Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 3A] Słabe ciśneinie oleju, pompa i panewki do wymiany ??

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 30 kwie 2011, 19:58

Skoro producent przewidział 0,3bara na niskim ciśnieniu a na wysokim ciśnieniu 2bary< 2000obr to miał w tym jakiś cel skoro dał takie czujniki a nie inne. Gdy ciśnienie jest proporcjonalne do obrotów to nie widzę problemu.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 30 kwie 2011, 20:08

No też mnie to zastanawia. Ale większość twierdzi że ma być 2 bary na wolnych. Któraś instrukcja z kolei pisała o 1 barze. U mnie jest czasem 1 bar, ale jak się porządnie zagrzeje w lecie to zwykle jest 0,5. Na zimnym jest max na wskaźniku. Ale z drugiej strony jakby 0,5 bara zarzynało silnik to nie wiem czy zrobiłbym 10 tyś z takim ciśnieniem. Anyway jednak 0,5 bara to za blisko magicznej granicy, jakbym miał 1 bar to już bym raczej się tym nie przejmował. A najśmieszniejsze jest to że jakbym nie miał dodatkowych zegarów, to nic bym o tym nie wiedział i jeździł sobie dalej bez stresu <ok>

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 30 kwie 2011, 20:14

jaco80 pisze:A najśmieszniejsze jest to że jakbym nie miał dodatkowych zegarów, to nic bym o tym nie wiedział i jeździł sobie dalej bez stresu <ok>
Otóż to <ok> . Samochód to nie samolot odrzutowy w którym pilot ma wgląd na ciśnienie smarowania, paliwa itp. Dlatego uważam, że liczba wskaźników powinna być ograniczona do minimum :-P .

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 30 kwie 2011, 20:14

Ja niedługo zmieniam olej, ciekawe jakie wtedy będą wskazania :mrgreen:

[ Dodano: 2011-04-30, 20:16 ]
Patrique pisze:
jaco80 pisze:A najśmieszniejsze jest to że jakbym nie miał dodatkowych zegarów, to nic bym o tym nie wiedział i jeździł sobie dalej bez stresu <ok>
Otóż to <ok> . Samochód to nie samolot odrzutowy w którym pilot ma wgląd na ciśnienie smarowania, paliwa itp. Dlatego uważam, że liczba wskaźników powinna być ograniczona do minimum :-P .
Nie zgadzam się i to wcale nie z przekory. W przypadku podkręcanego silnika dobrze wiedzieć jaką temperaturę ma olej, jakie mamy ciśnienie na poszczególnych obrotach, a napięcie ładowania to zawsze przydatna rzecz <ok>

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 30 kwie 2011, 20:53

Skoro 0,5 by zarzynało silnik i jak inni mówią że takie ciśnienie za małe to by wstawili większy czujnik niskiego ciśnienia. Ale skoro dali 0,3 i biorąc pod uwagę że większość aut ma 0,5 bara na rozgrzanym silniku temperatura oleju 90st. To widocznie takie ciśnienie to norma przecież producent projektant nie może się pomylić aż tak. A przebiegi w naszych autach mówią same za siebie. Mój na liczniku ma 400tyś a serducho zdrowe jak dzwon.


Oczywiście jak silnik nie jest podkręcony.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 30 kwie 2011, 20:55

Może faktycznie 0,5 bara nie szkodzi silnikowi, mój na rozgrzanym oleju trzyma 0,8 więc jest OK :-)

Awatar użytkownika
misiek_gda
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 226
Rejestracja: 27 gru 2008, 17:21
Lokalizacja: Gdansk - Penarth
Kontakt:

Post autor: misiek_gda » 30 kwie 2011, 23:51

Otóż to <ok> . Samochód to nie samolot odrzutowy w którym pilot ma wgląd na ciśnienie smarowania, paliwa itp. Dlatego uważam, że liczba wskaźników powinna być ograniczona do minimum :-P .
tu sie nie zgodze przez brak tego wskaznika pochowalem w nieczech moja C3 w stanie jak to chlopaki okreslili muzealnym poszla pompa oleju a przy predkoscie ponad 120 nic juz nie pomoglo a kontrolka juz byla znakiem R.I.P

ostatnio b3 jechalismy do pl na swieta i tym razem ten wskaznik juz byl w aucie i zobaczylem spadek cisnienia 1 zjazd szybka diagnoza i servis po 2 stronie ulicy akurat mieli na stanie uszczeke pod chlodnice oleju i dalej w droge

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 13 cze 2011, 21:03

Witam ponownie. Zmiana pompy oleju lekko mówiąc nic nie dała. Jedynie na wyższych obrotach ciśnienie przekracza 5 bar. Panewki zamówione u Elefantego więc niedługo będzie kolejna relacja co z tym ciśnieniem.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 11 maja 2012, 17:53

Pozwolicie że wygrzebie z czeluści piekielnych. Audi Sport, jak tam sytuacja się potoczyła bom ciekaw...

Awatar użytkownika
zibiwrc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 31 sty 2009, 09:47

Post autor: zibiwrc » 12 maja 2012, 07:39

Jak już jest wątek ciśnienia oleju to pomóżcie także mi :)
wstaje rano siadam do auta "1.8 DZ" jadę do roboty i po 20 km włączył się brzęczyk i kontrolka, na dodatkowym zegarze poniżej 1 bar. Więc zjazd na stację bo pierwsza myśl to że mało oleju więc kupiłem i dolałem z 0.6 l, odpalam i full ciśnienie ale jak się znowu rozgrzał to na wolnych obrotach ok 1 bar a przy wysokich obrotach max 2.5 bar. a na bagnecie oleju ponad stan. I tak z dnia na dzień.Wcześniej przy ponad 2 tys/obr. miałem zawsze full ciśnienie na zegarze. Także pompa ?

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 12 maja 2012, 10:25

Najprawdopodobniej, da pewnosc wkrec manometr zamiast czujnika i sprawdz czy czujnik nie wali w kulki.

michal84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 194
Rejestracja: 20 kwie 2011, 19:45
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: michal84 » 12 maja 2012, 12:08

u mnie cisnienie na wolnych przy rozgrzanym silniku od 1.8-2.0 bar. odkad mam to auto nigdy nie mialem ponizej tej wartosci co napisalem

Awatar użytkownika
zibiwrc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 31 sty 2009, 09:47

Post autor: zibiwrc » 28 maja 2012, 20:00

zibiwrc pisze:Jak już jest wątek ciśnienia oleju to pomóżcie także mi :)
wstaje rano siadam do auta "1.8 DZ" jadę do roboty i po 20 km włączył się brzęczyk i kontrolka, na dodatkowym zegarze poniżej 1 bar. Więc zjazd na stację bo pierwsza myśl to że mało oleju więc kupiłem i dolałem z 0.6 l, odpalam i full ciśnienie ale jak się znowu rozgrzał to na wolnych obrotach ok 1 bar a przy wysokich obrotach max 2.5 bar. a na bagnecie oleju ponad stan. I tak z dnia na dzień.Wcześniej przy ponad 2 tys/obr. miałem zawsze full ciśnienie na zegarze. Także pompa ?
Auto częściowo rozebrane , lekkie rysy wzdłuż średnicy na panewkach głównych,
luzy między zębami w pompie ,jeszcze mieszczące się w granicach ale ledwo:P
Nie wiem czy wyciągać silnik i szlif wału/wymiana panewek czy zaryzykować tylko wymianę pompy ? Dziwne że stało się tak z dnia na dzień :/

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 28 maja 2012, 21:39

michal84, skopany czujnik, ABTekowa pompa nie jest w stanie napompować 1.8 bara przy jałowych obrotach, chyba ze na minerlau jezdzisz, albo innym gęstym.

[ Dodano: 2012-05-28, 21:41 ]
zibiwrc, Mierz luzy na panewkach, jak sie mieszczą to składaj na nowej pompie.

rejdzik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 05 maja 2011, 18:45
Lokalizacja: Hawick / UK

Post autor: rejdzik » 28 maja 2012, 23:25

karolas123 pisze:michal84, skopany czujnik, ABTekowa pompa nie jest w stanie napompować 1.8 bara przy jałowych obrotach, chyba ze na minerlau jezdzisz, albo innym gęstym.
Mam 2 bary na wolnych przy totalu 10w40, to jakaś anomalia ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl