jeżeli dla kogoś liczą się cyferki z hamowni i różnica rzędu 3-5KM to dużo, no to fakt, tutaj już tylko chodzi o odprowadzanie spalin i jeżeli większe turbo ma większą część gorącą to jakaś niewielka różnica będzieSolskier pisze: Fizyka fizyką a sama teoria z podręcznika to nie wszystko... załóż na auto małą sprężarkę i dużą i zobacz jaka jest różnica mocy na hamowni przy tym samym ciśnieniu... gwarantuje Ci ze duze turbo napompuje wiecej mocy
mi wystarczyło przejechać się z odpiętym wężykiem od map sensora i do momentu aż ECU nie przeszło w tryb awaryjny to różnicy nie było, no może była ale trochę na plus, tzn. przy odpiętym wężyku z map sensora samochód nieco lepiej się zbierałSolskier pisze:Czy edytowałeś kiedyś mapy w sterowniku silnika? Jeśli tak to wiesz ze na podstawie odczytu z czujników dobierany jest punt na jednej mapie a inny punkt na drugiej mapie np dawkowania paliwa.
w TD szedł wężyk z dolotu do LDA i tam dawka była zwiększana przy większym ciśnieniu (większe ciśnienie = więcej powietrza), w TDI zastosowano do tego przepływomierz i dawka jest dobierana na podstawie jego wskazań
zdejmij wąż z IC to będziesz miał z tyłu czarną chmurę i kiepskie osiągi, a zdejmij wężyk tylko z map sensora to osiągi będą lepsze i chmury z tyłu nie będzie
jest praktycznie tak samo jak zamiana silnika 1.4TDI 90KM/202Nm na 1.9TDI 90KM/202Nmkarol121 pisze:to ja mam pytanie co do tych pojeć teori co do turbiny ,jak zwiekszamy moc ( dawke paliwa ) nie o 5km tylko np z 90 na 130km to po co zaklada sie wieksza spreżarke????
a konkretnie to większe turbo jest wtedy mniej wysilone, bez zmiany turbiny z 90KM spokojnie wyciśniesz 130KM