Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 SB] Rosnąca temperatura wody w 1,6 TD

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 22 kwie 2011, 16:17

Kolego wampir1988, po co taką manianę odwalać ? :shock:
Przecież w ASO są dostępne cały czas czujniki temperatury do 1,6 Turbo D SB, właśnie te które są od wskazywania temperatury i sterowania grzaniem świec (oba są takie same i zamienne ze sobą). W zeszłym roku zmieniałem jednego z nich bo też miałem spore przekłamania wskazań i problem znikł jak ręką odjął. U Ciebie jak ten czujnik wygląda ? Taki mały i przewód podpina się pod niego bokiem ?

Awatar użytkownika
mati_412
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 17 wrz 2010, 00:34
Lokalizacja: Wrocław/Dolnyśląsk

Post autor: mati_412 » 22 kwie 2011, 23:34

Ja z tego co pamiętam mam czujnik z wejściem od tyłu, nie z boku...
Pawelrybak15 czyli temperatura już jest cały czas na 90* u Ciebie po wymianie czujnika??

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 22 kwie 2011, 23:58

Bo wyjście jest z tyłu czujnika, ale nie jest to taka blaszka jak standartowo tylko "grzybek" i właśnie na niego wsuwa się bokiem konektor przewodu. Temperatury stałej 90st C nie da się uzyskać, bo jak jest ciepło to silnik będzie łapał wyższą i wtedy będzie się włączać wentylator, tak samo po dobrym przepalaniu temperatura podskoczy, w korku w mieście również. Jednak podczas normalnej lub spokojnej jazdy mam 90 st :-)

Awatar użytkownika
wampir1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
Lokalizacja: okolice Oświęcimia

Post autor: wampir1988 » 23 kwie 2011, 01:29

Paweł ogarnij temat dogłębnie bo piszesz trochę na pałę. Uświadomię Cię w SB czujnik który pokazuje temp na zegarze jest wkręcany do aluminiowego krućca zaraz obok tej pompki od chłodzenia turbo a w RA jest w plastikowym krućcu od strony grodzi i obok niego podpięty do tego samego krućca jest czujnik od świec żarowych.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 23 kwie 2011, 10:06

Łukasz, ja ogarniam temat bez problemu :-)
Trochę fot które wyjaśnią co i jak <ok>

Oto silnik SB :-)

Obrazek

A oto jeden z czujników, akurat ten jest od sterownika świec żarowych :->
Identyczny czujnik jest po drugiej stronie i obsługuje zegar temperatury cieczy, niestety tak fatalne dojście, że nie udało się go sfotografować

Obrazek

A oto czujnik temperatury oleju do dodatkowych zegarów VDO, wygląda dokładnie tak samo jak czujniki od temperatury cieczy o których mowa powyżej <ok>

Obrazek

Piszesz Łukasz o silniku RA, ale ten temat jest poświęcony tylko SBkowi i właśnie o tym jak to jest rozwiązane w SB pisałem <ok>

Awatar użytkownika
wampir1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
Lokalizacja: okolice Oświęcimia

Post autor: wampir1988 » 24 kwie 2011, 14:54

U mnie to wygląda inaczej czujnik który pokazuje na zegary jest na tej fotce :arrow: http://img90.imageshack.us/i/img2884j.jpg/
a czujnik od świec żarowych jest w plastikowym krućcu na tej fotce :arrow: http://img685.imageshack.us/i/img2885o.jpg/
Dodam tylko że silnik jest z 1991 r. :arrow: http://img822.imageshack.us/i/img2886r.jpg/

Awatar użytkownika
mati_412
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 17 wrz 2010, 00:34
Lokalizacja: Wrocław/Dolnyśląsk

Post autor: mati_412 » 24 kwie 2011, 21:43

U mnie czujniki wyglądają tak samo jak u kolegi wampir1988
Też mam silnik z 91r.

Awatar użytkownika
wampir1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
Lokalizacja: okolice Oświęcimia

Post autor: wampir1988 » 24 kwie 2011, 22:24

Paweł chyba ma starszy motor i dlatego czujniki są inne

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 25 kwie 2011, 00:11

Mój silnik na 100% ma oznaczenie SB, ale auto jest z 1989r :-)

Awatar użytkownika
wampir1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
Lokalizacja: okolice Oświęcimia

Post autor: wampir1988 » 25 kwie 2011, 10:41

nie podważam tego tylko piszę że może być starszy bo inne czujniki są ja mam dwa takie auta jeden z 1990 i drugi z 1991 i tak to wygląda jak na fotkach

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 25 kwie 2011, 11:09

Całkiem możliwe, że masz racje :-)
Szkoda że z WLKP nie jesteś, bo moglibyśmy spotkać się na jakimś spocie i porównać sobie te 3 silniki :-)

Awatar użytkownika
wampir1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
Lokalizacja: okolice Oświęcimia

Post autor: wampir1988 » 26 kwie 2011, 23:35

pany czujnik podmieniony ale nic to nie zmieniło temp nadal rośnie prawie do 100 ale na chłodnicy tego nie czuć u dołu ledwie co ciepły wąż u góry gorący ale bez problemu da się go dotknąć.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 28 kwie 2011, 00:09

Może pompa wody siada i nie wyrabia z przepompywaniem chłodziwa?

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 28 kwie 2011, 13:19

Przeczytałem cały wątek i nie wiem czyj problem próbujecie rozwiązać ? wampir1988, czy mati_412. Jesłi chodzi o kolege wampira to wydaje mi się że poprostu licznik oszukuje.

Awatar użytkownika
wampir1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
Lokalizacja: okolice Oświęcimia

Post autor: wampir1988 » 28 kwie 2011, 15:17

trepek pisze:Może pompa wody siada i nie wyrabia z przepompywaniem chłodziwa?
hehe fajnie by było ale niestety pompa zmieniona jest a stara została na zapas bo jest jeszcze bardzo dobra zero luzu na wałku, a zegary już ze trzy sprawdzałem i za każdym razem to samo :mrgreen: może to po prostu nie problem tylko ja wymyślam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl