Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.0 6A] Obroty pytanie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
szkapa88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 11 lut 2011, 10:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: szkapa88 » 20 kwie 2011, 10:54

k44761 pisze:tak ma być w tym silniku. obroty powinny spadać do 1250, jak całkowicie zatrzymasz koła (czujnik prędkości w skrzyni = 0) obroty mają spaśc do 900.
Chyba się nie zgodze z tą teorią.

Miałem podobne objawy jak pisze ziemor. Wymieniłem potencjometr przepustnicy na nowy - na szczęście już jako zamiennik za 170zł :-D
Niestety nie pomogło. Za to teraz zauważyłem, że jak samochód jest całkowicie zimny (np. stał całą noc) to do momentu rozgrzania silnika obroty są jak najbardziej ok czyli obroty spadają w miare płynnie do poziomu 900obr/min. Później już są cyrki. Obroty na luzie podczas jazdy trzymią się 1200obr lub falują w zakresie 1200-1800 i spadają w momenice całkowitego zatrzymania pojazdu. Albo gdy silnik jest np. w połowie nagrzany, obroty nie zawieszają się, gasze silnik, za 5 min znów zapale i rusze, obroty zaczynają falować lub zacinać tak jak opisałem wyżej. Generalnie nie jest to łatwy problem do opanowania.
Uważam, więc że obroty nie powinny utrzymywać się na poziomie 1200obr/min przy toczeniu się i nie jest to prawidłowe.
Czytałem też na necie, że może to być spowodowane:
- walniętym czujnikiem temp płynu chłodniczego
- źle ustawionym zapłonem

Wracając do nowego potencjometru to:
- marka Bosch
- nr zamiennika - F 026 T03 024
- posiada śrubke do regulacji (i nie jest zaklejona)
- porównując ze starym według mnie niczym się nie różni

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 20 kwie 2011, 14:47

Czytałem też na necie, że może to być spowodowane:
- walniętym czujnikiem temp płynu chłodniczego
- źle ustawionym zapłonem
racja - to trzeba sprawdzić !!!

Jeszcze sprawdź :

- czy masz od 0 do 5 mA na nastawniku pompy wtryskowej - aby to dobrze regulowało to sonda lambda musi działać !!!
- sprawdź czy pasek rozrządu Ci nie przeskoczył !!! - to tak na wszelki wypadek - w zeszłym tygodniu auto kolegi odebrane od mechanika a miało przeskoczony pas o 2 zęby :( - za luźny pasek

szkapa88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 11 lut 2011, 10:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: szkapa88 » 29 kwie 2011, 12:49

A jak można sprawdzić samemu czy dobrze ustawiony jest zapłon?

Awatar użytkownika
misiek_gda
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 226
Rejestracja: 27 gru 2008, 17:21
Lokalizacja: Gdansk - Penarth
Kontakt:

Post autor: misiek_gda » 29 kwie 2011, 19:23

widze ze masz ten sam silnik co ja, tego nie sprawdzisz samemu hyba ze masz i umiesz uzywac stroboskop

pozatym jesli nie bylo zadnych zmian w sterownikach silnka to masz normalnego kompa na obd1 tak jak i ja kup sobie przejsciowke z obd1 na obd2 i zczytasz bledy vagiem lub nawet najnowszym vcds niby b3 nie czyta wedle opisu tych programow ale ten silnik jednak lapie

00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation
08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent

ten blad pokazal ze przestawiony jest zaplon czego nawet nie wiedzialem auto polilo bez bulu zadnego nadmiernego spalania itd stroboskop do reki i tu niespodzianka przestawiony o 10 stopni

zaplon w 6a ustawiasz na kole zamachowym na 0 +-1

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 30 kwie 2011, 06:17

misiek_gda pisze:zaplon w 6a ustawiasz na kole zamachowym na 0 +-1
Co to :-( jakie zero "0" ?

Książki piszą że ma być 6 stopni przed ZZ - ustawia się to jak i kontroluje na jałowych obrotach !

Znak " 0 " na ostrej krawędzi w momencie migania - wtedy masz ustawiony zapłon na ZZ - czyli źle !!!
Znak " l " czyli taka pojedyncza kreska w momencie migania na ostrej krawędzi - wtedy masz 6 st przed ZZ - i tak to ma być ustawione !

Sonda lambda przy ustawianiu zapłonu ma działać a prąd na nastawniku ma być wyregulowany na : od 0 do +5 mA !!!
Poniżej jeszcze raz pokazuję jak włączyć się amperomierzem by ustawić od 0 do +5 mA, jeśli podłączymy inaczej bieguny amperomierza to ustawimy od 0 do -5mA a to już jest źle !!!

Obrazek


To powyżej to wiedza z książki !!! i nie piszcie tu czasem że zapłon ustawia się migając na koło pasowe i tym podobnych rzeczy które wprowadzają tylko małe zamieszanie
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2011, 21:39 przez ziemor, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
misiek_gda
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 226
Rejestracja: 27 gru 2008, 17:21
Lokalizacja: Gdansk - Penarth
Kontakt:

Post autor: misiek_gda » 30 kwie 2011, 09:59

dobra to teraz sprawdz sobie punk na kole pasowym z przodu jest punk bedzie ci sie pokrywal ze sprzalka na obudowie to masz zaplon idealnie ustawiony jesli nie to masz zle umnie sie pokrywa jak mam na zero i co lepsze zniknol mi blad z kompa ze mam zle spalanie a informacje ktore napisalem sa z serwisu audi z jakies smiesznej malej ksiazki

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 30 kwie 2011, 13:59

Witam
Musimy jak to mówią nieudacznicy w rządzie "merytorycznie" rozwikłać problem hehe

Więc jak znak 0 widoczny na fotce 1 jest ustawiony na ostrej krawędzi tak jak to widzimy na fotce 2 to wtedy wycięcie na kole pasowym pokrywa się ze strzałką na obudowie paska rozrządu i wtedy mamy ZZ - zgadza się prawda

Obrazek

Obrazek

Następnie fotka 3 i 4 pokazuje 0 po lewej oraz kreskę pionową po prawej stronie

Ta pionowa kreska jeśli jest ustawiona na równi z ostrą krawędzią z prawej strony to wtedy mam 6 stopni przed ZZ i według tej kreski się ustawia zapłon bo po to ona została nabita na kole !!!

Obrazek

Obrazek

Na ostatniej fotce dokładnie pokazuję ostrą krawędź i kreskę - w momencie migania lampą bez zmiennego konta lub lampą ze zmiennym kontem ale wtedy lampę ustawiamy na zero ta kreska ma być widoczne jak najbliżej ostrej krawędzi

Obrazek

Awatar użytkownika
misiek_gda
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 226
Rejestracja: 27 gru 2008, 17:21
Lokalizacja: Gdansk - Penarth
Kontakt:

Post autor: misiek_gda » 30 kwie 2011, 16:22

to teraz kogo sluchac goscia z servisu ktury pokazywal mi ksiazke servisowa czy tych info powyzej tez z ksiazki

Filipek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 13 lis 2010, 15:46

Post autor: Filipek » 01 maja 2011, 14:26

Siema, koledzy pozwolę sobie wtrącić pytanie w silniku 6A muszę jakoś blokować komputer żeby ustawić zapłon?

Awatar użytkownika
misiek_gda
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 226
Rejestracja: 27 gru 2008, 17:21
Lokalizacja: Gdansk - Penarth
Kontakt:

Post autor: misiek_gda » 01 maja 2011, 14:29

nie nie musisz

Filipek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 13 lis 2010, 15:46

Post autor: Filipek » 01 maja 2011, 22:59

aha dzięki za info

Awatar użytkownika
Lucki007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 15 gru 2010, 17:56
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

Post autor: Lucki007 » 12 maja 2011, 23:35

Witam, koledzy mam znów problem z obrotami na jałowym. Dzieje sie tak po wymianie potencjometru rozdzielacza. Jaką wartość oporu macie na swoim ?

mógłby mi ktos zmierzyć na odpiętej wtyczce na pinach 2 i 3 jaka oporność ma potencjometr ( nie ruszając klapy prze pływki). Musze swój ustawić a nie wiem jaka ma być wartość

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 14 maja 2011, 13:48

ziemor pisze:mógłby mi ktos zmierzyć na odpiętej wtyczce na pinach 2 i 3 jaka oporność ma potencjometr ( nie ruszając klapy prze pływki). Musze swój ustawić a nie wiem jaka ma być wartość

Oporności przy wyłączonym nagrzanym silniku - pompa wtryskowa lekko ciepława
górny i środkowy - 1300 om
dolny i środkowy 5700 om
zewnętrzne - 4000 om

maniek1979
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 17 lis 2009, 23:37
Lokalizacja: łódź

Post autor: maniek1979 » 06 lip 2011, 22:18

Witam kolegow,ma prolem z moja audiczka.Jak odpale i przejade sie to zaczyna wriowac szarpac dusic sie i ma zabie skoki a jak sie zagrzeje to juz wogule sie nie pojedzie (kalbe i swiece kopulka sa dobre zaplon ustawiony) podlanczlem do kompai i wszystko jest oki ale nie jezdzi tak jak powinien POMOCY

audi_sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 148
Rejestracja: 07 sty 2007, 11:09
Lokalizacja: Tychy

Post autor: audi_sport » 17 sie 2011, 14:25

koledzy co do zapłonu to ja już sam nie wiem, niektórzy piszą że ten silnik sam sobie zapłon ustawia, ja już nie wiem jak to jest u mnie jak jest zimny silnik to dławi się, dusi, pierdzi w wydech ( przestawiony zapłon), na ciepłym nie jest to juz takie uciązliwe ... nie pali dużo, odpala idealnie na ciepłym i zimnym, poza tym mułem cycuś malina :) Zapłon mam ustawiony na 6 stopni (książkowo). Wymieniona sonda lambda, świece, przewody, kupiłem też nowy czujnik położenia wału ten zapinany na 4 przewód WN, nie wymieniłem tylko jeszcze kopułki i palca(wygladaja OK) i nie wymieniłem czujnika halla (kostka troche lata, ale wygląda na OK) Może coś podpowiecie? AHA stukowce też wymieniłem ... Kiedyś wcześniej jak ja kupiłem miała zapłon ustawiony na 16 stopni, może ktoś ma pomysł po co go ktoś tak ustawił? Tak sobie myślę że może mam padnięty któryś z czujników temperatury który steruje zapłonem itp? tylko który mógłby to być?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl