[AAZ B4 1.9TD] Zmiana biegów
[AAZ B4 1.9TD] Zmiana biegów
Witam :->
Mam małe pytanko dotyczące zmiany biegów w audi B4 z silnikiem 1.9TD
A mianowicie chodzi mi o to przy jakich prędkościach oraz obrotach jest najlepiej zmieniać
biegi oczywiście chodzi mi o moment najlepszy dla silnika :lol:
Może pytanko może zdawać się dziwne dla niektórych :-o i pomyślicie iż Grinch nie umie
zmieniać biegów i chce się dowiedzie jak to się robi (OD RAZU POWIEM ZE NIE NAJGORZEJ MI Z TYM IDZIE 8-) )
Pozdrawiam Michał (Grinch)®
[ Dodano: 2007-08-22, 12:27 ]
No co jest nikt nie wypowie się w tym temacie :cry: ??
Przecież nie tylko ja mam audi AAZ 1.9TD :roll:
:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
Mam małe pytanko dotyczące zmiany biegów w audi B4 z silnikiem 1.9TD
A mianowicie chodzi mi o to przy jakich prędkościach oraz obrotach jest najlepiej zmieniać
biegi oczywiście chodzi mi o moment najlepszy dla silnika :lol:
Może pytanko może zdawać się dziwne dla niektórych :-o i pomyślicie iż Grinch nie umie
zmieniać biegów i chce się dowiedzie jak to się robi (OD RAZU POWIEM ZE NIE NAJGORZEJ MI Z TYM IDZIE 8-) )
Pozdrawiam Michał (Grinch)®
[ Dodano: 2007-08-22, 12:27 ]
No co jest nikt nie wypowie się w tym temacie :cry: ??
Przecież nie tylko ja mam audi AAZ 1.9TD :roll:
:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
- bieniek1984
- Forum Audi 80
- Posty: 446
- Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
- Lokalizacja: Elbląg
z reguły to zimnego silnika nie powinno się piłować powyżej 2,5tyś obr/min. Jesli temperatura wskoczy na te umowne 70st to spokojnie możesz go pogonić do 4000. Natomiast moim zdaniem najoszczędniejsze obroty do zmiany to coś w okolicach 3000, tak do 3500max.
Wracając do tematu naszego obrotka z AAZ (co wiąże się też z obecnym tematem), zobacz tutaj: http://allegro.pl/item229161537_zegar_l ... tomie.html :lol: 350zł za licznik...hmmm, ma koleś łeb na karku :mrgreen:
Wracając do tematu naszego obrotka z AAZ (co wiąże się też z obecnym tematem), zobacz tutaj: http://allegro.pl/item229161537_zegar_l ... tomie.html :lol: 350zł za licznik...hmmm, ma koleś łeb na karku :mrgreen:
[80 B4 1.9 TDi]
Witaj grinch
ja u siebie zmieniam biegi j/n:
2-3 = lekko powyżej 40 km/h
3-4 = ok. 65 km/h
4-5 = ok. 90 km/h
Przy takiej opcji płynnie przechodzą biegi, silnik się nie dłwi i nie wkręca na zbyt wysokie obroty (nie szarpie) i przyjemnie mruczy.
Pozdrawiam.
ja u siebie zmieniam biegi j/n:
2-3 = lekko powyżej 40 km/h
3-4 = ok. 65 km/h
4-5 = ok. 90 km/h
Przy takiej opcji płynnie przechodzą biegi, silnik się nie dłwi i nie wkręca na zbyt wysokie obroty (nie szarpie) i przyjemnie mruczy.
Pozdrawiam.
No myślę że chyba z 4 na 5 przy 95km/h to lekka przesada3-4 = ok. 65 km/h
4-5 = ok. 90 km/h
Staram sie zawsze tak od 2 po 3-4-5 zmieniać biegi tak przy 2 tys obrotów :roll: Czy tak powinno to wyglądać przy tym silniku :?: :?: :?: :?: :?: :?:
[ Dodano: 2007-08-28, 15:53 ]
Znowu przestój w temacie :?: :?: :?: :?: :?: :?:
:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Diesle w przeciwieństwie do benzyniaków mają swoje optimum dość szerokie od 2-3 tyś i tak właśnie staram sie jeździć. Nie ma co auta za bardzo mulić zmianą biegu przy 2 tyś. Dajcie mu sie trochę wkręcić i dojść do 3 tyś. Bo przy takim muleniu spali wam więcej.
Na zimnym silniku to faktycznie nie ma co piłować i delikatnie go kręcić do tych 2,5 tyś ale potem to raczej nie dopuszczam do tego aby obroty spadały poniżej 2tyś.
Na zimnym silniku to faktycznie nie ma co piłować i delikatnie go kręcić do tych 2,5 tyś ale potem to raczej nie dopuszczam do tego aby obroty spadały poniżej 2tyś.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: