Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT]Głowica

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
homer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 392
Rejestracja: 29 mar 2007, 21:45
Lokalizacja: Sosnowiec Śląsk
Kontakt:

[80 B4 2.0 ABT]Głowica

Post autor: homer » 27 sie 2007, 21:13

witam dzisaj zdiagnozowalem (tak mi sie chyba zdaje) przyczyne awrji w mojej niunce zauwazylem ze plyn wylewa sie z tylu glowicy, jest tam jakas jakby zaslepka cos takiego przypominajaca wiekrzy kiliszek badz cus takiego(nie wiem jakto okreslic) i to cos pklo mi na pol tz pol zostalo pol gdzies wsyslo i chcial bym sie dowiedziec czy to sie wymienia jakos(jak tak to jak??) czy do wymiany cala glowica :cry: i jakas fachowa nazwa w razie czego i jak to wykrecic i wkrecic w razie czego (najlepiej prosil bym o zdjecia ale zadowole sie tez mini manualem
z gory dzieki i pozdro
HOMER
Ostatnio zmieniony 28 sie 2007, 16:45 przez homer, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
nitro20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 254
Rejestracja: 29 sty 2007, 18:12
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: nitro20 » 27 sie 2007, 21:24

Z tyłu masz przykręcony taki mimosrod od przewodu od płynu chłodniczego ale nie wiem czy oto Ci chodzi. po lewej stronie pod kolektorem są broki ale to było by z boku. Jezeli to mimośród to czesc wymienialna w100% brok również

Awatar użytkownika
homer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 392
Rejestracja: 29 mar 2007, 21:45
Lokalizacja: Sosnowiec Śląsk
Kontakt:

Post autor: homer » 27 sie 2007, 21:30

jest to umieszczone centranie z tylu glowicy jak bys mi jeszcze napisal jak to sie wymienia i gdzie idzie waz od tego bede wdzieczny jak znajde postaram sie wstawic zdjecie pogladowe :mrgreen:

krisch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 04 cze 2007, 23:00
Lokalizacja: Scięgny

Post autor: krisch » 27 sie 2007, 21:36

Wydaje mi sie że mówisz o zaślepce. Jest takich pare w bloku silnika i chyba u mnie też była w głowicy . Są one po to aby wywaliło w razie zamarznięcia ją a nie blok lub głowice albo gdy silnik ma inne wyposażenie to coś tam w tym miejscu przychodzi. Nie wiem dokładnie.
Musisz szukać na wymiar średnicy zaślepki głowicy i ją sie wbja najlepiej na silikon. Czy dostaniesz w każdym sklepie tego nie wiem . Ale jeszcze zobacz czy nie da rady jej naprawić np spawaniem najlepiej bez wyciągania( tak udało mi sie zrobić w opelku brata) ona jest stalowa. Dobry klej też powinien pomóc jeśli dobrze oczyścisz i td.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 27 sie 2007, 22:14

Chodzi Ci o ten element oznaczony kółkiem? Obrazek
To groszowa sprawa i jest przykręcany dwiema śrubami M6 do głowicy.

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 27 sie 2007, 22:18

To o czym piszesz homer to jest jeden z krućców wychodzący z głowicy, nie pamiętam gdzie idzie ten wąż od niego, chociaż niedawno to wymieniałem. Jak będziesz sam to wymieniał to pamiętaj o tym aby kupić orginał a nie jakąś tam podrubkę bo będzie ciekła albo rozleci się po jakimś czasie. Koszt orginału to jakieś 30- 40zł. Więc nie ma co kupowac badziewia za 15zł. A numer tego orginału to: 048 121 145 B

[ Dodano: 2007-08-27, 22:19 ]
Kurde Danek uprzedziłeś mnie troszkę :-D

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 27 sie 2007, 22:32

W Warszawie za oryginał serwis sobie liczy ponad 50 PLN. Żadnych podróbek nie kupuj bo to nie ma sensu. De krócca zakup nowy oring.
Czy przypadkiem z tyłu głowicy nad tym króccem nie ma broku?

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 27 sie 2007, 23:18

Siemasz homer ;-)

A tak to draństwo wygląda na żywca:

Obrazek

Koledzy mają racje co do zaklądania oryginału. Ja założyłem "podróbę"(koszt 8 zł), ponieważ w ASO obiecywali mi to sprowadzić do tygodnia czasu, a nie mogłem tyle czekać.Jeżdżę z tym już rok i narazie jest spokój.
homer pisze:gdzie idzie waz od tego
Do nagrzewnicy homer.

Pozdrawiam i do zobaczenia na kolejnym spocie.

Online
Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4644
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 28 sie 2007, 00:08

homer, zerknij viewtopic.php?t=256 i popraw proszę !

krychu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 17 sty 2007, 09:22
Lokalizacja: Brisbane

Post autor: krychu » 28 sie 2007, 10:16

Kup oryginalny kruciec tak jak mowia przedmowcy do tego nie zapomnij o o-ringu bo nie bedzie go w zestawie cena ok.50 za kruciec i ok. 3-5 za oring.
Czasami niech ci do glowy nie przyjdzie zamiennik hansa priesa za 11zl, bo po paru tygodniach ten kruciec zowalizuje sie od temperatury i bedzie znowu przepuszczal, o o-ringu ktory jest w zestawie nie wspomne bo bedzie wygladal jak plastikowy pierscien.

Mam jeszcze do was pytanie te uszkodzone kruccie mialy tak jakby wykruszony pierscien osadczy na o-ring ?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 28 sie 2007, 11:47

Krychu - madrego to aż miło posłuchać. Ja przerabiałem temat krućców dość długo. Wymieniłem ich chyba ze 20. Najczęściej pojawiają się pęknięcia wzdłuż kierunku przepływu cieczy w okolicach otworów na śrubki. Do tego wszystkiego dochodzi korozja na powierzchni głowicy w miejscu styku z króćcem i problem gwarantowany. Ja u siebie z boku głowicy wstawiłem aluminiowy czujnik z B3 i po problemie. Trzeba było tylko czujniki dopasować. Na firmę Hans Pries to normalnie moje auto ma uczulenie. :-)

krychu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 17 sty 2007, 09:22
Lokalizacja: Brisbane

Post autor: krychu » 28 sie 2007, 11:57

Pytam sie bo u mnie na oryginalnym starym krucciu mialem wlasnie wrzery przy pierscieniu osadczym jak i troche przy glowicy, pozniej jak doszlismy do wniosku na labolatoriach, to w tym przypadku zjawisko kawitacji zniszczylo kruciec i lekko zniszczylo powieszchnie glowicy. Co prawda bardzo wolno bo przez ponad 15 lat, ale jednak niemcy zapomnieli o takich zjawiskach :-P, badz nawet o tym nie mysleli projektujac dany model silnika. A tklo mnie to kiedy w jednej z firm wroclawskich, przyjechali na politechnike i prosili o porade, ze w jednym miejscu wymieniaja co 3 miesiace zawor wody bo przestaje trzymac, wtedy wlasnie pierwszy raz w zyciu widzialem wrzery zrobione przez kawitacje na stalowej powierzchni :-).

Awatar użytkownika
homer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 392
Rejestracja: 29 mar 2007, 21:45
Lokalizacja: Sosnowiec Śląsk
Kontakt:

Post autor: homer » 28 sie 2007, 15:02

dzieki pany za pomoc wlasnie o to mi chodzilo :mrgreen: nawet sobie foto se pstryjklem ustrojstwa jak to to wyglada u mnie po wysraniu :cry:

[ Dodano: 2007-08-28, 15:06 ]
Doc pisze:homer, zerknij viewtopic.php?t=256 i popraw proszę !
za przeproszeniem nie wiem o co ci chodzi bo nazwalem problem i okreslilem silnik napisalem glowica bo to element ktory z tego wylazi a nie wiedzialem jaka jest fachowa nazwa :oops:
jeszcze raz sorka

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 29 sie 2007, 21:14

czarekj pisze:De krócca zakup nowy oring
Ja mialem w komplecie ładnie zapakowane wszystko razem z oringiem i orginał oczywiście. Także powinno być.

krychu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 17 sty 2007, 09:22
Lokalizacja: Brisbane

Post autor: krychu » 29 sie 2007, 21:23

KorNoLio pisze: Ja mialem w komplecie ładnie zapakowane wszystko razem z oringiem i orginał oczywiście. Także powinno być.
To zalezy jak zamowiles, jak zamowisz po numerku krucca z etki to dostaniesz sam kruciec, bo o-ring ma inny juz numerek. Sam mialem taki przypadek zamowilem kruciec dajac im jego numerek i dostalem sam kruciec, a o-ring musialem pozniej dokupic. Widocznie w moim przypadku przy zamowieniu nikt sie nie skapnal ze to powinno wymieniac sie jako komplet :-? .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl