Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT/ABK] Ustawianie rozrządu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
kkoz7
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 24 mar 2009, 22:40
Lokalizacja: Piła

Post autor: kkoz7 » 02 maja 2011, 16:14

[quote="FRACHU24"]może sie orientujesz czy przy napinaczu też jest cos do wymiany co powinno sie wymienic tak by nie rozkręcać tego 10 razy?
Mam zamiar samemu wymieniać wiec lepiej dopytać dokładnie.
Żeczy do wymiany: pasek, rolka, zimeringi, koło zębate wału.
Czy coś jeszcze? Jakies podpowiedzi mile widziane.
Pozdrawiam.[/quote]


Cenię sobie bardzo informację jakie uzyskuję dzięki forum. Udało mi się dzięki zdjęciom silnika i FAQ ustalić jaki dokładnie model silnika jest w moim samochodzie.
Dowiedziałem się też, jakie elementy i po jakim przebiegu należy wymienić. Ale mam pytanie które uporządkuje moje informacje.
Czy w Audi ABT 2.0 90 KM podczas wymiany paska rozrządu oraz elementów, które zostały wymienione w tym poście należy wymienić jeszcze jakąś pompę wody?
Przepraszam, za pytanie, ale jestem laikiem i wiem, że niektóre modele audi zalecają wymiany takiego elementu.
Jeżeli wystarczy pasek rozrządu i rolka (nazywana chyba także napinaczem paska) to polećcie proszę firmę oferującą produkty do tego modelu AUDI. Na co zwracać uwagę przy zakupie części? Link do np. Aukcji allegro byłby mile widziany (oczywiście jeżeli nie zabrania tego regulamin forum)
pozdrawiam
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2016, 21:08 przez kkoz7, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 02 maja 2011, 16:20

Pompa cieczy w ABT jest napedzana dodatkowym paskiem, innym niż rozrzad. Teoretycznie zaleca sie wymiane pompy przy kazdej zmianie rozrzadu, aczkolwiek sa one tak trwałe ze jesli nie ma luzu na osi pompy to moim zdaniem nie ma potrzeby jej wymieniac. Polecane pompy to np. SKF.
Jeśli chodzi o rolke napinacza paska to dobrym wyborem bedzie INA, albo SKF. Pasek: Contitech, jednak i na Gatesie nie zawiodłem sie nigdy.
MAsz kolego cały temat napisany jakie czesci sa najlepsze do audiczek.

Awatar użytkownika
krisss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 304
Rejestracja: 17 cze 2009, 20:13
Lokalizacja: Świdnica DSW

Post autor: krisss » 03 maja 2011, 08:42

TLUMIK DRGAN raczej napewno odpada on z prowadzeniem paska niema nic wspolnego jedynie tlumi chwilowe szarpniecia
jeśli mówicie o napinaczu termicznym paska rozrządu (przykręcony z przodu silnika koło rolki napinacza na 3 śruby fi6 i połączony dźwignią z napinaczem paska rozrządu) to te urządzonko nie tłumi żadnych drgań. Jego zadaniem jest poluzować napinacz gdy silnik rozgrzeje się, a rozgrzewa się on od gorącej głowicy/bloku silnika. Wymontowywałem go i na stole podgrzewałem opalarką i trzpień wysuwał się. Po schłodzeniu chowa się.

Key100l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 307
Rejestracja: 23 kwie 2010, 01:19
Lokalizacja: Grudziądz i okolice

Post autor: Key100l » 04 maja 2011, 14:50

Nie wiem Koledzy czy pomogę w temacie, ale u mnie też schodził pasek w kierunku osłony plastikowej. Ja załatwiłem to tak, że przed tą łapkę która jest przykręcona do rolki podłożyłem kawałek gumowej podkładki ;-) Teraz pasek jest prawie przyklejony do głowicy <ok>

Awatar użytkownika
Prezes
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 27 lut 2007, 19:24
Lokalizacja: Praszka

Post autor: Prezes » 06 maja 2011, 12:28

Witam.
założyłem nową rolkę i pasek ...

Samochód jest do jazdy a nie od stania w serwisie, wiec na drugi dzień trafił mi sie kurs do Bielska-Białej , tj jakies 500km stuknęło w obie strony.

Jechałem jak na szpilkach bo co ok. 100km zatrzymywałem się i doglądałem paska.
Oto co zauważyłem : pasek raz był na swoim miejscu a raz 2-3mm zsuwał się równomiernie z rolek ... a przy następnym postoju :shock: znowu był na swoim miejscu......

dodam jeszcze, że wcześniej miałem rolkę metalową SKF a teraz mam opakowanie INA a w środku był plastik SKF... poprzedni właściciel przejechał na pasku 80.000km i nic...

obstawiam jeszcze na tą śrubę prowadzącą rolke.... może ona jest skrzywiona/wytarta i napinacz zrzuca pasek.....

PISZCIE PISZCIE Panowie bo już nie wiem co z tym zrobic..... :cry:


pozdr

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 06 maja 2011, 12:54

Jak była metalowa, to ma być metalowa. one nie sa wymienne.

Awatar użytkownika
Prezes
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 27 lut 2007, 19:24
Lokalizacja: Praszka

Post autor: Prezes » 06 maja 2011, 13:17

no taką dał mi w sklepie według katalogu....
mówisz, że mam szukać metalowej ??

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 06 maja 2011, 13:21

Osprzęt jak i bloki silników ABT i ABK były wielokrotnie delikatnie modyfikowane, jezeli oryginalnie była rolka metalowa to taka ma byc. W katalogu tego nie ma. Dobrać idealna rolke mozna jedynie podajac numer silnika.

Awatar użytkownika
Prezes
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 27 lut 2007, 19:24
Lokalizacja: Praszka

Post autor: Prezes » 06 maja 2011, 15:42

odpowiedz mi na pytanie : Gdzie sprawdzić jaka ma być ta rolka ??
autko ma 310.000km i pewnie już parę razy ktoś wymieniał rozrząd, dlatego nie mam pewności czy to ma być metalowa ...

jakaś ETKA to pokarze ??

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 06 maja 2011, 16:52

Prezes, jak odróznic to juz nie mam pojecia. Wiem napewno, że były przynajmniej 3 rodzaje rolek:
048109243a
8cs075037
8cs075038

W tym pierwsza chyba montowana przed '92r a te dwie dolne po '92. Aczkolwiek nie dam sobie reki uciąć czy napewno. Wiem, ze u ojca z wczesnego '92 roku jest rolka metalowa, a u mnie z późnego '94 jest rolka plastikowa. Co wiecej, po załozeniu do starszego rolki plastikowej pasek trze o kołnierz rolki. a na metalowej chodzi idealnie.

Awatar użytkownika
maniek2312
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 05 lut 2010, 00:15
Lokalizacja: ŚWIDWIN-SZCZECIN

Post autor: maniek2312 » 08 maja 2011, 12:16

Koledzy jak ja swoją audi kupiłem miała metalową rolkę założoną,jak wymieniałem rozrząd mechanik założył plastikową i też idealnie chodzi,już 30 000 tysięcy tak zrobiłem,i nic.Pasek jak nowy wygląda i rancika nie rusza.

wilk100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 09 maja 2008, 23:01
Lokalizacja: Suchedniów

Post autor: wilk100 » 21 cze 2011, 12:57

Witam!

Mam ten sam problem z tym zsuwaniem paska!

Zaczynam kombinować od tej szpilki na której jest zamontowana rolka oraz od koła pasowego na wale!


I teraz moje pytanie do was jaki jest gwint śruby która przykręca koło od wału(prawy/lewy)???

bo za diabła tego ustrojstwa nie mogę odkręcić

KamilJ.
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 29 maja 2011, 10:53
Lokalizacja: podlasie

Post autor: KamilJ. » 21 cze 2011, 18:01

W moim przypadku również pasek się ściera, ale wyraźnie widać jak podczas pracy przesuwa się lewo prawo na dolnym kółku zębatym jakby nie trzymalo wsółosiowości. Wymieniam te kółko i zobaczymy co bedzie potem. Kupiłem też rozrząd pasek gates i UWAGA W sklepie zaproponowano mi rolkę Ina a w pudełku SKF :shock: . Miała delikatny luz poprzeczny na łożysku. Poprosiłem o inną - dali Ruville a w pudełku SKF :shock: . Drodzy Koledzy orientujecie się jak to jest z tymi częściami? W innym sklepie powiedzieli że INA SKF RUVILLE to jest to samo ale jak pytałem o cene to już nie była taka sama <hmm> I czy jest jakiś dopuszczalny luz na łożysku rolki napinającej?

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 21 cze 2011, 18:41

Ina siedzi w pudełkach SKF i odwrotnie co do trzeiej firmy nie wiem. A łożysko to łożysko trzeba spisać numer i poszukać w normie może ma jakiś duzy luz ale raczej reką to słabo powinien być wyczuwany.

wilk100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 09 maja 2008, 23:01
Lokalizacja: Suchedniów

Post autor: wilk100 » 22 cze 2011, 19:41

ma ktoś może jakiś numer fabryczny tej szpilki na której osadzona jest rolka rozrządu???


Numer sam sobie znalazłem!!!!!

Problem z paskiem rozwiązałem lecz dalej nie znam przyczyny takiego stanu rzeczy !

A i jeszcze jedno paska nie tnie o obudowę tylko o dolne koło pasowe od alternatora.
Jeżeli by obcierał o obudowę to by przetarł obudowę


Jak ktoś dojdzie dlaczego tak się dzieje to niech napisze

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl