[B4 ABT/ABK] Ustawianie rozrządu
[quote="FRACHU24"]może sie orientujesz czy przy napinaczu też jest cos do wymiany co powinno sie wymienic tak by nie rozkręcać tego 10 razy?
Mam zamiar samemu wymieniać wiec lepiej dopytać dokładnie.
Żeczy do wymiany: pasek, rolka, zimeringi, koło zębate wału.
Czy coś jeszcze? Jakies podpowiedzi mile widziane.
Pozdrawiam.[/quote]
Cenię sobie bardzo informację jakie uzyskuję dzięki forum. Udało mi się dzięki zdjęciom silnika i FAQ ustalić jaki dokładnie model silnika jest w moim samochodzie.
Dowiedziałem się też, jakie elementy i po jakim przebiegu należy wymienić. Ale mam pytanie które uporządkuje moje informacje.
Czy w Audi ABT 2.0 90 KM podczas wymiany paska rozrządu oraz elementów, które zostały wymienione w tym poście należy wymienić jeszcze jakąś pompę wody?
Przepraszam, za pytanie, ale jestem laikiem i wiem, że niektóre modele audi zalecają wymiany takiego elementu.
Jeżeli wystarczy pasek rozrządu i rolka (nazywana chyba także napinaczem paska) to polećcie proszę firmę oferującą produkty do tego modelu AUDI. Na co zwracać uwagę przy zakupie części? Link do np. Aukcji allegro byłby mile widziany (oczywiście jeżeli nie zabrania tego regulamin forum)
pozdrawiam
Krzysztof
Mam zamiar samemu wymieniać wiec lepiej dopytać dokładnie.
Żeczy do wymiany: pasek, rolka, zimeringi, koło zębate wału.
Czy coś jeszcze? Jakies podpowiedzi mile widziane.
Pozdrawiam.[/quote]
Cenię sobie bardzo informację jakie uzyskuję dzięki forum. Udało mi się dzięki zdjęciom silnika i FAQ ustalić jaki dokładnie model silnika jest w moim samochodzie.
Dowiedziałem się też, jakie elementy i po jakim przebiegu należy wymienić. Ale mam pytanie które uporządkuje moje informacje.
Czy w Audi ABT 2.0 90 KM podczas wymiany paska rozrządu oraz elementów, które zostały wymienione w tym poście należy wymienić jeszcze jakąś pompę wody?
Przepraszam, za pytanie, ale jestem laikiem i wiem, że niektóre modele audi zalecają wymiany takiego elementu.
Jeżeli wystarczy pasek rozrządu i rolka (nazywana chyba także napinaczem paska) to polećcie proszę firmę oferującą produkty do tego modelu AUDI. Na co zwracać uwagę przy zakupie części? Link do np. Aukcji allegro byłby mile widziany (oczywiście jeżeli nie zabrania tego regulamin forum)
pozdrawiam
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2016, 21:08 przez kkoz7, łącznie zmieniany 2 razy.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Pompa cieczy w ABT jest napedzana dodatkowym paskiem, innym niż rozrzad. Teoretycznie zaleca sie wymiane pompy przy kazdej zmianie rozrzadu, aczkolwiek sa one tak trwałe ze jesli nie ma luzu na osi pompy to moim zdaniem nie ma potrzeby jej wymieniac. Polecane pompy to np. SKF.
Jeśli chodzi o rolke napinacza paska to dobrym wyborem bedzie INA, albo SKF. Pasek: Contitech, jednak i na Gatesie nie zawiodłem sie nigdy.
MAsz kolego cały temat napisany jakie czesci sa najlepsze do audiczek.
Jeśli chodzi o rolke napinacza paska to dobrym wyborem bedzie INA, albo SKF. Pasek: Contitech, jednak i na Gatesie nie zawiodłem sie nigdy.
MAsz kolego cały temat napisany jakie czesci sa najlepsze do audiczek.
jeśli mówicie o napinaczu termicznym paska rozrządu (przykręcony z przodu silnika koło rolki napinacza na 3 śruby fi6 i połączony dźwignią z napinaczem paska rozrządu) to te urządzonko nie tłumi żadnych drgań. Jego zadaniem jest poluzować napinacz gdy silnik rozgrzeje się, a rozgrzewa się on od gorącej głowicy/bloku silnika. Wymontowywałem go i na stole podgrzewałem opalarką i trzpień wysuwał się. Po schłodzeniu chowa się.TLUMIK DRGAN raczej napewno odpada on z prowadzeniem paska niema nic wspolnego jedynie tlumi chwilowe szarpniecia
Witam.
założyłem nową rolkę i pasek ...
Samochód jest do jazdy a nie od stania w serwisie, wiec na drugi dzień trafił mi sie kurs do Bielska-Białej , tj jakies 500km stuknęło w obie strony.
Jechałem jak na szpilkach bo co ok. 100km zatrzymywałem się i doglądałem paska.
Oto co zauważyłem : pasek raz był na swoim miejscu a raz 2-3mm zsuwał się równomiernie z rolek ... a przy następnym postoju :shock: znowu był na swoim miejscu......
dodam jeszcze, że wcześniej miałem rolkę metalową SKF a teraz mam opakowanie INA a w środku był plastik SKF... poprzedni właściciel przejechał na pasku 80.000km i nic...
obstawiam jeszcze na tą śrubę prowadzącą rolke.... może ona jest skrzywiona/wytarta i napinacz zrzuca pasek.....
PISZCIE PISZCIE Panowie bo już nie wiem co z tym zrobic..... :cry:
pozdr
założyłem nową rolkę i pasek ...
Samochód jest do jazdy a nie od stania w serwisie, wiec na drugi dzień trafił mi sie kurs do Bielska-Białej , tj jakies 500km stuknęło w obie strony.
Jechałem jak na szpilkach bo co ok. 100km zatrzymywałem się i doglądałem paska.
Oto co zauważyłem : pasek raz był na swoim miejscu a raz 2-3mm zsuwał się równomiernie z rolek ... a przy następnym postoju :shock: znowu był na swoim miejscu......
dodam jeszcze, że wcześniej miałem rolkę metalową SKF a teraz mam opakowanie INA a w środku był plastik SKF... poprzedni właściciel przejechał na pasku 80.000km i nic...
obstawiam jeszcze na tą śrubę prowadzącą rolke.... może ona jest skrzywiona/wytarta i napinacz zrzuca pasek.....
PISZCIE PISZCIE Panowie bo już nie wiem co z tym zrobic..... :cry:
pozdr
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Prezes, jak odróznic to juz nie mam pojecia. Wiem napewno, że były przynajmniej 3 rodzaje rolek:
048109243a
8cs075037
8cs075038
W tym pierwsza chyba montowana przed '92r a te dwie dolne po '92. Aczkolwiek nie dam sobie reki uciąć czy napewno. Wiem, ze u ojca z wczesnego '92 roku jest rolka metalowa, a u mnie z późnego '94 jest rolka plastikowa. Co wiecej, po załozeniu do starszego rolki plastikowej pasek trze o kołnierz rolki. a na metalowej chodzi idealnie.
048109243a
8cs075037
8cs075038
W tym pierwsza chyba montowana przed '92r a te dwie dolne po '92. Aczkolwiek nie dam sobie reki uciąć czy napewno. Wiem, ze u ojca z wczesnego '92 roku jest rolka metalowa, a u mnie z późnego '94 jest rolka plastikowa. Co wiecej, po załozeniu do starszego rolki plastikowej pasek trze o kołnierz rolki. a na metalowej chodzi idealnie.
- maniek2312
- Forum Audi 80
- Posty: 131
- Rejestracja: 05 lut 2010, 00:15
- Lokalizacja: ŚWIDWIN-SZCZECIN
W moim przypadku również pasek się ściera, ale wyraźnie widać jak podczas pracy przesuwa się lewo prawo na dolnym kółku zębatym jakby nie trzymalo wsółosiowości. Wymieniam te kółko i zobaczymy co bedzie potem. Kupiłem też rozrząd pasek gates i UWAGA W sklepie zaproponowano mi rolkę Ina a w pudełku SKF :shock: . Miała delikatny luz poprzeczny na łożysku. Poprosiłem o inną - dali Ruville a w pudełku SKF :shock: . Drodzy Koledzy orientujecie się jak to jest z tymi częściami? W innym sklepie powiedzieli że INA SKF RUVILLE to jest to samo ale jak pytałem o cene to już nie była taka sama <hmm> I czy jest jakiś dopuszczalny luz na łożysku rolki napinającej?
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
ma ktoś może jakiś numer fabryczny tej szpilki na której osadzona jest rolka rozrządu???
Numer sam sobie znalazłem!!!!!
Problem z paskiem rozwiązałem lecz dalej nie znam przyczyny takiego stanu rzeczy !
A i jeszcze jedno paska nie tnie o obudowę tylko o dolne koło pasowe od alternatora.
Jeżeli by obcierał o obudowę to by przetarł obudowę
Jak ktoś dojdzie dlaczego tak się dzieje to niech napisze
Numer sam sobie znalazłem!!!!!
Problem z paskiem rozwiązałem lecz dalej nie znam przyczyny takiego stanu rzeczy !
A i jeszcze jedno paska nie tnie o obudowę tylko o dolne koło pasowe od alternatora.
Jeżeli by obcierał o obudowę to by przetarł obudowę
Jak ktoś dojdzie dlaczego tak się dzieje to niech napisze