[80,B3,2.0E+LPG]Wymiana parownika
-
- Forum Audi 80
- Posty: 15
- Rejestracja: 16 lut 2011, 16:28
- Kontakt:
[80,B3,2.0E+LPG]Wymiana parownika
Witam
Mam zamiar wymienic parownik w mojej B3 i mam dylemat czy kupic nowy czy od znajomego 2letni ale z bardzo małym przebiegiem. Jego parownik jest gdzieś do 80 koni a ja mam 115 lub 113 ale mówili że to podobno nie robi różnicy jeśli mam kupić nowy to jakiej firmy polecacie. Oraz czy jest różnica czy wtrysk jest jedno punktowy czy wielopunktowy.
Pozdrawiam
Mam zamiar wymienic parownik w mojej B3 i mam dylemat czy kupic nowy czy od znajomego 2letni ale z bardzo małym przebiegiem. Jego parownik jest gdzieś do 80 koni a ja mam 115 lub 113 ale mówili że to podobno nie robi różnicy jeśli mam kupić nowy to jakiej firmy polecacie. Oraz czy jest różnica czy wtrysk jest jedno punktowy czy wielopunktowy.
Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 15
- Rejestracja: 16 lut 2011, 16:28
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 146
- Rejestracja: 17 sty 2011, 20:13
- Lokalizacja: Zakrzówek
Podepnę się pod temat, żeby nie zakładać nowego. Czym się różnią 2 parowniki z 80 b3 1.8. w jednym wchodzą 4 przewody dwoma wtyczkami a w drugim są rozdzielone(2 wchodzą do tak jakby doczepionego elementu) Wyjaśni mi to ktoś? Można je montować naprzemiennie? Dodam ze ten pierwszy ma 3 pozycyjny przełącznik a w 2 jest dwu pozycyjny/ instalacja I generacji.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jakoś nie mogę sobie wyobrazić o co ci biega z tymi przewodami. Jak możesz daj zdjęcie jednego i drugiego.
Parownik może być pneumatyk stosowany do gaźnika ma on dwie cewki, jedna odcina gaz a druga uruchamia "ssanie" czyli wychyla membranę aby więcej gazu podać na rozruch. Steruje się to ręcznie dodatkowym przyciskiem na przełączniku.
Może być ze zintegrowanym silniczkiem krokowy głównie instalacje z Holandii.
Co do przełącznika to różnie bywa czasem w tych z pozycyjnym jest 1. jazda na beznynie 2. odpalanie i jazda na gazie 3. odpalanie na benzynie i przejście na gaz po przekroczeniu określonych obrotów a jeśli przełącznik jest od gaźnika to środkowa pozycja to jest wypalanie benzyny z gaźnika czyli oba paliwa odcięte.
Parownik może być pneumatyk stosowany do gaźnika ma on dwie cewki, jedna odcina gaz a druga uruchamia "ssanie" czyli wychyla membranę aby więcej gazu podać na rozruch. Steruje się to ręcznie dodatkowym przyciskiem na przełączniku.
Może być ze zintegrowanym silniczkiem krokowy głównie instalacje z Holandii.
Co do przełącznika to różnie bywa czasem w tych z pozycyjnym jest 1. jazda na beznynie 2. odpalanie i jazda na gazie 3. odpalanie na benzynie i przejście na gaz po przekroczeniu określonych obrotów a jeśli przełącznik jest od gaźnika to środkowa pozycja to jest wypalanie benzyny z gaźnika czyli oba paliwa odcięte.
Oba silniki to 1.8 90km, jeden jest na jednopunktowym wtrysku a drugi na mechanicznym i w tym na mechanicznym 2 przewody są podpięte do zaworu od parownika, wejścia + i - a pozostałe dwa na takim jakby doczepionym bocznym elemencie./ Chcę ten parownik zastąpić takim właśnie który ma tylko miejsca na 2 wsówki i nic poza tym.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Daj foto bo nie jestem pewien czy to taki parownik. Tym bardziej że centralka ma jeden przełącznik trój-pozycyjny a do takich reduktorów dawali z dwoma przełącznikami, jeden z nich właśnie służył do załączania tego drugiego zaworu.
Będzie działać bez tego jakbyś podłączył na stałe to by zalewało silnik i nie dałoby się jechać.
Nie idzie od niego jeszcze taki cienki wężyk średnicy 4-5mm do kolektora ssącego?
Będzie działać bez tego jakbyś podłączył na stałe to by zalewało silnik i nie dałoby się jechać.
Nie idzie od niego jeszcze taki cienki wężyk średnicy 4-5mm do kolektora ssącego?