcznego w zacisku z prawej strony;
- zmurszałe elastyczne przewody hamulcowe .
Regeneracja polegała na:
- dokładnym wyczyszczeniu (odrdzewieniu) korpusu zacisku i rowków uszczelniacza i osłony przeciwkurzowej;
- wymianie tłoczka (był przytarty);
- wymianie uszczelniacza tłoczek-zacisk;
- wymianie uszczelniacza trzpienia w tłoczku;
- montażu oringu na osi dżwigni wewnątrz;
- wymianie uszczelnienia zewnętrznego osi;
- malowaniu korpusu zacisku;
- wymianie elastycznych przewodów hamulcowych.
Do regeneracji wykorzystałem zestaw naprawczy SEINSA Autofren w komplecie z tłoczkiem D4845C oraz bez tłoczka D4083
Wnioski z robótki:
- oś dźwigni z prawej strony bardziej narażona na korozję, do jej uszczelnienia nie wystarczający jest oring z zestawu naprawczego. Musi być ten zbliżony do oryginału zarówno pod względem grubości jak i średnicy.
-bez specjalistycznych szczypiec szkoda czasu. Ja użyłem tych
- przed wkręceniem tłoczka posmarowałem jego powierzchnię smarem silikonowym.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 250
- Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
- Lokalizacja: Biecz
Koledzy, wszystko fajnie opisane wiec sporo wiedzy można z tego wątku przyswoic. Za kilka dni mam zamiar zrobić kilka rzeczy przy ukł. hamulcowym ale że wczesniej tego nie robilem to mam kilka pytań. Ostatnio mialem problem z zaciskami prwy przod i lewy tył. Przycieł sie. Przód wystarczylo przeczyscic (jarzma itp) natomiast z tył robil mechanik ale tak aby tylko dzialalo wiec to nie na dlugo jest zrobione bo bez regeneracji. Napisze najpierw co chce zrobić przy układzie:
- wymiana płynu hamulcowego bo juz pewnie stary jest i nie wymieniany dawno
- regeneracja tłoczków (przynajmniej tych dwoch ktore sie przyciely) z wymiana gumek itp
- pewnie niezbedne bedzie odpowietrzanie układu
- malowanie zacisków
Teraz pytania na które nie znalazlem jasnej odpowiedzi:
- czy jak odkrece zacisk od przewodu hamulcowego gumowego to wycieknie mi cały płyn z układu? Chciałbym rozebrac wszystkie zaciski na czesci pierwsze i je przesmarowac, posprawdzac ew. zregenerowac (gumki itp)
- ktos w ktoryms poscie opisał grawitacyjny sposób odpowietrzania układu (5 wężyków na odpowietrzniki + 1 na odpowietrznik sprzegła). I tu pytanie czy odkrecam wszystkie 5 odpowietrzników na raz czy po kolei kazdy zaczynajac od przednich kół, sprzegło i tylne koła (az pojawi sie swieży płyn)?
- ma ktoś zdjecie odpowietrznika sprzegla? bo nie wiem gdzie on jest.
Najbardziej mi zalezy na tym aby przypadkowo nie spuścić całego płynu z układu jesli odkrece zacisk i zdemontuje z auta w celu regeneracji i malowania bo nie wiem co sie bedzie działo jak bede odkrecał. Prosze o wskazówki rezaczy
- wymiana płynu hamulcowego bo juz pewnie stary jest i nie wymieniany dawno
- regeneracja tłoczków (przynajmniej tych dwoch ktore sie przyciely) z wymiana gumek itp
- pewnie niezbedne bedzie odpowietrzanie układu
- malowanie zacisków
Teraz pytania na które nie znalazlem jasnej odpowiedzi:
- czy jak odkrece zacisk od przewodu hamulcowego gumowego to wycieknie mi cały płyn z układu? Chciałbym rozebrac wszystkie zaciski na czesci pierwsze i je przesmarowac, posprawdzac ew. zregenerowac (gumki itp)
- ktos w ktoryms poscie opisał grawitacyjny sposób odpowietrzania układu (5 wężyków na odpowietrzniki + 1 na odpowietrznik sprzegła). I tu pytanie czy odkrecam wszystkie 5 odpowietrzników na raz czy po kolei kazdy zaczynajac od przednich kół, sprzegło i tylne koła (az pojawi sie swieży płyn)?
- ma ktoś zdjecie odpowietrznika sprzegla? bo nie wiem gdzie on jest.
Najbardziej mi zalezy na tym aby przypadkowo nie spuścić całego płynu z układu jesli odkrece zacisk i zdemontuje z auta w celu regeneracji i malowania bo nie wiem co sie bedzie działo jak bede odkrecał. Prosze o wskazówki rezaczy
Tak, musisz zatkać przewód. Ja zakładałem kawałek wężyka i na końcu śrubę i nie ciekłomariusz8282 pisze:czy jak odkrece zacisk od przewodu hamulcowego gumowego to wycieknie mi cały płyn z układu?
Nie, każde koło po kolei zaczynając od tylnego prawego,tylnego lewego, przedniego prawego a kończąc na lewym przednim i sprzęgłomariusz8282 pisze: czy odkrecam wszystkie 5 odpowietrzników na raz czy po kolei kazdy zaczynajac od przednich kół, sprzegło i tylne koła
Zdjęcia nie mam ale odpowietrznik jest za silnikiem na skrzyni biegów u góry jak pozaglądasz tam trochę to znajdzieszmariusz8282 pisze:ma ktoś zdjecie odpowietrznika sprzegla? bo nie wiem gdzie on jest.
Ostatnio u siebie robiłem regeneracje zacisków z malowaniem i zajęło mi to 2 dni, w moim temacie jest parę fotek. <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 250
- Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
- Lokalizacja: Biecz
mariusz8282, mozesz spokojnie odkrecac przewody od zaciskow, nic nie trysnie o ile nie masz wlaczonego silnika (wspomagania hamowania). Po odkreceniu wystarczy zalozyc woreczek na koniec przewodu, plyn bedzie sobie spokojnie kapal.
Druga sprawa ze skoro wymieniasz plyn wiec i tak bedziesz musial go spuscic z ukladu ...
Druga sprawa ze skoro wymieniasz plyn wiec i tak bedziesz musial go spuscic z ukladu ...