Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 tdi 93r bosch]wymiana wtryskow i kompa

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 24 kwie 2011, 17:10

Solskier pisze: Fizyka fizyką a sama teoria z podręcznika to nie wszystko... załóż na auto małą sprężarkę i dużą i zobacz jaka jest różnica mocy na hamowni przy tym samym ciśnieniu... gwarantuje Ci ze duze turbo napompuje wiecej mocy
jeżeli dla kogoś liczą się cyferki z hamowni i różnica rzędu 3-5KM to dużo, no to fakt, tutaj już tylko chodzi o odprowadzanie spalin i jeżeli większe turbo ma większą część gorącą to jakaś niewielka różnica będzie
Solskier pisze:Czy edytowałeś kiedyś mapy w sterowniku silnika? Jeśli tak to wiesz ze na podstawie odczytu z czujników dobierany jest punt na jednej mapie a inny punkt na drugiej mapie np dawkowania paliwa.
mi wystarczyło przejechać się z odpiętym wężykiem od map sensora i do momentu aż ECU nie przeszło w tryb awaryjny to różnicy nie było, no może była ale trochę na plus, tzn. przy odpiętym wężyku z map sensora samochód nieco lepiej się zbierał

w TD szedł wężyk z dolotu do LDA i tam dawka była zwiększana przy większym ciśnieniu (większe ciśnienie = więcej powietrza), w TDI zastosowano do tego przepływomierz i dawka jest dobierana na podstawie jego wskazań

zdejmij wąż z IC to będziesz miał z tyłu czarną chmurę i kiepskie osiągi, a zdejmij wężyk tylko z map sensora to osiągi będą lepsze i chmury z tyłu nie będzie
karol121 pisze:to ja mam pytanie co do tych pojeć teori co do turbiny ,jak zwiekszamy moc ( dawke paliwa ) nie o 5km tylko np z 90 na 130km to po co zaklada sie wieksza spreżarke????
jest praktycznie tak samo jak zamiana silnika 1.4TDI 90KM/202Nm na 1.9TDI 90KM/202Nm
a konkretnie to większe turbo jest wtedy mniej wysilone, bez zmiany turbiny z 90KM spokojnie wyciśniesz 130KM

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 24 kwie 2011, 18:35

UKI_XX pisze:jeżeli dla kogoś liczą się cyferki z hamowni i różnica rzędu 3-5KM to dużo, no to fakt, tutaj już tylko chodzi o odprowadzanie spalin i jeżeli większe turbo ma większą część gorącą to jakaś niewielka różnica będzie
mylisz się, nie wiesz nawet jak sie gora zmienia kiedy stosujemy turbo z wieksza czescia goraca. Podam ci prosty przyklad 1.8b z hybrydy gt18/20 [obudowa gt1749va] w pewnym pasku dalo 190km przy 3800rpm, zmiana sprezary na gtb2260vk ten sam boost, te same graty = ~230km przy 4150rpm [zostalo tylko podlane koksu bo nagle sie okazalo, ze znikł dym]

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 24 kwie 2011, 19:04

UKI_XX pisze:jeżeli dla kogoś liczą się cyferki z hamowni i różnica rzędu 3-5KM to dużo,
Ja np dla tych 5KM jestem w stanie wyjąc silnik z auta i tydzień przy nim siedzieć...
mrozoo, Dokładnie, teoria jest taka ale to praktyka pokazuje brutalne fakty. Co do map sensora dalej się z tym nie zgodzę bo nadal ecu czyta punkt z mapy.. (mówiąc na chłopski rozum). Przepływomierz w TDI ograniczna tylko i wyłącznie dymienie i w zasadzie jest nie potrzebny, można tak przerobić program że przepływomierz można odpiąć i wyrzucić do śmieci...
mrozoo pisze:w pewnym pasku dalo 190km przy 3800rpm, zmiana sprezary na gtb2260vk ten sam boost, te same graty = ~230km przy 4150rpm
Co jeszcze mogę napisać na potwierdzenie tego że Cisnienie nie gra roli przy 1.6bara z GT22 mam grubo ponad 2XXPS przy co ciekawe tyle samo jest tych koni przy 1.5bara i przy 1.7bara gdzie prędzej na ori spręzarce GT17 1.5bara nic się nie działo.
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2011, 19:11 przez Solskier, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 24 kwie 2011, 19:09

hehe, dokładnie Solskier. Dodam, że we wspomnianym przeze mnie pasku nie ma już tej "gównianej" przepływki.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 24 kwie 2011, 19:12

mrozoo pisze:hehe, dokładnie Solskier. Dodam, że we wspomnianym przeze mnie pasku nie ma już tej "gównianej" przepływki.
Bo wszystie tłuste projekty nie maja MAFa... łacznie z moim ;-) Wracając do głównego wątka ja nadal jestem skłonny powiedzieć ze te wszysktie zabiegi są nie warte tego sterowania silnikiem, które jest wykorzystane w latach 91-93.

bartek062087
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 07 mar 2009, 15:31
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: bartek062087 » 24 kwie 2011, 22:49

powiem tak turbo i tak bedzie zmienione ale bedzie to hybryda. jak zrobie to powiem co i jak.

jezeli chodzi o moje checi to mysle ze w miare mozliwosci rosna. mam jeszcze audi coupe 2.3 ale jak narazie tdi ma ciezko z nia :) chce zrobic co sie da bez wymiany glowicy pompy.

wtryski mam 216. co do programu to kupilem ecu z gotowym chipem. doladowanie wynosi 0.95 bara. co do logow to w najblizszym czasie je zrobie i wrzuce na forum mam nadzieje ze to pomoze.

intercooler jest w najblizszych planach i napewno ladnie sie go wmontuje w zderzak :mrgreen:

moj problem to straszna chmura za mna i kombinacja z powietrzem. czy naprawde jest tak zle z tymi sterownikami ze nie ma co w nich dlubac?? i jak sie pozbyc przeplywki??

[ Dodano: 2011-04-25, 19:54 ]
zrobilem takie logi ale nie jestem pewny czy wszystko dobrze wyszlo napiszcie jezeli bedzie cos nie tak.
Log (0 - 000,000)

[ Dodano: 2011-04-25, 19:56 ]
dynamiczne chyba nie bardzo wyszly jeszcze raz zrobie i bede pewny. statyczne powinny byc ok.

Awatar użytkownika
DYZIO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1163
Rejestracja: 27 lis 2007, 23:39
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: DYZIO » 26 kwie 2011, 10:01

Panowie poruszacie tutaj bardzo ważne sprawy związane z sprężarkami ale pomijacie najprostszy problem którym jest kolektor dolotowy.
Po pierwsze trzeba go wykręcić dokładnie wyczyścić a zapewniam że jest bardzo zasyfiony a po tym zabiegu mogę się założyć że będzie znaczna mniejsza chmura bo co z tego że damy duże ciśnienie z turbo jak kolektor ma mała przepustowość.
Po 2 nasz kolektor jest źle zaprojektowany są bardzo duże załamania i ciśnienie idzie w większym znaczeniu tylko na środkowe tłoki

[ Dodano: 2011-04-26, 10:11 ]
bartek062087 pisze:doladowanie wynosi 0.95 bara.
I t6u jest główny problem wtryski duże paliwko jest a powietrze zostało te samo co przy ori gratach
Kup MBC ustaw turbo na 1.3 wyjmij kolektor wyczyść i zobaczysz szalona różnice

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 26 kwie 2011, 17:08

DYZIO, cały czas o tym piszę ale kolega i reszta uparli się, że większe turbo da więcej przy tym samym ciśnieniu, temperaturze i przekroju kanałów w kolektorze ssącym oraz głowicy, samo MBC nie wystarczy, trzeba się jeszcze dobrać do map sensora żeby ECU nie łapał trybu awaryjnego, kostrz kiedyś zastosował reduktor w wężyku od map sensora i miał doładowanie 1.4bara ;-)

ciśnienie i wielkość sprężarki to nie wszystko, najbardziej liczy się temperatura i przekrój, to jak mam w domu hydrofor z silnikiem i pompą 1kW i ciśnienie 4bar i woda leci pięknie z kranu to jak założę hydrofor 50kW i ciśnienie ustawię na 4bary to woda będzie 50x szybciej z tego samego kranu leciała :?:

Awatar użytkownika
DYZIO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1163
Rejestracja: 27 lis 2007, 23:39
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: DYZIO » 26 kwie 2011, 17:59

UKI_XX pisze:kostrz kiedyś zastosował reduktor w wężyku od map sensora i miał doładowanie 1.4bara ;-)
Kup MBC ustaw turbo na 1.3
UKI_XX, o tym właśnie mówiłem <ok>

bartek062087
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 07 mar 2009, 15:31
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: bartek062087 » 26 kwie 2011, 21:21

jutro zabieram sie do roboty wyczyszcze kolektor i intercooler bo watpie ze ktos tam kiedykolwiek zagladal.

co do wiekszego turbo to nie uparlem sie tylko mam dobry dostep do turbo sprezarek i moge kombinowac na rozne sposoby ale to tak po cichu :mrgreen:

dziekuje za dobre rady opisze jak tylko skacze wszystko czy cos sie zmienilo i w jaki sposob.

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 27 kwie 2011, 15:39

Uki_XX gdyby tak nie bylo, odnosnie cisnienia i wielkosci sprezarek to nikt by nie wymienial na wieksze.. Zrob taki mod, schamuj auto, wczuj sie, poczuj roznice..... Zeby nie bylo, ze to jest wyssane z palca.
Obrazek
a tutaj tylko zmieniona sprezara, cisnienie to samo ~1.8b i podlane koksu..Wykres tego nie odzwierciedla jak auto odżyło i pomiata w RPM.
Obrazek

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 27 kwie 2011, 15:49

Niestety Racje maja i Mrozo i Solskier duże turbo tłoczy więcej masy powietrza niż małe.
I trochę chyba mało uważałeś na fizyce UKI. U mnie na 1,55 bara przy ori turbo była chmura a po zmianie na większe brakuje dymu i koksu przy wysokich obrotach mimo stałego ciśnienia.

bartek062087
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 07 mar 2009, 15:31
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: bartek062087 » 28 kwie 2011, 09:53

jak narazie zdemontowalem kolektor dolotowy wyczyscilem centymetrowa warstwe mulu ze srodka.
efekt byl taki ze chmura sie troche zmniejszyla co jest na plus

niestety nie udalo mi sie wygospodarowac czasu na zwiekszenie cisnienia a nie chce robic tego na szybko. jak tylko dzwigne to dam opisze co i jak.

[ Dodano: 2011-05-04, 19:08 ]
zwiekszylem cisnienie doladowania do 1.4 -1,5 bara. dym zmniejszyl sie do znosnych ilosci ale jeszcze bede dalej brnal temat tzn. intercooler i wieksze turbo. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

[ Dodano: 2011-05-17, 21:50 ]
to tak zmienilem turbo na troche wieksze i niestety nie zmienilo to nic poza zaprzestaniem przeraźliwego gwizdu z turbo. w koncu zamienilem wtryski na ori.

po tej wymianie dym znikl prawie calkowicie jedynie na wysokich obrotach robi mala zadyme ale nie czuje roznicy w mocy przed i po wymianie wtryskow. jeszcze jak beda fundusze to zobaczymy jak bedzie na wtryskach od 110 ki. :-) :-) :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl