Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Zakup A4 na dawce dla B4 - 1.8 Turbo

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
desiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 16 cze 2009, 12:32
Lokalizacja: W-Wa

Post autor: desiu » 05 kwie 2011, 01:01

zapomnij wogole o silniku poprzecznym...kupilem jakis czas temu AGU z golfa IV i dupa...nie podszedl na skrzynie z 80tki...teraz po prawie roku zakupilem 1.8 t z paska b5 silnik AEB i moze w koncu cos z tego bedzie...
ps. nie napalaj sie na anglika - moje AGU bylo niezle stryrane - caly bok pordzewialy z zewnatrz + 160tys mil:/...obecny AEB ma 140tys udokumentowane i jest z pl..jak poszukasz na allegro to za 1500 wyrwiesz ladny komplet na swapa...ja tyle dalem razem z kompem i kluczykiem z immo itp...

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 05 kwie 2011, 08:50

desiu ma racje, ja szukajac kompletu na swapa ogladalem kilka anglikow i wszystkie byly mocno zmeczone, trafil sie nawet taki ktory mial zalozona głowice od innego silnika juz mnie pamietam co tam bylo pomieszane :roll:
desiu, ty masz compi i gadalismy na GG prawda :?:

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 05 kwie 2011, 08:57

O witam Desia :mrgreen: czyli projekt jednak nie umarł :mrgreen: A mówiłem od początku żeby szukać wzdłużnego :-P to nie chciałeś słuchać. Jak coś potrzebujesz to wal na gg kluczyk nie jest ci potrzebny.
Pochwał się co tam zrobiłeś.

Słonik to był passat b5 z aeb a głowica była od awt a ile pamietam strasznie zmęczone to było :-P
pozdro

Awatar użytkownika
krisss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 304
Rejestracja: 17 cze 2009, 20:13
Lokalizacja: Świdnica DSW

Post autor: krisss » 03 maja 2011, 11:16

chłopaki a jak jest ze skrzynią od A4? Chodzi mi o quattro. czy swapując motor np. z 2.0Q na 1.8T możliwe jest wrzucenie odrazu skrzyni od A4 quattro?

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 03 maja 2011, 13:12

Mozliwe tylko po co :?: Skrzynie 5bieg sa takie same, no chyba ze chodzi ci o przelozenia, 5biegowa chyba pasuje p&p a nawet chyba jest taka sama jesli chodzi o obu8dowe i mocowania jak w 80tce. Do 6 biegowej trezba dorabiac mocowania bo nie pasuja albo skombinowac sobie lapy od skrzyni 6 biegowej z s2.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 03 maja 2011, 14:07

Panowie, ja myślałem już od dawna o swapie do swojej niuńki (B3 1.8 PM) silnika z A4 B5 1.8T. Póki co teoretyzuję sobie na ten temat. Żeby było prościej i nie zamotać :mrgreen:
1. Czy akumulator może zostać w tym samym miejscu co jest?
2. Czy nowy silnik podejdzie pod sprzęgło i skrzynie 5-kę o oznaczeniu AKM?
3. Czy chłodnica wody może zostać z B3 (jest nowa)?
4. Czy gaz w 1.8T jest sterowany linką?
5. Ile wynosi w B3 Plug and play w skali od 1 do 10 <ok> :?:

Awatar użytkownika
krisss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 304
Rejestracja: 17 cze 2009, 20:13
Lokalizacja: Świdnica DSW

Post autor: krisss » 03 maja 2011, 16:23

Słonik pisze:Mozliwe tylko po co :?:
a no po to bo zbieram jak kolega w poście powyżej informacje potrzebne mi do swapa... pierwszy krok mam już za sobą - czyli kupno 2.0 quattro. Aktualnie je odchwaszczam... wydaje mi się że szumi w niej nieco skrzynia biegów, a konkretnie torsen. Plan jest taki by kupić całe audi a4 np. walone z tyłu i mieć dawcę każdej śrubki, tulejki itp. pod domem. Chciałbym wrzucić nie tylko silnik 1.8t ale również skrzynię biegów zwykła 5 manualną. I stąd moje pytanie, czy np. jej mocowania nie są zupełnie inne, albo długość wału napędowego inna, półosie itd..

[ Dodano: 2011-05-03, 16:40 ]
Panowie, ja myślałem już od dawna o swapie do swojej niuńki (B3 1.8 PM) silnika z A4 B5 1.8T. Póki co teoretyzuję sobie na ten temat. Żeby było prościej i nie zamotać :mrgreen:
1. Czy akumulator może zostać w tym samym miejscu co jest?
2. Czy nowy silnik podejdzie pod sprzęgło i skrzynie 5-kę o oznaczeniu AKM?
3. Czy chłodnica wody może zostać z B3 (jest nowa)?
4. Czy gaz w 1.8T jest sterowany linką?
5. Ile wynosi w B3 Plug and play w skali od 1 do 10 <ok> :?:
Ad 1. Na 99% nie. Jeśli chodzi o B4 to zobacz w galerii u kolegów którzy już mają taki silnik pod maską. Ze zdobytych przeze mnie informacji wynika, że aku przychodzi za lewą przednią lampe (trzeba przespawać dla niego półkę wcześniej wycinając ją z oryginalnego miejsca). Można też go dać do bagażnika (niektóre bmw tak mają) tylko trzeba wtedy odpowiednie kabelki zanabyć i przeciągnąć przez całe autko.. a miedź jak wiemy tania nie jest :p

Ad 2. sprzęgło jest przy silniku zamocowane a nie przy skrzyni - zatem do swapa potrzeba silnik ze sprzęgłem, z tego co wiem musi być taki sam wieloklin na wałku w skrzyni, jak otwór w tarczy sprzęgłowej.

Ad 3. Chłodnica pewnie może zostać - kwestia wentylatora...może trochę zawadzać - widziałem u kogoś jak wentylator dał..przed chłodnicę zyskując tym samym sporo miejsca przy chłodnicy. Podejrzewam, że takie rzeczy to na koniec roboty sie zostawia...jak już silnik kompletny usiądzie na łapach to wtedy trzeba zrezać jakieś nowe mocowanie chłodnicy lub kupić węższą.

Ad 4. zależy od silnika. Jedne miały sterowanie linką (i taki nas interesuje) inne miały potencjometr przy pedale gazu. Jak się zakupi silnik z tą drugą opcją no to trzeba przykombinować jakiś nowy pedał gazu... wg mnie dodatkowa, niepotrzebna robota. Sterowanie linką uważam za bardziej niezawodne.

Ad 5. nie wiem :]

Bardzo możliwe, że gdzieś nakłamałem / pomyliłem się. Jeśli tak to proszę o poprawienie mnie.

kukiredrum
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 12 lip 2007, 22:46
Lokalizacja: Lublin

Post autor: kukiredrum » 19 cze 2012, 01:19

Takie pytanko mam czy jest jakaś różnica w blokach między wzdłużnymi a poprzecznymi motorami 1.8t

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 19 cze 2012, 11:24

kukiredrum pisze:Takie pytanko mam czy jest jakaś różnica w blokach między wzdłużnymi a poprzecznymi motorami 1.8t
Miejsca technologoczine mocowania łap silnika - są gdzie indziej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl