Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9TDI 1z] zapowitrzony filtr paliwa

ODPOWIEDZ
andrzej1

[80 B4 1.9TDI 1z] zapowitrzony filtr paliwa

Post autor: andrzej1 » 12 maja 2007, 19:41

witam.
dziś zmieniałem filtr ropy. Wykręciłem stary, zalałem ropą nowy, skręciłem wszystko tak jak powinno być i samochód opalił od razu ale po chwili zdechł. Kręcę, kręcę i nic. Tak jakby przepalił to co było w filtrze (ale tak szybko cały filtr ropy w około 15sekund)? Bąble w wężykach z ropą widać. Jak już skończę kręcić to wracają one z powrotem do filtra ropy. Śruba odpowietrzająca nic nie pomaga. Węży nie odkręcałem i wyglądają ciągle na sprawne - szczelne. Co sie robi gdy układ paliwowy się zapowietrzy [1z, 93r]?
Dodam, że pilne.
Ostatnio zmieniony 12 maja 2007, 22:12 przez andrzej1, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 12 maja 2007, 20:40

samo się powinno odpowietrzyć... musisz zlikwidować te bąble powietrza, prawdopodobnie, któryś z przewodów został źle dokręcony lun przewody są sparciałe i nieszczelne...

to że zjadło w 15s to normalka, co się nie spaliło to poszło przewodem zwrotnym do zbiornika...

sprawdź raz jeszcze wszystkie opaski, podokręcaj je i kręć, aż załapie

andrzej1

Post autor: andrzej1 » 12 maja 2007, 21:40

jak pisałem wcześniej-nie odkręcałem przewodów. Są jak nowe i nie nigdzie nie można się dopatrzyć nieszczelności - na oko.
Z tymi 15s to się pomyliłem , zapomniałem, że w południe po całej operacji go odpalałem i chodził z 10minut. Więc możliwe, że teraz wszystko wypalił co było w filtrze i nie ma ropy w nim aby podać do silnika.
Zalać filtr śrubą odpowietrzającą do pełna, zakręcić i kręcić?
Jak sprawdzić czy ropa jest dostarczana do filtra i czy wina stoi przy dostarczaniu ropy do filtra, czy jest problem dopiero od filtra do silnika?
Co proponujecie?

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 12 maja 2007, 22:03

zależy jak długo kręciłes bo to trzeba kilka razy po trochu krecić aż załapie i powinno byc dobrze

andrzej1

Post autor: andrzej1 » 12 maja 2007, 23:10

już wiem w czym problem.
W nowym filtrze FILTRON nie było oczywiście podgrzewacza ropy- nie mieli takich jak kupowałem i wkręciłem w nowy filtr, korek spustowy (ten o dołu) z grzałką ze starego filtra. Uszczelka była kiepska więc wsadziłem uszczelkę od nowego filtra.
Co się okazało. Zalany filtr, silnik odpala bez problem i chodzi dopóki tego nie spala, potem się zapowietrza i potem to sobie mogę kręcić. Węże wyglądają sprawnie więc nie wiedziałem co się dzieje. Odkręciłem śrubę odpowietrzania filtra i zalałem na nowo ropą i wtedy zobaczyłem , że kapie dałem filtra. Pewnie filtron zrobił inne wymiary korka i uszczlki - dupki. Więc jutro muszę coś z tym zrobić. Dziś już za ciemno. Tylko chyba zostanie mi wkręcenie korka z Filtrona i niestety nie będę miał w nim grzałki - ale co innego zrobić?

zemiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 24 cze 2007, 08:41

Post autor: zemiel » 28 sie 2007, 21:51

Witam, dzis chcialem wymienic filtr paliwa, a wiec poluzowalem obejme trzymajaco filtr zluzowalem i zdjalem jeden przewod paliwowy bo inaczej bym chyba niewyjal filtra,no i po wyjeciu widze od dolu jakis przewod,co sie po odkreceniu okazalo ze jest to podgrzewacz,nowy filtr jest bez podgrzewacza i z mniejszym otworem odplywowym,czy da sie dokupic jakis inny filtr zeby wlozyc grzalke bo szkoda niemontowac tego a zbliza sie powoli zima i moze sie przedac.Jesli ktos cos wie na ten temat to poprosilbym i krotka note. zemiel
zemiel

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 28 sie 2007, 23:12

zemiel pisze:,no i po wyjeciu widze od dolu jakis przewod,co sie po odkreceniu okazalo ze jest to podgrzewacz,
z dołu :?: podgrzewacz jest z góry i działa na zasadzie powracającego ogrzanego paliwa :-/ Coś pokręciłeś :?:

a jeśli już odgrzewamy kotleta to po wymianie filtra jak później kręcimy :!: nie odkręcać :!: górnej śrubki do odpowietrzania bo paliwo się cofa i nigdy nie zapalimy :idea:

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 28 sie 2007, 23:17

wydaje mi się że nie jest to podgrzewacz tylko czujnik wody w filtrze.co jakiś czas trzeba popuścic zaworek od dołu filtra i spuścic wode która sie tam nagromadziła.ja tez jak kupiłem nie miałem tego tylko było zaślepione plastikiem.musisz kupić filtr który spasuje

zemiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 24 cze 2007, 08:41

Post autor: zemiel » 29 sie 2007, 05:09

No własnie, to mnie zdziwilo ze podgrzewacz jest z dołu , jest wsadzony w ta plastikowa wkrecana zaslepke do spuszczania wody długosci jakies 60mm i z dwoma wystajacymi na gorze elektrodami zemiel
zemiel

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 29 sie 2007, 10:11

to działa jakos tak że gdy poziom wody jest za duzy i dochodzi do tych dwuch wystających elektrod to wtedy robi się zwarcie i świeci sie kontrolka chyba świec żarowych ale nie jestem pewnien na 100%

tryni81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 13 sie 2007, 11:46

Post autor: tryni81 » 29 sie 2007, 14:27

dokładnie tak to jest czujnik wody i jeśli jej poziom dojdzie do tych elektrod to miga ci kontrolka grzania świec.
a wracając do problemu to zalej ponownie filtr i sprawdź jego szczelność od strony czujnika i od strony odpowietrzenia (zwłaszcza tam musi być dokręcone na 0) oraz na podgrzewaczu (wąż powrotu idzie przez biały zawór w filtrze pod tym zaworem jest oring)
jak już wszystko poskładasz do kupy to popuść lekko nakrętkę mocującą wąż metalowy paliwa na którymś wtrysku, pokręć jak złapie to dokręć węza i gotowe

zemiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 24 cze 2007, 08:41

Post autor: zemiel » 29 sie 2007, 20:14

Serdeczne dzieki za pomoc,dzis pojezdzilem troche po sklepach i poszykalem filtra ktory bedzie pasowal do tego czujnika ,znalazlem manna i jutro pojade go zakupic i wstawic.Jeszcze raz dziekuje za pomoc
zemiel

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga