zapomnij wogole o silniku poprzecznym...kupilem jakis czas temu AGU z golfa IV i dupa...nie podszedl na skrzynie z 80tki...teraz po prawie roku zakupilem 1.8 t z paska b5 silnik AEB i moze w koncu cos z tego bedzie...
ps. nie napalaj sie na anglika - moje AGU bylo niezle stryrane - caly bok pordzewialy z zewnatrz + 160tys mil:/...obecny AEB ma 140tys udokumentowane i jest z pl..jak poszukasz na allegro to za 1500 wyrwiesz ladny komplet na swapa...ja tyle dalem razem z kompem i kluczykiem z immo itp...
[All] Zakup A4 na dawce dla B4 - 1.8 Turbo
O witam Desia :mrgreen: czyli projekt jednak nie umarł :mrgreen: A mówiłem od początku żeby szukać wzdłużnego to nie chciałeś słuchać. Jak coś potrzebujesz to wal na gg kluczyk nie jest ci potrzebny.
Pochwał się co tam zrobiłeś.
Słonik to był passat b5 z aeb a głowica była od awt a ile pamietam strasznie zmęczone to było
pozdro
Pochwał się co tam zrobiłeś.
Słonik to był passat b5 z aeb a głowica była od awt a ile pamietam strasznie zmęczone to było
pozdro
Mozliwe tylko po co :?: Skrzynie 5bieg sa takie same, no chyba ze chodzi ci o przelozenia, 5biegowa chyba pasuje p&p a nawet chyba jest taka sama jesli chodzi o obu8dowe i mocowania jak w 80tce. Do 6 biegowej trezba dorabiac mocowania bo nie pasuja albo skombinowac sobie lapy od skrzyni 6 biegowej z s2.
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Panowie, ja myślałem już od dawna o swapie do swojej niuńki (B3 1.8 PM) silnika z A4 B5 1.8T. Póki co teoretyzuję sobie na ten temat. Żeby było prościej i nie zamotać :mrgreen:
1. Czy akumulator może zostać w tym samym miejscu co jest?
2. Czy nowy silnik podejdzie pod sprzęgło i skrzynie 5-kę o oznaczeniu AKM?
3. Czy chłodnica wody może zostać z B3 (jest nowa)?
4. Czy gaz w 1.8T jest sterowany linką?
5. Ile wynosi w B3 Plug and play w skali od 1 do 10 <ok> :?:
1. Czy akumulator może zostać w tym samym miejscu co jest?
2. Czy nowy silnik podejdzie pod sprzęgło i skrzynie 5-kę o oznaczeniu AKM?
3. Czy chłodnica wody może zostać z B3 (jest nowa)?
4. Czy gaz w 1.8T jest sterowany linką?
5. Ile wynosi w B3 Plug and play w skali od 1 do 10 <ok> :?:
a no po to bo zbieram jak kolega w poście powyżej informacje potrzebne mi do swapa... pierwszy krok mam już za sobą - czyli kupno 2.0 quattro. Aktualnie je odchwaszczam... wydaje mi się że szumi w niej nieco skrzynia biegów, a konkretnie torsen. Plan jest taki by kupić całe audi a4 np. walone z tyłu i mieć dawcę każdej śrubki, tulejki itp. pod domem. Chciałbym wrzucić nie tylko silnik 1.8t ale również skrzynię biegów zwykła 5 manualną. I stąd moje pytanie, czy np. jej mocowania nie są zupełnie inne, albo długość wału napędowego inna, półosie itd..Słonik pisze:Mozliwe tylko po co :?:
[ Dodano: 2011-05-03, 16:40 ]
Ad 1. Na 99% nie. Jeśli chodzi o B4 to zobacz w galerii u kolegów którzy już mają taki silnik pod maską. Ze zdobytych przeze mnie informacji wynika, że aku przychodzi za lewą przednią lampe (trzeba przespawać dla niego półkę wcześniej wycinając ją z oryginalnego miejsca). Można też go dać do bagażnika (niektóre bmw tak mają) tylko trzeba wtedy odpowiednie kabelki zanabyć i przeciągnąć przez całe autko.. a miedź jak wiemy tania nie jest :pPanowie, ja myślałem już od dawna o swapie do swojej niuńki (B3 1.8 PM) silnika z A4 B5 1.8T. Póki co teoretyzuję sobie na ten temat. Żeby było prościej i nie zamotać :mrgreen:
1. Czy akumulator może zostać w tym samym miejscu co jest?
2. Czy nowy silnik podejdzie pod sprzęgło i skrzynie 5-kę o oznaczeniu AKM?
3. Czy chłodnica wody może zostać z B3 (jest nowa)?
4. Czy gaz w 1.8T jest sterowany linką?
5. Ile wynosi w B3 Plug and play w skali od 1 do 10 <ok> :?:
Ad 2. sprzęgło jest przy silniku zamocowane a nie przy skrzyni - zatem do swapa potrzeba silnik ze sprzęgłem, z tego co wiem musi być taki sam wieloklin na wałku w skrzyni, jak otwór w tarczy sprzęgłowej.
Ad 3. Chłodnica pewnie może zostać - kwestia wentylatora...może trochę zawadzać - widziałem u kogoś jak wentylator dał..przed chłodnicę zyskując tym samym sporo miejsca przy chłodnicy. Podejrzewam, że takie rzeczy to na koniec roboty sie zostawia...jak już silnik kompletny usiądzie na łapach to wtedy trzeba zrezać jakieś nowe mocowanie chłodnicy lub kupić węższą.
Ad 4. zależy od silnika. Jedne miały sterowanie linką (i taki nas interesuje) inne miały potencjometr przy pedale gazu. Jak się zakupi silnik z tą drugą opcją no to trzeba przykombinować jakiś nowy pedał gazu... wg mnie dodatkowa, niepotrzebna robota. Sterowanie linką uważam za bardziej niezawodne.
Ad 5. nie wiem :]
Bardzo możliwe, że gdzieś nakłamałem / pomyliłem się. Jeśli tak to proszę o poprawienie mnie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 27
- Rejestracja: 12 lip 2007, 22:46
- Lokalizacja: Lublin