Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.3 20v 7A] Gaśnie jak się zagrzeje

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Elemel87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 31 lip 2008, 21:50
Lokalizacja: Dębowiec

[2.3 20v 7A] Gaśnie jak się zagrzeje

Post autor: Elemel87 » 02 maja 2011, 21:17

Witam mój temat jest nietypowy a mianowicie chce kupić auto wymienione wyżej w temacie Audi Coupe 2.3 20v 167 Km. Problem polega w tym, że auto, które chciałem kupić zostało zalane paliwem z olejem do dwusuwów nie wiem dokładnie jaki to był olej, bo auto zostało sprzedane na raty właśnie jakiemuś kretynowi, który nie miał pieniędzy na paliwo i zalał właśnie auto takim paliwem. Gdy zadzwoniłem do sprzedającego umówiliśmy się, że weźmie to auto i kupie je za gotówkę dzień przed ustalonym dniem sprzedaży sprzedający poinformował mnie właśnie o tym fakcie z paliwem, scholował auto do domu, bo zgasło mu na drodze, przeczyścił bak, ale nie dało to żadnego rezultatu. Na drugi dzień wymienił w nim filtr paliwa, pompę paliwa i niby było ok, ale jednak to nie to, auto jeździ bez zarzutu od puki się nie zagrzeje po czym gaśnie przy dodaniu gazu, wymienił wtedy czujnik temperatury co prawda używany, ale w innym silniku działał bez zarzutu, ale to też nie jest przyczyną tego, następnie wymienił sterownik czujników stukowych, lecz to też nie jest przyczyna, zauważył, że pompa paliwowa podaje prawidłowo ciśnienie, ale powrót jest za to suchy. Na forum przeczytał, że po przekręceniu kluczyka powinno wrócić niewielka dawka paliwa do baku, ale tam się nic nie dzieje i zauważył również, że zasysa powietrze do baku jak odkręci się korek wlewu. Jutro zamierza odkręcić przewody paliwowe od silnika i spróbować je przedmuchać kompresorem, ale nie wiemy czy to coś zmieni. Prosiłbym o wszelką pomoc i radę co zrobić w takiej sytuacji.

Awatar użytkownika
Wino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1015
Rejestracja: 10 paź 2010, 21:46
Imię: Wino
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Wino » 02 maja 2011, 22:19

Elemel87 pisze: zauważył również, że zasysa powietrze do baku jak odkręci się korek wlewu
na twoim miejscu najpierw sprawdził bym odpowietrzenie zbiornika paliwa ale to jest dość wrażliwy silnik i ta mieszanka mogła uszkodzić coś przy wtrysku.

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 02 maja 2011, 22:39

zbieg okolicznosci... mieszlem olej do dwusuwa z 115 oktanowa bezyna robie tak na jazdy na torze bo 115 jest strasznie sucha a wtryski pompe mam orginalne i nic sie nie popsulo mowie niestety nie o audi ale o 944s2 a tam tez boscha podzespoly.
inna przyczyna i albo ci wciska kit albo zeczywiscie cos niedawno padlo... sprawdzzales cisnienie na listwie, kurcze nie wiem na pweno ale powinno byc mozliwe wkrecenie manometry w listwe ale ile ma bic pompa to niewiem...nieznam tego silnika ...

[ Dodano: 2011-05-02, 22:43 ]
a....

cewka moze siadac jak sie nagrzeje
halla sensor tez moze miec takie objawy

Elemel87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 31 lip 2008, 21:50
Lokalizacja: Dębowiec

Post autor: Elemel87 » 03 maja 2011, 00:06

Odpowietrzanie silnika to dwa zawory przy zbiorniku koło filtra węglowego aktywnego.Napięcie na nich zbliżone do napięcia akumulatora,więc niby jest ale czemu suszy :?: :?: :?:

[ Dodano: 2011-05-03, 00:12 ]
troll oslo pisze:albo ci wciska kit albo zeczywiscie cos niedawno padlo...
Jakby tak było to by mi sprzedał a nie sam dzwonił że auto nie chodzi :-/

A cewka tez wymieniona i zero zmian :-(

krystek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 299
Rejestracja: 24 mar 2010, 20:37
Lokalizacja: koszalin

Post autor: krystek » 03 maja 2011, 07:47

ciśnienie jakie powinno być na listwie to około 6bar na pełnym obciążeniu(3-ci bieg z nagą w podłodze),co do gaśnięcia rozgrzanego silnika,hmmmmm......,dziwna sprawa bo gdyby się coś stało od paliwa to i zimny by szalał.Najprościej było by wybłyskać kody lub podpiąć się VAG-iem(zależnie od rocznika).Ale całkiem możliwe że odpowietrzenie zbiornika szwankuje skoro zaciąga powietrze przy odkręcaniu korka.Aby to sprawdzić odpal samochód i jak zgaśnie to odkręć korek i spróbuj odpalić.

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 03 maja 2011, 08:39

odpowietrzenie... w moim ng niby odpowietrzenie dziala bo zaworek tika ale jak odkrecam korek to slychac psyczenie wiec albo zasysa albo wypycha opary,nie wiem dokladnie w ktora strone ale przyloze zapalke to sie dowiem:-) wiec nie sadze by to mialo az taki wplyw na to zee auto gasnie, a gdzie w 7a siedzi hall sensor w aparacie zaplonowym? bo byly przypadki iz hall po nagraniu sie dostaje przebicia-nie funkcjonoje,

stukowe... nie maja na to wplywu auto nie zgasnie jak sa uszkodzone...

krystek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 299
Rejestracja: 24 mar 2010, 20:37
Lokalizacja: koszalin

Post autor: krystek » 03 maja 2011, 08:52

w 7a hall sensor jest w aparacie i czasami tak się zdarza że po nagrzaniu dostaje przebicia.Co do odpowietrzenia to w ng syczy bo to są silniki podciśnieniowe,nawet po odkręceniu korka wlewu oleju potrafi zgasnąć,w 7a nie powinno tak robić. <piwo> Spotkałem się w golfie 3 z problemem że odpowietrzenie nie działało i auto gasło po czasie.

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 03 maja 2011, 09:50

kazde auto z odma za przeplywka po odkreceniu korka oleju bedzie kulalo a to przezto ze zassie lewe powietrze a przeplywka nie wyreguluje skladu miesznki bo nie bedzie przez nia ono przelatywac wiec nie ma to nic wspulnego ze silnk podcisnieniowy, w moim ng mam free odme wiec po odkreceniu korka nie zgasnie,
w niekturych odma idzie do filtra tez nie zgasnie bo filtr przed przeplywka..
niech zciagnie wezyk co idzie od baku do iltra z weglem i przedmucha go i pojezdzi na zciagnietym filtrem,

po drugie jakby w zbiorniku wytworzylo sie totalne podcisnienie to by nam zbiorniki sie zassaly pompa ma swa moc nie...

Elemel87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 31 lip 2008, 21:50
Lokalizacja: Dębowiec

Post autor: Elemel87 » 03 maja 2011, 09:55

A słyszeliście o zaworze bezwładnościowym który zabezpiecza że by paliwo było w baku a nie wyleciało-zabezpieczenie przed wypadkiem tylko gdzie on jest??
Jeżeli jest w tym modelu i czemu nie ma paliwa na przewodzie powrotnym?

krystek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 299
Rejestracja: 24 mar 2010, 20:37
Lokalizacja: koszalin

Post autor: krystek » 03 maja 2011, 10:00

Elemel87, zawór o którym mówisz znajduje się w wlewie ,to jest ta klapka przez którą przechodzi końcówka pistoletu,jest po to żeby paliwo się nie wylało przy dachowaniu.troll oslo, 7a ma też odme za przepływką a po odkręceniu korka nie kuleje.

Awatar użytkownika
Harry71
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 672
Rejestracja: 25 gru 2009, 10:38
Lokalizacja: DW

Post autor: Harry71 » 03 maja 2011, 10:02

Sprawdzal regulator cisnienia paliwa na listwie powinno byc 6 bar przed listwa kolo 10bar sprawdz jak powrot sie zachowuje czy dmucha jak zatkasz kciukiem przewod powrotny

[ Dodano: 2011-05-03, 10:07 ]
Szczelne 2.3 10V po odkreceniu wlewu oleju powinien zgasnac a jak kuleje to gdzies zasysa lewe powietrze i nie gasnie

Elemel87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 31 lip 2008, 21:50
Lokalizacja: Dębowiec

Post autor: Elemel87 » 03 maja 2011, 10:30

Harry71 pisze:czy dmucha jak zatkasz kciukiem przewód powrotny
Kolega zaraz to sprawdzi.A wracając do aparatu zapłonowego jest jakiś sposób na jego sprawdzenie czy robi przebicie jak się zagrzeje? A druga sprawa co ewentualnie może być zatkane że nie puszcza paliwa bo z tym autem dokładnie był tak że ten łem wziął auto we czwartek a już w sobotę kolega zabrał od niego auto i w drodze do domu mu po prostu zgasło a cały czas było normalnie eksploatowane i nic mu się nie działo,więc ja był stawiał na jakiś zator w przewodach lub coś podobnego

wojtbert
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 138
Rejestracja: 13 kwie 2009, 17:09
Lokalizacja: Nałęczów/Lubelskie

Post autor: wojtbert » 03 maja 2011, 11:17

u mnie też przygasa na rozgrzanym silniku wczoraj podpiąłem vaga i do wymiany czujnik temp. dwa piny (błąd 00522) , co najlepsze nie dawno go wymieniałem tylko ,że sprzedawca nakręcił mnie na eps-a a chciałem boscha więc muszę kupić jeszcze raz tym razem boscha :lol:

Elemel87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 31 lip 2008, 21:50
Lokalizacja: Dębowiec

Post autor: Elemel87 » 03 maja 2011, 11:27

wojtbert pisze:u mnie też przygasa na rozgrzanym silniku
Przygasa Ci że jak go odpalisz to obroty są w miarę normalne a przy dodaniu gazu gaśnie???

wojtbert
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 138
Rejestracja: 13 kwie 2009, 17:09
Lokalizacja: Nałęczów/Lubelskie

Post autor: wojtbert » 03 maja 2011, 11:34

jak odpale jest ok jak złapie trochę temp. obroty spadają , telepie silnikiem i nie reaguje na gaz aż w końcu gaśnie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl