[AAH] Silnik - duże zużycie oleju - problem
[AAH] Silnik - duże zużycie oleju - problem
Witam!
Być może gdzieś ktoś pisał coś na ten temat, ale od 2h nic konkretnego nie mogę znaleźć.
Moje autko zjada olej, wiem że są to pierścionki bo robi się niebiesko za mną przy wysokich obrotach a na niskich czuje smród spalonego oleju jak się zatrzymam.
Spala jakiś litr na 1000 km, ale przy spokojnej jeździe, przy ostrej... Lepiej nie pisać.
Silnik był remontowany, ale niestety pierścieni mechanik nie ruszył (%$^$$#^) czyli uszczelki, uszczelniacze, planowanie głowic itd zabiegi uszczelniania.
Przy odpalaniu nie robi dymu.
Objawy dalsze, silnik się buja, na zimnym słabo wchodzi na obroty, przyśpieszenie jak na ten silnik, słabe, w wyższej fazie obrotów muli i ledwo dochodzi do odcinki, po wyjęciu bagnetu i przygazowaniu nie dymi tak bardzo, mechanik sprawdził kompresję, było to dość dawno więc już nie pamiętam jakie wyszły dokładne pomiary, ale za to wiem że lewa strona jest słabsza od prawej i najmniejsze ciśnienie wynosiło 8.5 bara...
Teraz pytanie do osób,które ewentualnie mają to za sobą (czyli wymianę pierścieni) czy warto wymienić pierścionki, czy to coś pomoże :?:
Jakiej firmy wsadzić pierścienie :?:
Na co zwrócić uwagę :?:
Czy bez problemu odkręcę całą miskę by się dostać do wału ? (Silnika nie będę wyciągał)
Jakich części potrzebuję by spokojnie złożyć silnik :?:
Na pewno uszczelki pod głowicę x2 (miękkie, twarde?), komplet szpilek, uszczelki pod kolektor ssący x2, pasek rozrządu, uszczelkę pod miskę :?:
Czy coś pominąłem :?:
Czy coś jeszcze :?:
Czy będę musiał splanować 2gi raz głowicę ? Zrobiłem na nich około 30 tyś.
Bardzo proszę kogoś doświadczonego o przydatne informacje.
Z góry dziękuję :!:
Być może gdzieś ktoś pisał coś na ten temat, ale od 2h nic konkretnego nie mogę znaleźć.
Moje autko zjada olej, wiem że są to pierścionki bo robi się niebiesko za mną przy wysokich obrotach a na niskich czuje smród spalonego oleju jak się zatrzymam.
Spala jakiś litr na 1000 km, ale przy spokojnej jeździe, przy ostrej... Lepiej nie pisać.
Silnik był remontowany, ale niestety pierścieni mechanik nie ruszył (%$^$$#^) czyli uszczelki, uszczelniacze, planowanie głowic itd zabiegi uszczelniania.
Przy odpalaniu nie robi dymu.
Objawy dalsze, silnik się buja, na zimnym słabo wchodzi na obroty, przyśpieszenie jak na ten silnik, słabe, w wyższej fazie obrotów muli i ledwo dochodzi do odcinki, po wyjęciu bagnetu i przygazowaniu nie dymi tak bardzo, mechanik sprawdził kompresję, było to dość dawno więc już nie pamiętam jakie wyszły dokładne pomiary, ale za to wiem że lewa strona jest słabsza od prawej i najmniejsze ciśnienie wynosiło 8.5 bara...
Teraz pytanie do osób,które ewentualnie mają to za sobą (czyli wymianę pierścieni) czy warto wymienić pierścionki, czy to coś pomoże :?:
Jakiej firmy wsadzić pierścienie :?:
Na co zwrócić uwagę :?:
Czy bez problemu odkręcę całą miskę by się dostać do wału ? (Silnika nie będę wyciągał)
Jakich części potrzebuję by spokojnie złożyć silnik :?:
Na pewno uszczelki pod głowicę x2 (miękkie, twarde?), komplet szpilek, uszczelki pod kolektor ssący x2, pasek rozrządu, uszczelkę pod miskę :?:
Czy coś pominąłem :?:
Czy coś jeszcze :?:
Czy będę musiał splanować 2gi raz głowicę ? Zrobiłem na nich około 30 tyś.
Bardzo proszę kogoś doświadczonego o przydatne informacje.
