Witam wszystkich
Mam poważnie ogromny problem który tylko przysparza mi ogromnych stresów.
Ogólnie większość zawarłem w tym temacie KLIK i dostałem jednoznaczną odpowiedz i wydaje się trafną od arekkrosno .
Także do rzeczy. Dziś odwiedziłem mechanika i także stwierdził że to czujnik temperatury cieczy. Do końca go nie zrozumiałem ponieważ nie mówił jasno i klarownie do mnie. Sprawdził niby ten czujnik i powiedział ze z nim wszystko okej.. {na SCHEMACIE poniżej część nr2}
potem zaglądnął bardziej w głąb samochodu gdzie {część nr1}
SCHEMAT
wyjął kostkę wraz z czymś takim
i powiedział że to to jest uszkodzone.. tylko że on powiedział że to nie jest już czujnik temp. cieczy tylko coś innego nie do końca umiałem się dogadać z tym gościem co to jest.
Także tutaj pytanie nr 1 do was czy części na nr1 i nr2 na tym schemacie
KLIK to jest jedno i to samo? Mianowicie czujnik temp. cieczy ?
Dwa powiedział że bardzo zaśniedziała jest ta kostka i kostkę też trzeba będzie przeczyścić a kostka jest 4 pinowa z tym że jeden kabelek był wyrwany.
Ogólnie to co trzymam w dłoniach jest zepsute. Pytanie numer dwa brzmi: Dlaczego ten wtyk do kostki ma 3 piny a kostka 4?..
Pytanie numer trzy brzmi: http://moto.allegro.pl/nowy-oryginalny- ... 84997.html
Czy ten czujnik wpina się w miejsce części nr1 na schemacie?
Podsumowanie
Bardzo was przepraszam ze ten cały chaos i za ogólny nieogar w temacie. Chce to naprawić ponieważ teraz mi więcej gazu spala przez brak tego czujnika /przynajmniej tak mechanik powiedział/.
Pozdrawiam
[80 B3 2.3 NG coupe] Po wizycie u mechanika.. jestem zielony
- arekkrosno
- Forum Audi 80
- Posty: 259
- Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
- Lokalizacja: Krosno
Witaj.
Ad. 1. W schemacie pokazane są dwa czujniki. Ten 2-pinowy u góry podaje informacje o temperaturze cieczy do ECU (nr 2 na schemacie). Ten dolny 4-pinowy podaje temp do wskaźnika na desce i do klimatyzacji (nr 1 na schemacie).
Ad. 2. Jeżeli auto ma klimę to wtedy wykorzystywane są wszystkie 4 piny. Biorąc pod uwagę że w czujniku masz tylko 3 jak mniemam nie posiadasz klimatyzacji.
Ad. 3. Nie. Czujnik który znalazłeś na allegro wpina się w miejsce nr 2 na schemacie.
[ Dodano: 2011-04-11, 14:57 ]
Czujnik który potrzebujesz jest tutaj http://moto.allegro.pl/czujnik-temperat ... 51967.html
Niestety kolega DżiPi ma rację - Nowy oryginał tyle kosztuje
Jeżeli czujnik ma 3-piny to niekoniecznie świadczy o tym że to zamiennik. Etka pokazuje 4-piny ale dzwoniłem do Vw i okazuje się że mają 3-pin i 4-pin dlatego pytają się czy masz klimę. Ten 3-pin jest tańszy 320zł a ten 4-pin 380 zł
Ad. 1. W schemacie pokazane są dwa czujniki. Ten 2-pinowy u góry podaje informacje o temperaturze cieczy do ECU (nr 2 na schemacie). Ten dolny 4-pinowy podaje temp do wskaźnika na desce i do klimatyzacji (nr 1 na schemacie).
Ad. 2. Jeżeli auto ma klimę to wtedy wykorzystywane są wszystkie 4 piny. Biorąc pod uwagę że w czujniku masz tylko 3 jak mniemam nie posiadasz klimatyzacji.
Ad. 3. Nie. Czujnik który znalazłeś na allegro wpina się w miejsce nr 2 na schemacie.
[ Dodano: 2011-04-11, 14:57 ]
Czujnik który potrzebujesz jest tutaj http://moto.allegro.pl/czujnik-temperat ... 51967.html
Niestety kolega DżiPi ma rację - Nowy oryginał tyle kosztuje
Jeżeli czujnik ma 3-piny to niekoniecznie świadczy o tym że to zamiennik. Etka pokazuje 4-piny ale dzwoniłem do Vw i okazuje się że mają 3-pin i 4-pin dlatego pytają się czy masz klimę. Ten 3-pin jest tańszy 320zł a ten 4-pin 380 zł
dziękuje bardzo za tak szybką odpowiedź!
mam pytanie jeżeli jest ten walnięty czujnik nr1 to chyba nie powinien się dusić i dławić przy odpalaniu oraz nie było by konieczności trzymania go na gazie przez 2 min przecież ten czujnik podaje temp. do wskaźnika na desce i do klimatyzacji. Czy może się mylę?
mam pytanie jeżeli jest ten walnięty czujnik nr1 to chyba nie powinien się dusić i dławić przy odpalaniu oraz nie było by konieczności trzymania go na gazie przez 2 min przecież ten czujnik podaje temp. do wskaźnika na desce i do klimatyzacji. Czy może się mylę?
witam
czujników tych jest dwa rodzaje,
1. 4pin z zasilaniem,elektroniczny czyli czwarty kabelek jest zasilaniem
3. 3pin mechaniczny czyli mający bimetal, nie potrzebujący zasialnia
I teraz najważniejsze nie kupisz już czujnika cztero pinowego w serwisie gdyż już fabryka po pewnym czasie doszła do tego ze są awaryjne i z nich zrezygnowali.
Dlatego kupuj 3pin i zakładaj nawet gdy masz klimatyzację i nie staraj się na siłę kupować czteropinowego.
Tak zostało ustalone w przypadku mojego 2.2 20vtq ale czujniki te same.
czujników tych jest dwa rodzaje,
1. 4pin z zasilaniem,elektroniczny czyli czwarty kabelek jest zasilaniem
3. 3pin mechaniczny czyli mający bimetal, nie potrzebujący zasialnia
I teraz najważniejsze nie kupisz już czujnika cztero pinowego w serwisie gdyż już fabryka po pewnym czasie doszła do tego ze są awaryjne i z nich zrezygnowali.
Dlatego kupuj 3pin i zakładaj nawet gdy masz klimatyzację i nie staraj się na siłę kupować czteropinowego.
Tak zostało ustalone w przypadku mojego 2.2 20vtq ale czujniki te same.