[b4 1.9tdi 1Z] Przełącznik kierunkowskazów nie odbija
Ale kolega ma B4,a tam jest przełącznik kierunków dzielony-oddzielnie wycieraczki,oddzielnie światła i kierunki,więc wystarczy rozkręcić śrubki małe -4szt.-torx,złożenie i rozebranie nie jest specjalnie trudne.W/g mnie pękł taki element -czarny,który powoduje zatrzask dźwigni-jest podparty taką dość mocną sprężyną,a koniec ten elastyczny ,który się poddaje przy włączaniu jest dość cienki i po iluś tam razach pęka w najcieńszym miejscu -około1 mm.Element ten widoczny po zdjęciu górnej części włącznika-czyli dźwigni świateł.Możliwe,że ten biały co wystaje z obudowy w kierunku kierownicy też się uszkodził-jest dość delikatny.guliusz pisze:.Rozwierciłem nity i zamiast nich z umiarem skręciłem
- zawodnik88
- Forum Audi 80
- Posty: 244
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:52
- Lokalizacja: Dąbrowa górnicza
https://audi80.pl/all-how-to-przelac ... t17467.htmzawodnik88 pisze:A ja mam takie pytanie jak wyjąc cały ten przełącznik zespolony z kolumny
-
- Forum Audi 80
- Posty: 280
- Rejestracja: 01 lut 2007, 21:23
- Lokalizacja: EP
kubik, koledze chodziło raczej jak wyjąć cały przełącznik :roll:kubik pisze:zawodnik88 napisał/a:
A ja mam takie pytanie jak wyjąc cały ten przełącznik zespolony z kolumny
https://audi80.pl/all-...tla-vt17467.htm
spojrzałem w line na szybko i nie dostrzegłem tego opisu :cry:
zawodnik88, jakbyś użył szukajki napewno yś znalazł niejeden temat z takim opisem
żeby dobrać sie do przełącznika musisz ściągnąć kierownice, następnie w obudowie pająka od spodu są 2 śrubki i ściągasz górną obudowe. z dołu jest jeszcze taki otworek : tam musisz spasować albo imbus albo śrubokręt. po takim zabiegu wyciągasz przełącznik
Jeżeli wyciągniesz wyłącznik świateł to od tyłu zobaczysz małą dziurkę i w niej blaszkę ze styku to własnie jest styk od świateł drogowych.Spróbuj go lekko docisnąć w dół żeby był niżej bo prawdopodobnie nie styka ci to i światła mijania się wyłączają ale nie załaczają drogowe.U mnie to było przyczyną. Nie musiałem nawet rozbierać wyłącznika.Canibal pisze:witam nie bede zakladal nowego tematu tylko podepne sie pod ten otoz mam problem nie dzialaja mi dlugie tzn jak wezme raczke do siebie to sie dlugie zapalaja a jak wezme od siebie aby palily sie ciagle to gasna mi wszystkie swiatla i nie mam zadnych procz pozycyjnych i teraz pytanie ktora czesc w pajaku za to odpowiada ? a raczej ktory styk ?
Podłącze sie do tematu, po kupnie Audiczki kierunkowskaz odbijał normalnie, niestety po zdjęciu kierownicy w celu montażu radia i jej ponownym założeniu kierunki nie odbijają. Po demontażu pająka i sprawdzeniu jego działania doszedłem do wniosku ze wszystko jest w jak najlepszym pożądku, założyłem wszystko na kolumnę kierowniczą i odkryłem ze jest luz pomiędzy "tym wystającym pipkiem na kierownicy", a "pipkiem" pająka, wygląda to tak jakby wieloklin na wałku był za krutko nacięty albo kierownica nie dochodzi do końca, odkryłem też ze mam jakiś dziwny sprężynujący luz, tzn. mogę lekko docisnąć już założoną kierownice i wtedy kierunkowskaz prawy odbija a lewy tylko lekko zachacza, niewystarczająco zeby go wyrzucić. czy te luzy są normalne? A może dokleić kawałek plastiku do tego "wystającego pipka na kierownicy"?
Niestety osadzając pająka płyciej spowoduje powstanie przestrzeni pomiedzy maskownica pająka a obudowa zegarów, co wyglada paskudnie. Czy sprezynujacy luz na drążku kierowniczym o którym pisałem, bo nie wim czy wszystko jest ok? a moze lepiej dokleić cos żeby wydluzyc część kierownicy odpowiedzialną za wyrzucanie kierunków?
[ Dodano: 2011-05-05, 08:13 ]
czy naprawdę nikt nie jest w stanie mi pomóc ?
[ Dodano: 2011-05-05, 08:13 ]
czy naprawdę nikt nie jest w stanie mi pomóc ?
problem z długimi
Witam,
żeby nie zakładać nowego wątku podepnę się pod już istniejący.
Nie wiem czym to jest spowodowane ale od jakiegoś czasu po włączeniu świateł od razu wchodzą mi długie mimo, że pozycja drążka jest prawidłowa i powinny to być światła jezdne. Dopiero jak przejadę kilka kilometrów i samochód jest rozgrzany to problem znika (no chyba, że wjadę w jakąś dziurę to znów wbijają mi się długie).
Jeszcze jedna sprawa- po przekręceniu kluczyka w stacyjce wycieraczki wykonują jedno pełne machnięcie mimo, że nie są włączone.
Będę wdzięczny za poradę co z tym zrobić, żeby działało jak należy.
żeby nie zakładać nowego wątku podepnę się pod już istniejący.
Nie wiem czym to jest spowodowane ale od jakiegoś czasu po włączeniu świateł od razu wchodzą mi długie mimo, że pozycja drążka jest prawidłowa i powinny to być światła jezdne. Dopiero jak przejadę kilka kilometrów i samochód jest rozgrzany to problem znika (no chyba, że wjadę w jakąś dziurę to znów wbijają mi się długie).
Jeszcze jedna sprawa- po przekręceniu kluczyka w stacyjce wycieraczki wykonują jedno pełne machnięcie mimo, że nie są włączone.
Będę wdzięczny za poradę co z tym zrobić, żeby działało jak należy.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
pajakYarko pisze:no chyba, że wjadę w jakąś dziurę to znów wbijają mi się długie).
dziwne ze za kazdym szuka pozycji poczatkowej wycieraczek, no bo zeby sie w pajaku i prawa strona zuzyla, to chyba jakis pech by musial bycYarko pisze:po przekręceniu kluczyka w stacyjce wycieraczki wykonują jedno pełne machnięcie mimo, że nie są włączone
tu dodatkowo, moze byc silniczek oraz przekaznik, w silniczku jest talezyk ktory ustala pozycje wyjsciowa wycieraczek, aby zawsze z niej startowaly