Z góry dziękuję :!:
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2012, 10:55 przez viper370, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżeli głowice są ok tzn. nie wypaliło uszczelki i wszystko działa to nie ma potrzeby planowania głowic . Do wału i panewek raczej sie nie dostaniesz bez wyciągnięcia silnika bo zawieszenie przeszkadza. Po rozkręceniu korbowodów należało by założyc na nie nowe panewki bo na starych nawet jeżeli są ok jest duże ryzyko obrucenia panewki a tego byś nie chciał . Pierścienie polecam z PRIMY z łodzi można tam na wymiar dobrac do używanych tłoków , ewentualnie przetoczyć tłoki pod odrobine gróbsze i będzie jak w nowym .
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: [B4 2.8 V6 AAH LPG] Zjada olej. Wymiana pierścieni? :(
Nie nazywaj tego remontem silnika, bo się nóż w kieszeni otwiera! Nie nazywaj także remontem silnika wymianę pierścieni, bo to też nadużycie. Remont silnika to wymiana wszystkich uszczelnień, szlif cylindrów, tłoki nadwymiar, nowe panewki, pierścienie, i docieranie 1000 km z wymianą oleju, WYMIANĘ ZAWORKÓW OLEJOWYCH W GŁOWICY!!!.viper370 pisze:Witam!
...
Silnik był remontowany, ale niestety pierścieni mechanik nie ruszył (%$^$$#^) czyli uszczelki, uszczelniacze, planowanie głowic itd zabiegi uszczelniania.
Przy odpalaniu nie robi dymu.
Podziękuj mechanikowi, że Cię naraził na koszty, albo , z tego co ja widzę, bardziej prawdopodobne, że chciałeś zrobić za marne pieniądze, coś, co szumnie nazwałeś remontem silnika, a okazało się wymianą uszczelki pod głowicą, to proszę, nie dziw się, że masz silnik znów do wymiany. Przy sprężaniu 8.5 bar na stronie to szukaj nowego silnika, wyjdzie taniej. WYmiana pierścieni nic nie da, albo jeśli da to na krótką metę, bo pierścienie zaraz znów popękają od progów na cylindrach.
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Leo ma rację. Taki remont to nie remont a zwykły "przegląd sezonowy". Nawet tego inspekcją nie można nazwać. Jak masz 8,5 to i tulejowanie nie pomoże... Tyle mają silniki uturbione mocno odprężone. Ja widzę tylko jedno wyjście...sensowne...wymiana motorowni... Robienie tego silnika wiąże się z grubą kasą a nie wiadomo czy uda się uratować - stawiam że wał razem z panewkami też nie wygląda kolorowo.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Przy kompresji rzędu 8,5 to tak jak wspomnieli koledzy, wymiana pierścieni coś da, ale tylko na krótką metę. Inna sprawa gdyby Ci tylko brał olej np. przez pęknięty pierścień, ale z tego co napisałeś o słabej mocy gdy jest zimny, można wywnioskować, że gładź cylindrów już jest nieźle "wyjechana" co jak wiemy powoduje tworzenie się progów co wykończy nowe pierścienie. Druga sprawa jest taka, że kompletny remont silnika (honowanie cylindrów, tłoki w nad wymiarze, szlifowanie & wywarzanie wału, nowe panewki nad wymiar względem nominału... jak każdy dobrze wie można by wymieniać). Reasumując patrząc na dostępność i ceny kompletnych silników robota nie opłacalna. Dlatego ja bym szukał jakiegoś samochodu z Wielkiej Brytanii i przełożył silnik jeśli buda jest zdrowa.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Bez urazy, ale jak rozebrałem silnik w passacie 1992 dieslu z przebiegiem 420kkm gładź cylindrów wyglądała dużo lepiej. No ale niestety silnik i tak poszedł na żyletki ze względu na krzywy wał i obrócone panewki.
[ Dodano: 2011-05-11, 13:46 ]
Także kolego viper370, szukamy następnego silnika i przekładka . Na pewno będzie Cię to mniej kosztować pieniędzy i nerwów niż naprawa obecnego motora, a i tak nie ma 100% pewności, że będzie to hulać jak fabryka nakazała :idea: .
[ Dodano: 2011-05-11, 13:46 ]
Także kolego viper370, szukamy następnego silnika i przekładka . Na pewno będzie Cię to mniej kosztować pieniędzy i nerwów niż naprawa obecnego motora, a i tak nie ma 100% pewności, że będzie to hulać jak fabryka nakazała :idea: .
Dziwi mnie jedna rzecz, znajomy ostatnio kazał mi przygazować do odcinki a sam wyjął bagnet i sprawdził czy są przedmuchy, był zdziwiony bo były bardzo słabe...
Czy jest możliwe że taki motor z "mieszaną" kompresją na poszczególnych cylindrach mógł osiągnąć prędkość ponad 200km/h bez jakiegoś większego trudu?
Od kilku dni po przygazowaniu nie widzę niebieskiej chmury za sobą... <osohozi>
Co do innego silnika, hmm raczej trudno teraz znaleźć "dobry" silnik, przecież one też mają swój przebieg, w większości przypadków zaniżony przez właścicieli żeby tylko sprzedać...
[ Dodano: 2011-05-12, 22:59 ]
Sprawa jest jasna.
Dzisiaj poprowadziłem odmy pod auto, po odpaleniu właśnie z tej głowicy, którą widać na zdjęciu o wiele bardziej dymiło niż z drugiej, w dodatku po zatkaniu palcem przewodu i odetkaniu po kilku sekundach aż bucha ciśnieniem...
Natomiast z tej drugiej delikatnie...
Więc chyba wymiana pierścieni nic tu nie pomoże ...
Dziękuję wszystkim za pomoc.
Szkoda, fajna marka, blacha solidna, a silnik, eh...
Jedynie dziwi mnie to że lewa strona (stojąc przodem do auta) jest słabsza pod względem kompresji niż prawa...
Jak to możliwe że jedna strona się wyrobiła bardziej od drugiej ?
...
[ Dodano: 2011-05-19, 22:13 ]
Zrobilem tak jak pisaliscie,znalazlem drugi silnik.
Sprawa jest taka ze nie wiem na co mam zwrocic szczegolna uwage przy zakupie uzywanego...
Silnik jest wyjety, wczesniej byl w audi 80 cabrio, jezdzil na syntetyku shella,ostatni wpis przy wymianie oleju okolo 170tys km.
Ogladalem go,nie byl myty,nie widac by mial gdzies jakies wycieki,po odkreceniu korka od wlewu oleju nie widac nagaru,jedynie slady po oleju,przejechalem palcem po tej blaszce co jest w srodku i zostal brazowy nalot na palcu,jak dla mnie wygladal ok.
Moze ktos cos doda ciekawego od siebie na en temat?
Czy jest możliwe że taki motor z "mieszaną" kompresją na poszczególnych cylindrach mógł osiągnąć prędkość ponad 200km/h bez jakiegoś większego trudu?
Od kilku dni po przygazowaniu nie widzę niebieskiej chmury za sobą... <osohozi>
Co do innego silnika, hmm raczej trudno teraz znaleźć "dobry" silnik, przecież one też mają swój przebieg, w większości przypadków zaniżony przez właścicieli żeby tylko sprzedać...
[ Dodano: 2011-05-12, 22:59 ]
Sprawa jest jasna.
Dzisiaj poprowadziłem odmy pod auto, po odpaleniu właśnie z tej głowicy, którą widać na zdjęciu o wiele bardziej dymiło niż z drugiej, w dodatku po zatkaniu palcem przewodu i odetkaniu po kilku sekundach aż bucha ciśnieniem...
Natomiast z tej drugiej delikatnie...
Więc chyba wymiana pierścieni nic tu nie pomoże ...
Dziękuję wszystkim za pomoc.
Szkoda, fajna marka, blacha solidna, a silnik, eh...
Jedynie dziwi mnie to że lewa strona (stojąc przodem do auta) jest słabsza pod względem kompresji niż prawa...
Jak to możliwe że jedna strona się wyrobiła bardziej od drugiej ?
...
[ Dodano: 2011-05-19, 22:13 ]
Zrobilem tak jak pisaliscie,znalazlem drugi silnik.
Sprawa jest taka ze nie wiem na co mam zwrocic szczegolna uwage przy zakupie uzywanego...
Silnik jest wyjety, wczesniej byl w audi 80 cabrio, jezdzil na syntetyku shella,ostatni wpis przy wymianie oleju okolo 170tys km.
Ogladalem go,nie byl myty,nie widac by mial gdzies jakies wycieki,po odkreceniu korka od wlewu oleju nie widac nagaru,jedynie slady po oleju,przejechalem palcem po tej blaszce co jest w srodku i zostal brazowy nalot na palcu,jak dla mnie wygladal ok.
Moze ktos cos doda ciekawego od siebie na en temat?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków