[B3 3A] Słabe ciśneinie oleju, pompa i panewki do wymiany ??
No też mnie to zastanawia. Ale większość twierdzi że ma być 2 bary na wolnych. Któraś instrukcja z kolei pisała o 1 barze. U mnie jest czasem 1 bar, ale jak się porządnie zagrzeje w lecie to zwykle jest 0,5. Na zimnym jest max na wskaźniku. Ale z drugiej strony jakby 0,5 bara zarzynało silnik to nie wiem czy zrobiłbym 10 tyś z takim ciśnieniem. Anyway jednak 0,5 bara to za blisko magicznej granicy, jakbym miał 1 bar to już bym raczej się tym nie przejmował. A najśmieszniejsze jest to że jakbym nie miał dodatkowych zegarów, to nic bym o tym nie wiedział i jeździł sobie dalej bez stresu <ok>
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Otóż to <ok> . Samochód to nie samolot odrzutowy w którym pilot ma wgląd na ciśnienie smarowania, paliwa itp. Dlatego uważam, że liczba wskaźników powinna być ograniczona do minimum .jaco80 pisze:A najśmieszniejsze jest to że jakbym nie miał dodatkowych zegarów, to nic bym o tym nie wiedział i jeździł sobie dalej bez stresu <ok>
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Ja niedługo zmieniam olej, ciekawe jakie wtedy będą wskazania :mrgreen:
[ Dodano: 2011-04-30, 20:16 ]
[ Dodano: 2011-04-30, 20:16 ]
Nie zgadzam się i to wcale nie z przekory. W przypadku podkręcanego silnika dobrze wiedzieć jaką temperaturę ma olej, jakie mamy ciśnienie na poszczególnych obrotach, a napięcie ładowania to zawsze przydatna rzecz <ok>Patrique pisze:Otóż to <ok> . Samochód to nie samolot odrzutowy w którym pilot ma wgląd na ciśnienie smarowania, paliwa itp. Dlatego uważam, że liczba wskaźników powinna być ograniczona do minimum .jaco80 pisze:A najśmieszniejsze jest to że jakbym nie miał dodatkowych zegarów, to nic bym o tym nie wiedział i jeździł sobie dalej bez stresu <ok>
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Skoro 0,5 by zarzynało silnik i jak inni mówią że takie ciśnienie za małe to by wstawili większy czujnik niskiego ciśnienia. Ale skoro dali 0,3 i biorąc pod uwagę że większość aut ma 0,5 bara na rozgrzanym silniku temperatura oleju 90st. To widocznie takie ciśnienie to norma przecież producent projektant nie może się pomylić aż tak. A przebiegi w naszych autach mówią same za siebie. Mój na liczniku ma 400tyś a serducho zdrowe jak dzwon.
Oczywiście jak silnik nie jest podkręcony.
Oczywiście jak silnik nie jest podkręcony.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- misiek_gda
- Forum Audi 80
- Posty: 226
- Rejestracja: 27 gru 2008, 17:21
- Lokalizacja: Gdansk - Penarth
- Kontakt:
tu sie nie zgodze przez brak tego wskaznika pochowalem w nieczech moja C3 w stanie jak to chlopaki okreslili muzealnym poszla pompa oleju a przy predkoscie ponad 120 nic juz nie pomoglo a kontrolka juz byla znakiem R.I.POtóż to <ok> . Samochód to nie samolot odrzutowy w którym pilot ma wgląd na ciśnienie smarowania, paliwa itp. Dlatego uważam, że liczba wskaźników powinna być ograniczona do minimum .
ostatnio b3 jechalismy do pl na swieta i tym razem ten wskaznik juz byl w aucie i zobaczylem spadek cisnienia 1 zjazd szybka diagnoza i servis po 2 stronie ulicy akurat mieli na stanie uszczeke pod chlodnice oleju i dalej w droge
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Jak już jest wątek ciśnienia oleju to pomóżcie także mi
wstaje rano siadam do auta "1.8 DZ" jadę do roboty i po 20 km włączył się brzęczyk i kontrolka, na dodatkowym zegarze poniżej 1 bar. Więc zjazd na stację bo pierwsza myśl to że mało oleju więc kupiłem i dolałem z 0.6 l, odpalam i full ciśnienie ale jak się znowu rozgrzał to na wolnych obrotach ok 1 bar a przy wysokich obrotach max 2.5 bar. a na bagnecie oleju ponad stan. I tak z dnia na dzień.Wcześniej przy ponad 2 tys/obr. miałem zawsze full ciśnienie na zegarze. Także pompa ?
wstaje rano siadam do auta "1.8 DZ" jadę do roboty i po 20 km włączył się brzęczyk i kontrolka, na dodatkowym zegarze poniżej 1 bar. Więc zjazd na stację bo pierwsza myśl to że mało oleju więc kupiłem i dolałem z 0.6 l, odpalam i full ciśnienie ale jak się znowu rozgrzał to na wolnych obrotach ok 1 bar a przy wysokich obrotach max 2.5 bar. a na bagnecie oleju ponad stan. I tak z dnia na dzień.Wcześniej przy ponad 2 tys/obr. miałem zawsze full ciśnienie na zegarze. Także pompa ?
Auto częściowo rozebrane , lekkie rysy wzdłuż średnicy na panewkach głównych,zibiwrc pisze:Jak już jest wątek ciśnienia oleju to pomóżcie także mi
wstaje rano siadam do auta "1.8 DZ" jadę do roboty i po 20 km włączył się brzęczyk i kontrolka, na dodatkowym zegarze poniżej 1 bar. Więc zjazd na stację bo pierwsza myśl to że mało oleju więc kupiłem i dolałem z 0.6 l, odpalam i full ciśnienie ale jak się znowu rozgrzał to na wolnych obrotach ok 1 bar a przy wysokich obrotach max 2.5 bar. a na bagnecie oleju ponad stan. I tak z dnia na dzień.Wcześniej przy ponad 2 tys/obr. miałem zawsze full ciśnienie na zegarze. Także pompa ?
luzy między zębami w pompie ,jeszcze mieszczące się w granicach ale ledwo:P
Nie wiem czy wyciągać silnik i szlif wału/wymiana panewek czy zaryzykować tylko wymianę pompy ? Dziwne że stało się tak z dnia na dzień
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok