Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80,B3,2.0E+LPG]Wymiana parownika

Wszystko co związane z LPG
michakret10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 16 lut 2011, 16:28
Kontakt:

[80,B3,2.0E+LPG]Wymiana parownika

Post autor: michakret10 » 03 maja 2011, 06:55

Witam

Mam zamiar wymienic parownik w mojej B3 i mam dylemat czy kupic nowy czy od znajomego 2letni ale z bardzo małym przebiegiem. Jego parownik jest gdzieś do 80 koni a ja mam 115 lub 113 ale mówili że to podobno nie robi różnicy jeśli mam kupić nowy to jakiej firmy polecacie. Oraz czy jest różnica czy wtrysk jest jedno punktowy czy wielopunktowy.

Pozdrawiam

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 03 maja 2011, 10:57

na poczatek zregeneruj swój parownik a jak nie pomoze to wtedy wymiana.

michakret10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 16 lut 2011, 16:28
Kontakt:

Post autor: michakret10 » 03 maja 2011, 14:48

mam parownik landi renzo ich juz nieprodukuja wiec raczej parownik od nowosci jest ten sam wiec lepiej go bedzie zmienic bo instalacja ok 5-6 lat ma

gornek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 13 gru 2009, 15:03
Lokalizacja: Zakliczyn

Post autor: gornek90 » 04 maja 2011, 16:07

Jeśli dostaniesz zestaw naprawczy do tego reduktora, dobrze go wyczyścisz podczas wymiany i dobrze wszystko złożysz, to reduktor będzie jak nowy ;-)

konradnutlok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 17 sty 2011, 20:13
Lokalizacja: Zakrzówek

Post autor: konradnutlok » 05 maja 2011, 11:32

ja bym nie kupowal parownika do 80km bo bedzie mial mala wydajnosc przy wyrzszych obrotach nie bedziesz mail mocy tak jakby ci gazu brakowalo

desiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 16 cze 2009, 12:32
Lokalizacja: W-Wa

Post autor: desiu » 10 maja 2011, 00:19

poszukaj na allegro nowe parowniki sa bardzo tanie, regeneracja srednio sie oplaca - nowy to nowy
jak bedziesz kupowal to kup mocniejszy, nigdy nie kupuje sie takiego sprzetu "na styk"

Awatar użytkownika
zielony
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 18 lip 2010, 09:38
Lokalizacja: Lublin/Lubelskie

Post autor: zielony » 26 cze 2011, 22:42

Podepnę się pod temat, żeby nie zakładać nowego. Czym się różnią 2 parowniki z 80 b3 1.8. w jednym wchodzą 4 przewody dwoma wtyczkami a w drugim są rozdzielone(2 wchodzą do tak jakby doczepionego elementu) Wyjaśni mi to ktoś? Można je montować naprzemiennie? Dodam ze ten pierwszy ma 3 pozycyjny przełącznik a w 2 jest dwu pozycyjny/ instalacja I generacji.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 27 cze 2011, 00:06

Jakoś nie mogę sobie wyobrazić o co ci biega z tymi przewodami. Jak możesz daj zdjęcie jednego i drugiego.

Parownik może być pneumatyk stosowany do gaźnika ma on dwie cewki, jedna odcina gaz a druga uruchamia "ssanie" czyli wychyla membranę aby więcej gazu podać na rozruch. Steruje się to ręcznie dodatkowym przyciskiem na przełączniku.
Może być ze zintegrowanym silniczkiem krokowy głównie instalacje z Holandii.

Co do przełącznika to różnie bywa czasem w tych z pozycyjnym jest 1. jazda na beznynie 2. odpalanie i jazda na gazie 3. odpalanie na benzynie i przejście na gaz po przekroczeniu określonych obrotów a jeśli przełącznik jest od gaźnika to środkowa pozycja to jest wypalanie benzyny z gaźnika czyli oba paliwa odcięte.

Awatar użytkownika
zielony
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 18 lip 2010, 09:38
Lokalizacja: Lublin/Lubelskie

Post autor: zielony » 27 cze 2011, 14:42

Oba silniki to 1.8 90km, jeden jest na jednopunktowym wtrysku a drugi na mechanicznym i w tym na mechanicznym 2 przewody są podpięte do zaworu od parownika, wejścia + i - a pozostałe dwa na takim jakby doczepionym bocznym elemencie./ Chcę ten parownik zastąpić takim właśnie który ma tylko miejsca na 2 wsówki i nic poza tym.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 27 cze 2011, 15:07

zielony pisze:a pozostałe dwa na takim jakby doczepionym bocznym elemencie.
A tym bocznym elementem jest cewka elektromagnesu? Jeśli tak to właśnie może być to "ssanie" albo ewentualnie czujnik temperatury albo wbudowany silniczek krokowy.

Awatar użytkownika
zielony
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 18 lip 2010, 09:38
Lokalizacja: Lublin/Lubelskie

Post autor: zielony » 27 cze 2011, 20:16

Więc, czy mogę te 2 kabelki dołączyć do zaworu razem z pozostałymi przy zamianie parownika?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 27 cze 2011, 20:53

Jeśli to jest pneumatyk to nie ,bo tam podaje się napięcie osobnym przyciskiem aby puścić więcej gazu przed rozruchem. I nie może być cały czas załączony.

Awatar użytkownika
zielony
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 18 lip 2010, 09:38
Lokalizacja: Lublin/Lubelskie

Post autor: zielony » 27 cze 2011, 23:02

Więc jeżeli w takim razie podłączę bez tego, to taki zwykły parownik powinien działać?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 27 cze 2011, 23:14

Daj foto bo nie jestem pewien czy to taki parownik. Tym bardziej że centralka ma jeden przełącznik trój-pozycyjny a do takich reduktorów dawali z dwoma przełącznikami, jeden z nich właśnie służył do załączania tego drugiego zaworu.
Będzie działać bez tego jakbyś podłączył na stałe to by zalewało silnik i nie dałoby się jechać.
Nie idzie od niego jeszcze taki cienki wężyk średnicy 4-5mm do kolektora ssącego?

Awatar użytkownika
zielony
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 18 lip 2010, 09:38
Lokalizacja: Lublin/Lubelskie

Post autor: zielony » 27 cze 2011, 23:20

Fote będę miał okazje zrobić dopiero w sobotę, bo to nie w moim aucie :-| . Czy idzie ten wężyk to nie pamiętam, Jest tylko jeden przełącznik dwu-pozycyjny.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl