[80 B4 2.0 ABT]Głowica
- homer
- Forum Audi 80
- Posty: 392
- Rejestracja: 29 mar 2007, 21:45
- Lokalizacja: Sosnowiec Śląsk
- Kontakt:
[80 B4 2.0 ABT]Głowica
witam dzisaj zdiagnozowalem (tak mi sie chyba zdaje) przyczyne awrji w mojej niunce zauwazylem ze plyn wylewa sie z tylu glowicy, jest tam jakas jakby zaslepka cos takiego przypominajaca wiekrzy kiliszek badz cus takiego(nie wiem jakto okreslic) i to cos pklo mi na pol tz pol zostalo pol gdzies wsyslo i chcial bym sie dowiedziec czy to sie wymienia jakos(jak tak to jak??) czy do wymiany cala glowica :cry: i jakas fachowa nazwa w razie czego i jak to wykrecic i wkrecic w razie czego (najlepiej prosil bym o zdjecia ale zadowole sie tez mini manualem
z gory dzieki i pozdro
HOMER
z gory dzieki i pozdro
HOMER
Ostatnio zmieniony 28 sie 2007, 16:45 przez homer, łącznie zmieniany 1 raz.
Wydaje mi sie że mówisz o zaślepce. Jest takich pare w bloku silnika i chyba u mnie też była w głowicy . Są one po to aby wywaliło w razie zamarznięcia ją a nie blok lub głowice albo gdy silnik ma inne wyposażenie to coś tam w tym miejscu przychodzi. Nie wiem dokładnie.
Musisz szukać na wymiar średnicy zaślepki głowicy i ją sie wbja najlepiej na silikon. Czy dostaniesz w każdym sklepie tego nie wiem . Ale jeszcze zobacz czy nie da rady jej naprawić np spawaniem najlepiej bez wyciągania( tak udało mi sie zrobić w opelku brata) ona jest stalowa. Dobry klej też powinien pomóc jeśli dobrze oczyścisz i td.
Musisz szukać na wymiar średnicy zaślepki głowicy i ją sie wbja najlepiej na silikon. Czy dostaniesz w każdym sklepie tego nie wiem . Ale jeszcze zobacz czy nie da rady jej naprawić np spawaniem najlepiej bez wyciągania( tak udało mi sie zrobić w opelku brata) ona jest stalowa. Dobry klej też powinien pomóc jeśli dobrze oczyścisz i td.
To o czym piszesz homer to jest jeden z krućców wychodzący z głowicy, nie pamiętam gdzie idzie ten wąż od niego, chociaż niedawno to wymieniałem. Jak będziesz sam to wymieniał to pamiętaj o tym aby kupić orginał a nie jakąś tam podrubkę bo będzie ciekła albo rozleci się po jakimś czasie. Koszt orginału to jakieś 30- 40zł. Więc nie ma co kupowac badziewia za 15zł. A numer tego orginału to: 048 121 145 B
[ Dodano: 2007-08-27, 22:19 ]
Kurde Danek uprzedziłeś mnie troszkę
[ Dodano: 2007-08-27, 22:19 ]
Kurde Danek uprzedziłeś mnie troszkę
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
Siemasz homer
A tak to draństwo wygląda na żywca:
Koledzy mają racje co do zaklądania oryginału. Ja założyłem "podróbę"(koszt 8 zł), ponieważ w ASO obiecywali mi to sprowadzić do tygodnia czasu, a nie mogłem tyle czekać.Jeżdżę z tym już rok i narazie jest spokój.
Pozdrawiam i do zobaczenia na kolejnym spocie.
A tak to draństwo wygląda na żywca:
Koledzy mają racje co do zaklądania oryginału. Ja założyłem "podróbę"(koszt 8 zł), ponieważ w ASO obiecywali mi to sprowadzić do tygodnia czasu, a nie mogłem tyle czekać.Jeżdżę z tym już rok i narazie jest spokój.
Do nagrzewnicy homer.homer pisze:gdzie idzie waz od tego
Pozdrawiam i do zobaczenia na kolejnym spocie.
-
OnlineDoc
- Administrator
- Posty: 4644
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
homer, zerknij viewtopic.php?t=256 i popraw proszę !
Kup oryginalny kruciec tak jak mowia przedmowcy do tego nie zapomnij o o-ringu bo nie bedzie go w zestawie cena ok.50 za kruciec i ok. 3-5 za oring.
Czasami niech ci do glowy nie przyjdzie zamiennik hansa priesa za 11zl, bo po paru tygodniach ten kruciec zowalizuje sie od temperatury i bedzie znowu przepuszczal, o o-ringu ktory jest w zestawie nie wspomne bo bedzie wygladal jak plastikowy pierscien.
Mam jeszcze do was pytanie te uszkodzone kruccie mialy tak jakby wykruszony pierscien osadczy na o-ring ?
Czasami niech ci do glowy nie przyjdzie zamiennik hansa priesa za 11zl, bo po paru tygodniach ten kruciec zowalizuje sie od temperatury i bedzie znowu przepuszczal, o o-ringu ktory jest w zestawie nie wspomne bo bedzie wygladal jak plastikowy pierscien.
Mam jeszcze do was pytanie te uszkodzone kruccie mialy tak jakby wykruszony pierscien osadczy na o-ring ?
Krychu - madrego to aż miło posłuchać. Ja przerabiałem temat krućców dość długo. Wymieniłem ich chyba ze 20. Najczęściej pojawiają się pęknięcia wzdłuż kierunku przepływu cieczy w okolicach otworów na śrubki. Do tego wszystkiego dochodzi korozja na powierzchni głowicy w miejscu styku z króćcem i problem gwarantowany. Ja u siebie z boku głowicy wstawiłem aluminiowy czujnik z B3 i po problemie. Trzeba było tylko czujniki dopasować. Na firmę Hans Pries to normalnie moje auto ma uczulenie.
Pytam sie bo u mnie na oryginalnym starym krucciu mialem wlasnie wrzery przy pierscieniu osadczym jak i troche przy glowicy, pozniej jak doszlismy do wniosku na labolatoriach, to w tym przypadku zjawisko kawitacji zniszczylo kruciec i lekko zniszczylo powieszchnie glowicy. Co prawda bardzo wolno bo przez ponad 15 lat, ale jednak niemcy zapomnieli o takich zjawiskach , badz nawet o tym nie mysleli projektujac dany model silnika. A tklo mnie to kiedy w jednej z firm wroclawskich, przyjechali na politechnike i prosili o porade, ze w jednym miejscu wymieniaja co 3 miesiace zawor wody bo przestaje trzymac, wtedy wlasnie pierwszy raz w zyciu widzialem wrzery zrobione przez kawitacje na stalowej powierzchni .
- homer
- Forum Audi 80
- Posty: 392
- Rejestracja: 29 mar 2007, 21:45
- Lokalizacja: Sosnowiec Śląsk
- Kontakt:
dzieki pany za pomoc wlasnie o to mi chodzilo :mrgreen: nawet sobie foto se pstryjklem ustrojstwa jak to to wyglada u mnie po wysraniu :cry:
[ Dodano: 2007-08-28, 15:06 ]
jeszcze raz sorka
[ Dodano: 2007-08-28, 15:06 ]
za przeproszeniem nie wiem o co ci chodzi bo nazwalem problem i okreslilem silnik napisalem glowica bo to element ktory z tego wylazi a nie wiedzialem jaka jest fachowa nazwa :oops:Doc pisze:homer, zerknij viewtopic.php?t=256 i popraw proszę !
jeszcze raz sorka
To zalezy jak zamowiles, jak zamowisz po numerku krucca z etki to dostaniesz sam kruciec, bo o-ring ma inny juz numerek. Sam mialem taki przypadek zamowilem kruciec dajac im jego numerek i dostalem sam kruciec, a o-ring musialem pozniej dokupic. Widocznie w moim przypadku przy zamowieniu nikt sie nie skapnal ze to powinno wymieniac sie jako komplet .KorNoLio pisze: Ja mialem w komplecie ładnie zapakowane wszystko razem z oringiem i orginał oczywiście. Także powinno być.